Hoi! Ik ben aan het kijken naar een lamp boven onze nieuwe eettafel. De eettafel is 240cm lang. hoe groot moet dan de lamp zijn? Zou deze lamp te iel zijn? https://www.bol.com/nl/p/lucide-ruben-hanglamp-e27-zwart/9200000109101185/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DXvh80k-5sm%40MezdNlsw%40xQAABoE%26slt_type%3Drecommendations%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D3%26itm_id%3D9200000109101185&bltgh=hT24egm4catgz4sMeDhM-g.1_6_7.10.ProductImage
Hij is 1.50 lang. Dat is prima boven een 2.40 tafel. Ik denk dat ook verder de lamp genoeg dimensie heeft.
Die lijkt me echt te iel hoor. Ik heb een eettafel van 2 meter en deze lamp erboven (al heb ik ze allemaal op dezelfde hoogte hangen), 156 cm ofzo. https://www.leenbakker.nl/verlichting/hanglampen/hanglamp-lagos-mat-zwart-5-lampen Hierbij lopen de buitenste lampen ook verder door aan het eind dan bij de lamp van jouw link. Ik zou een maat groter nemen. Leuke lamp trouwens.
Lastig in te schatten vind ik. Maar toevallig heb ik deze lamp (of hij lijkt er op) gister bij kwantum gezien, misschien kun je hem daar in het echt gaan bekijken? wij hadden zelf op internet lampen uitgezocht voor boven de eettafel, maar in het echt vielen ze dan toch tegen, te ielig of toch niet leuk genoeg. Dus we zijn blij dat we zijn gaan kijken gister.
Het is net wat je wil, mij lijkt 92 cm wat kort. Per kant nog 74cm over. Als je spelletjes speelt of moet werken lijkt me dat te weinig licht. En 1.5 meter van het plafond lijkt me dat het dan wel erg laag hangt of je moet echt hoge plafonds hebben.
Wij hebben boven onze tafel van 220 de Philips Hue Ensis lamp hangen en die is 129 cm breed. Dat vind ik een mooie lengte. Deze lamp is vrij onopvallend verder, een wat meer robuuste lamp mag voor het oog weer wat kleiner.. maar ik zou dus wel gaan voor een wat bredere lamp boven een tafel van 240. 130 minimaal..
Als je een Haco in de buurt heb zou ik daar langs gaan. Die hebben zulke lampen hangen en kan je het gelijk zien of ze niet ielig zijn
Wij hebben dit....tak uit het bos door S2 geselecteerd, lampen simpel van de ikea. Kost geen drol en oogt stik leuk. Er hangen ook altijd thema dingen aan. Onze tafel is een meter of 3 denk ik.
dat is niet helemaal ons ding.. en heb ook maar 1 punt voor de lamp. Had achteraf beter 2 punten kunnen laten plaatsen..
Kijk heel erg naar je gebruik. Ik puzzel en naai bijv aan de eettafel en heb een hele leuke lamp (vinden we zelf) Ektor van ikea, maar qua licht is t bijv. een drama. Esthetisch gezien zou ik bij een 2 meter tafel voor iets in de range van 1.20 m breedte gaan dan heb je doorgaans een mooie lichtverdeling over je tafel. (een en ander afhankelijk van de hoogte van tafel tot lamp). Evt. met ingebouwde dimmer in de lamp (schoonzusje heeft die, even aantikken en hij gaat feller of donkerder)
Precies, daarom hebben wij nu voor meer verlichting gekozen, beter verdeeld en wat feller. Vond het vermoeiend voor mijn ogen om goed te zien wat ik deed. Maar goed, als je er alleen aan eet, dan is wat minder licht ook wel best.
Ja en ik zit nu voor t eerst sinds 3 jaar weer met mn machines aan tafel, dan is een extra stalamp ernaast best overkombaar maar zodra we de keuken gaan verbouwen gaat dat licht hier echt anders (dochter is dan ook +- 8 jaar dus dan kan ik HOPELIJK wat vaker achter mn machines). Met de bordspellen die wij spelen is t nog wel te doen, maar probeer niet de startrek editie van catan te spelen
Dat zit allemaal weggewerkt in de plank aan het plafond. Wij vinden goed licht belangrijk, dus wij hebben wel 6 punten. We kunnen onderhand een wietkwekerij beginnen Ik zie dat we idd niet dezelfde smaak hebben, ik zou 4 van zulke drukke lampen idd niet mooi vinden. Is die uit je openingspost nergens groter te vinden?