partiele mola

Discussie in 'Miskraam' gestart door gerdienwolters, 2 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gerdienwolters

gerdienwolters Nieuw lid

2 feb 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames;

ik heb nu 2 miskramen achter me de laatste is van 6 januari 2014
    en ze dachten aan een normale miskraam maar me eerste miskraam en nu weer was een partiele mola
    en de artsen zeggen dat het heel zeldzaam is nu was mijn vraag wie heeft dat ook met haar zwangerschap

liefs

2. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Ah :) Je hebt dit deel gevonden.

Wat een rotberichten voor je zeg! Het is idd heel zeldzaam... Is je hCG inmiddels gedaald?

Ik heb 'maar' 1 partiele mola gehad, we zijn nu aan het proberen om weer zwanger te worden.
    Wij mochten redelijk snel weer verder, gelukkig!

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb ook een partiële mola gehad in 2011. Hoorde het pas na het onderzoek na de curettage. We hadden geen idee, hartje gezien en al.

Nu heb ik weer een missed abortion. Hartje is met 7,5 week gestopt. Ik mocht thuis 2 weken wachten of het vanzelf loskomt maar vanwege mijn verleden met de partiële mola moet ik het weefsel wel opvangen in 2 speciale potjes. Tot nu toe is er echter nog niks gebeurt en ik heb nog een week ongeveer. Als het dan niet gekomen is moet ik pillen in het ziekenhuis of curettage.

Wel bijzonder dat je het nu weer hebt zeg, al is de kans dat het herhaalt altijd aanwezig. De kans op een partiële mola is trouwens 1 op 20.000 ongelofelijk he? Gelukkig is de nasleep iets minder heftig dan bij een volledige mola maar dat is dan ook het enige "voordeel".

Had je bij deze zwangerschap ook duidelijk last van hoger HCG? Ik had dit bij mijn partiële mola zwangerschap bij nader inzien wel. Heel erg pijnlijke borsten en een week bekken. Deze keer had ik dat niet, dus ik denk niet dat ik het nu weer heb. Daarom ben ik benieuwd daarnaar.

Is je HCG alweer 0?

4. Elf84

Elf84 Niet meer actief

#4 Elf84, 3 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2014
    Jeetje Nuage.. Wat verdrietig dat het nu weer mis is..
    Hopelijk niet weer een partiele mola!
    Sterkte!

De kans op herhaling is trouwens 1%; een stuk groter dus dan die 1 op 20000, maar 1% is nog steeds een kleine kans.
    Ik had overigens geen extreem hoge hCG-waarde, waardoor ik 'normale' zwangerschapssymptomen had.

Mochten jullie ook eerder terug naar de gyn voor een vroege echo bij een volgende zwangerschap?

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Voor deze zwangerschap ook een partiele mola gehad, een jaar geleden nu bijna.
    Ik wil je veel sterkte wensen! Zoiets gun je niemand.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja ik mag sindsdien met 5 weken al voor een echo en moet na iedere zwangerschap (of het nou goed ging of niet) na 6 weken hcg testen.

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Elf84 oke goed om te weten dat het dus ook kan zonder die hoge hcg waarde. Nou ja goed... Ik bedoel dan hou ik er toch rekening mee dat het wel weer zo kan zijn ondanks weinig dezelfde symptomen.

8. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Sorry, die opmerking was natuurlijk niet om jou ongerust te maken (even niet bij nagedacht).
    Wanneer heb je weer een afspraak met gyn/vk?

Ze hebben mij inderdaad hetzelfde geadviseerd: vroege echo en na bevalling prikken ter controle.

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Geeft niet hoor dat is eigenlijk precies wat ik wilde weten ;)
    Volgende week woensdag naar de gyn en ik hoop dat er een wonder gebeurt en ik gewoon zelf alles verlies voor die tijd. De opties die daarna overblijven wil ik allebei echt niet eigenlijk. Maar ja het is afwachten.

10. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Nuage, hoe is het met je?

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Miskraam is uur geleden begonnen zit er middenin. Schrijf vanaf de pot. Veel pijn. Toch blij.

12. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Snap wel dat het fijn is dat je lichaam het zelf oplost, maar toch... Sterkte meid:(

13. Lindas87

Lindas87 Actief lid

16 apr 2013
    435
    0
    16
    Noord-Brabant
    Toch nog mensen gevonden die hetzelfde hebben meegemaakt!
    Mag ik me bij jullie aansluiten?

Mijn verhaal,
    4 dec 2013 geen hartactie en groei meer op de echo gezien en 9 dec een curretage gehad.
    Vervolgens 18 dec nog een na-curettage gehad wegens achtergebleven plecentaweefsel.
    Nu 11 wk later nieuws gekregen van het ziekenhuis dat uit t onderzoek is gebleken dat t om een part mola gaat.
    Ondertussen ook nog geen eisprong of menstruatie gehad.

Volgende week gaan ze beginnen met HCG prikken om te kijken hoe het er voor staat. Ik hoop natuurlijk dat hij op 0 staat..

14. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Wat ontzettend vervelend voor je Linda! Alsof een slechte echo nog niet erg genoeg is;) Hoe lang was je zwanger?
    Wat een laat bericht van de diagnose... ik hoop met je mee dat je hcg weer snel op 0 staat!
    Sterkte!

15. Lindas87

Lindas87 Actief lid

16 apr 2013
    435
    0
    16
    Noord-Brabant
    Ik vind t ook heel vreemd, dus dat ga ik ook navragen hoe dat zit als ik gesprek heb.
    Ik was 13 wk zwanger. 1e echo bij 8,5 wk ook het hartje gezien en gehoord dus niks door gehad dat het niet goed zat.
    Weet ook niet zo goed wat ik hiervan moet verwachten.
    Heb jij ook echt 6 maanden moeten wachten nadat het op 0 stond? En moest je weer terug aan de pil?

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat belachelijk laat! Waarom heeft dat onderzoek 11 weken moeten duren?? En dan volgende week pas prikken ik moest dezelfde middag nog prikken toen ik de uitslag kreeg!

17. Lindas87

Lindas87 Actief lid

16 apr 2013
    435
    0
    16
    Noord-Brabant
    Ik snap t ook niet. Ik denk dat dat uit t placentaweefsel is gekomen van de 2e curretage. Gyn. stond woensdag ineens op m'n voicemail of ik terug wilde bellen. Uiteindelijk belde ze zelf nog een keer die avond dat ze m'n bloedwaardes wilden checken. Heb vrijdag formulier opgestuurd gekregen en ga dinsdag laten prikken.
    Heb 6 jan nog een controle gehad en alles was goed en er was niks uit t onderzoek van t vruchtje gekomen :(
    Dus nu zit ik vol vragen

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat waren je klachten na de eerste curettage dat het toch nog een curettage is geworden?

19. Lindas87

Lindas87 Actief lid

16 apr 2013
    435
    0
    16
    Noord-Brabant
    Een week later ineens weer hele erge buikpijn en t bloed liep langs mijn benen met klonters en al. Moest me 3 keer in de nacht verschonen, maandverband hield nog geen uur :(
    En dit was nadat het bloeden van de 1e curettage bijna over was. Dus was niet helemaal goed

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oh nee dat klinkt zeker niet goed! Ik vroeg het omdat ik ook nog weefsel in m'n baarmoeder heb nu maar ze denken dat het vanzelf wel komt bij menstruatie. Ik bloed nu al een week of 1,5/2 niet meer dus zal ook wel goed zijn dan.

Hoe voel je je nu?

Deel Deze Pagina