Gevallen van fiets door automobilist die zijn deur open doet!

Discussie in 'De lounge' gestart door tumtummetje, 16 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Haai haai,

Ik had donderdag mijn dochtertje naar school gebracht en op de weg terug naar huis fietste ik langs geparkeerde auto's aan de zijkant van de weg. Vanuit het niets doet een man zijn autodeur open en word ik van mijn fiets gelanceerd. Dit gebeurde echt in 2 seconden. Ik fietste best hard en ben letterlijk gelanceerd. Op mijn linkerzij gevallen en elleboog. Ik dacht even dat ik iets gebroken had, maar het valt gelukkig mee. Mijn halve lichaam is gekneusd, blauw en zeer pijnlijk ;).
    Ik zag gisteren dat er een gaatje in mijn jas zat en mijn fiets was een beetje scheef, maar ook dit lijkt mee te vallen.

Het ergste nog vind ik dat hij helemaal niet zijn excuses aangeboden heeft! Hij zei wel dit is mijn fout, maar verder niets.
    Ik heb dus zijn adres en telefoonnummer gekregen, maar durf hem eigenlijk niet zo goed te bellen.

Wat zouden jullie doen? Meneer bellen? En moet ik ook aangifte doen? Of is het nu te laat...

Want in het begin schrik je, maar nu slaat het om in kwaadheid eigenlijk. Het had echt raar kunnen gaan als mijn kinderen op de fiets hadden gezeten!!

Liefs Tumtummetje

2. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Aangifte doen. een fout maken EN onbeschoft zijn... nee ik zou echt aangifte doen, een medische vergoeding vragen en de reparatie van mn fiets vergoed krijgen.

En voor jou natuurlijk heeeel veel sterkte!!!!!

3. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik zou ook aangifte doen.
    Het is nogal een domme/flinke fout.

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

aangifte zie ik niet in waarom ,hij heeft immers schuld bekend en is er niet vandoor gegaan. Als iemand op mij botst ,doe ik ook geen aangifte als we er samen uit komen.
    We zou ik contact opnemen en evt schade verhalen.

Veel sterkte ermee. Gelukkig zat je niet met je kindje op de fiets.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Waarvan zou je aangifte doen dan? Er is toch geen strafbaar feit gepleegd? Je zou het even kunnen navragen of dat nog kan bij de politie, maar ik denk het niet.
    Ik zou hem gewoon bellen of mailen en zeggen dat je fiets beschadigd is en je jas en dat je daarvoor een offerte laat maken bij een fietsenmaker. Voor je jas zou je kunnen opgeven hoe duur een nieuwe vergelijkbare jas is. Hij kan dat evt via zijn aansprakelijkheidsverzekering laten lopen?

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Kan me levendig voorstellen dat je je rot geschrokken bent! Ik heb het zelf ook eens meegemaakt en toen kon er ook amper een sorry vanaf. Ik kan er nog kwaad over worden.

(Het ergste was nog dat het in een beetje een achterbuurt was waar allemaal mensen op straat zaten en niemand hielp me. Terwijl ik een behoorlijke smak maakte.)

Als je de schade wilt verhalen zou ik hem misschien toch maar bellen. Ik had toen ook dat ik een dag later toch behoorlijke last kreeg en mijn fiets was ook nogal beschadigd, maar ik had geen telefoonnummer of iets.
    En wat betreft aangifte... Geen idee of dat wel kan.

Hoe dom/blind kunnen mensen zijn he? Inderdaad, het is nu nog 'meegevallen', maar je moet er niet aan denken hoe je kinderen hadden kunnen vallen... Grrr... En sowieso: de schrik zit er vast goed in bij je. Ik ben nog lange tijd (en soms nog steeds) met een boog om auto's heengefietst waarbij ik dacht dat er zomaar een deur open kon vliegen. En het is al tien jaar terug.

Nou, sterkte hoor. Als je niet durft te bellen misschien je vriend laten bellen?

7. VrouwtjeRomy

Dus als iemand schuld bekend is er geen aangifte nodig? Dat vind ik wel erg scheef denkwerk eigenlijk.

Als ze er samen uitkomen is dat fijn natuurlijk maar ik zal het de politie laten regelen, daar zijn ze immers voor en daar betaal ik belasting voor. Plus dat ze weten hoe ze dit soort dingen het beste kunnen aanpakken. En misschien als je het met de politie regelt is aangifte helemaal niet nodig en hoeven ze alleen te fungeren als tussenpersoon...een soort mediator

8. wonderteam

Idd geen strafbaar feit ( kon ff niet meer op de woorden komen haha)

9. wonderteam

Hoezo scheef denkwerk? Wat voor strafbaar feit is er in dit geval gepleegd dan?Als hij nou doorgereden was....

Kijk iemand die inbreekt en schuld bekend ,doe je uiteraard wel aangifte, maar in deze situatie zie ik echt niet in waarom je aangifte moet doen.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.879
    113
    Zou geen aangifte doen (waartegen? Dat iemand geen sorry zegt?). Het per ongeluk (daar gaan we dan maar vanuit) open van je deur waardoor iemand komt te vallen is geen strafbaar feit.

Ik zou wel contact opnemen om je jas en de fietsreparatie te laten vergoeden. Helemaal omdat hij dus geen excuses heeft gemaakt.

11. wonderteam

Als je er samen uit kan komen ga je overigens toch niet voor dit soort zaken politie laten helpen?

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.879
    113
    Denk trouwens ook niet dat de politie hier iets mee doet. Bij kleine aanrijdingen met de auto met alleen blikschade wordt ook geacht dat je het zelf oplost, komen ze ook niet direct meer voor.

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Voor schade kun je beter de verzekering in schakelen.

14. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Tjeemienee, wat zul jij geschrokken zijn. Gelukkig maar dat je er relatief goed vanaf bent gekomen.

Als ik jou was, zou ik inderdaad even bellen. Niet op een moment dat je boos bent, maar juist wanneer je het een beetje hebt kunnen laten bezinken en je hem op een rustige toon te woord kan staan. Misschien was hij ook wel erg geschrokken en wist hij niet goed wat hij moest zeggen. Je kunt hem zo alsnog de kans geven om zijn excuses aan te bieden.

Ik zou hem vertellen wat je hier ook hebt geschreven: over de schrik, de pijn en de schade aan jouw jas en aan jouw fiets. Het is zijn taak om die schade te vergoeden, ook al is die maar klein. Als hij meewerkt, zou ik geen aangifte doen. Of misschien juist wel, zodat hij de kosten kan achterhalen op zijn verzekering (?). Ik heb er eigenlijk niet zoveel verstand van. Maar ik zou dus zeker bellen om jouw verhaal te doen. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen.

Succes in ieder geval.

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou denk ik ook geen aangifte doen. Gewoon de betreffende meneer even bellen, aangeven dat je bij thuiskomst en na van de schrik bekomen te zijn constateert hebt toch wat schade te hebben en dat je bij een fietsenmaker een offerte gaat opvragen voor het herstel van de schade. Deze meneer is zich misschien ook wel de rambam geschrokken en heeft van de schrik helemaal vergeten zijn excuses aan te bieden. Hij heeft je wel zijn telefoonnummer en adresgegevens gegeven, dus zo onwelwillend zal hij vast niet zijn. Ik vind het wel zo netjes om het eerst even samen proberen op te lossen.

16. VrouwtjeRomy

dat er geen strafbaar feit gepleegd is kan ik inkomen maar met scheef denkwerk bedoel ik de zin. "waarom aangifte doen, hij heeft toch schuld bekend" Dat vind ik wel raar overkomen. Mijn ex bekende ook schuld nadat hij me voor de zoveelste keer de kamer doorsloeg, betekend niet dat ik geen aangifte hoefde te doen.

17. VrouwtjeRomy

Jeetje daar gaan al je zure belastingcentjes, maar mij wel langs de kant halen met 5 km te hard... hahahaha

18. linde90

linde90 Niet meer actief

Het kan iedereen overkomen, heel vaak zijn de fietsers ook snel en je ziet ze toch makkelijk over het hoofd als ze hard aan komen fietsen.
    Niet gezegt dat dit ts eigen schuld is hoor, absoluut niet. Maar om hier nou aangifte van te doen... Hoevaak ik niet hard op de rem moet stappen omdat er weer een fietser blind oversteekt .........

19. wonderteam

Als je even goed mijn post leest.......
    Ik bedoelde het alleen in dit geval ( omdat ik even niet op de woorden strafbaar feit kon komen) Ik gaf er daarna een voorbeeld bij ,dat als iemand schuld bekend bij een inbraak je natuurlijk wel aangifte doet van inbraak. Bij een mishandeling geld dit natuurlijk ook, evenals talloze andere dingen, want dan zijn er buiten de "schuldbekenning " om strafbare feiten gepleegd.

Ik bedoel puur in dit specifieke geval ,waar wil je aangifte van doen, hij heeft niks strafbaars gedaan ,"schuld bekend", dus in die zin geen reden tot aangifte.

Niet te letterlijk lezen ;)

20. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik heb het idee dat TS niet op zo'n reactie zit te wachten... Eigenlijk impliceer je hiermee dat het dus ook een beetje haar schuld is. Of misschien in dit geval niet, maar van fietsers in het algemeen.
    Het lijkt mij de verantwoordelijkheid van elke inzittende in een auto die naast een deur zit zonder kinderslot om eerst te kijken voordat ie de deur opensmijt. Dat heb ik zelf als kind al geleerd van mijn ouders. Kleine moeite.

:x

Misschien moet je zelf eens tegen een portier aanrijden? Dan piep je echt wel anders.

Deel Deze Pagina