particulier leenovereenkomst

Discussie in 'De lounge' gestart door nazli21, 16 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hallo,

het gebouw waar wij wonen heeft 4 appartementen en wij wonen op de 4e hoog.. Het dak moet gemaakt worden en dus alle mede eigenaars van het gebouw moeten meebetalen..Iedereen gaat elk 500 euro voorschieten.. dat wordt samen 2000 euro. Maar nu is er een eigenaar die heeft op dit moment geen (spaar)geld. En wij gaan 500 euro voorschieten voor hem en wij krijgen het 23 april 2011 weer terug.. Maar wij willen dat hij gaat tekenen en als hij het niet teruggeeft dat wij dan gaan klagen en het als bewijs geldt...

De dak moet dringend gemaakt worden, want er zijn meerdere lekkages en is niet gezond voor ons en kinderen door het vocht in huis..

Ik heb wel een soort overeenkomst zelf bedacht.. Maar ik wiilde graag van jullie weten of dit goed en genoeg is

dus zo heb ik:

datum, tijd en uur

´´Ik ondergetekende (zijn naam) bevestig dat (naam van mijn man) de voorschot van de dakwerken een bedrag van 500 euro voor mij betaald en uiterste 23 april betaal ik hem de voorschot van 500 euro weer terug.``

(zijn naam)

alvast bedankt

groetjes nazli

2. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik zou daar erg mee oppassen ... als het niet bij een notaris is beedigd is het vaak niet echt rechtsgeldig en "van een kale kip valt niet te plukken" geld ook nogal eens
    ik werk bij een bank en zie het zo vaak gebeuren dat het mis loopt .. ken je deze persoon ook goed ?
    ben er toch maar voorzichtig mee !!

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik wist niet dat het bij de notaris beedigd moest worden..Ik ken de man als een gewone buurman die onder ons woont..

4. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    23 april is over een weekje....kunnen jullie dat niet nog even afwachten? Ik zou niet zomaar 500 euro lenen. Dan wacht ik liever die week zodat de buurman het zelf kan betalen.

5. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Een onderhandse (particuliere) lening hoeft niet bij een notaris beëdigd te zijn om rechtsgeldig te zijn hoor.

Stuur me maar een pb met je e-mailadres. Dan stuur ik je wel een voorbeeld van een standaard overeenkomst. Wat je je goed moet beseffen is dat als hij niet op tijd betaald, het je woonplezier zal beïnvloeden en dat als hij überhaupt niet wil betalen je heel traject in moet om je geld terug te krijgen. Daar zou ik me eerder zorgen over maken.

Groeten

Puck

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    tis mooi weer, en dat blijft het ook nog even, die ene week zou ik wachten, en niet gaan lenen.

succes

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik zou nog een weekje wachten, want het is al bijna de 23 en echt geen 500 euro aan de buurman voorschieten.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

En uhm, misschien allemaal servicekosten gaan betalen om dit in de toekomst te vermijden? Zo te horen hebben jullie een slapende VVE, niet erg gunstig. Zeker niet als je wil verkopen!

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Wij (de buren ook) storten elke maand 50 euro op het gemeenschappelijke rekening.. Maar op dit moment is er weinig geld op de rekening, omdat we nog wat hebben gedaan aan het gebouw.. daarom dat we het zo doen.

Wat is een slapende VVE??

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hmm volgende week is al 23ste, dan zal ik met mijn man straks bespreken en dan wachten tot volgende week..

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Maar dan lijkt me 50 euro echt te weinig. Jullie hebben dus geen reserve en dat is niet echt verstandig.

Een VVE is een Vereniging Van Eigenaren en deze vereniging is verplicht wanneer er verschillende eigenaren in 1 pand zit. Een slapende VVE is een VVE die niets doet. Dus geen geld bij elkaar spaart en dus geen financiele middelen heeft om zaken aan het gebouw te regelen. Jullie VVE is dus blijkbaar niet slapende (want jullie betalen servicekosten), maar het betreft geen gezonde VVE. Is er niet iemand met verstand van financieen die er even naar kan kijken?

Wij hebben een hele grote VVE, inclusief jaarbegroting, jaarrealisatie, vergaderingen, grote reserve, etc. Je moet anticiperen op onderhoud in de toekomst en daar jaarlijks voldoende voor reserveren, PLUS een beetje extra om de situatie houdbaar te houden.

12. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    #12 nazli21, 16 apr 2011
    Laatst bewerkt: 16 apr 2011
    je hebt een pb:)

Wij willen ook zsm hier weg.. woonplezier heb ik nu nieteens, heb spijt dat ik hier ben komen wonen..Nadat de dak is gemaakt, ga ik mijn appartement proberen verkopen..

Deel Deze Pagina