het valt mij op dat mijn zoontje altijd door zijn mond ademt. Ik zeg hem regelmatig dat hij door zn neus moet ademen maar dan gaat hij heel overdreven hard ademen en dan schakelt hij weer over naar ademen door de mond. het lukt m op een of andere manier niet waarom doet hij dit? is er iets met zn neusamandelen ofzo? kwil dinsdag met hem denk ik naar huisarts. lijkt erop zijn neus te vol zit of de doorgang te klein om goed door te kunnen ademen ofzo. heel vreemd. het is mij nooit echt opgevallen. als ik zo terug denk zou t best al eens jaren zo zijn en dat hij gewoon niet beter weet dat hij moet ademen door zn neus? ik zeg t m nu wel continu en hij begint er beetje gek van te worden 'ik wil ademen hoe ík het wil' zegt ie dan...
Mijn man heeft dit ook, hij kan niet door zijn neus ademen of althans heel minimaal. Dit komt omdat er in het ene neusgat een te kleine doorgang is. Hierdoor is hij regelmatig verkouden, en zit het eigenlijk altijd verstopt. Ook al zou dit niet zijn dan nog zou hij moeite hebben met door zijn neus ademen. Bij hem hoor je dus heel goed wanneer hij het probeert, dan gaat ie borrelen zoals ik het altijd noem. Hij gaat dan ook heel snel ademen omdat hij te weinig zuurstof kan pakken. Het kost hem ook echt moeite om door zijn neus te ademen wat ook totaal niet rustig ademen is voor hem. Misschien dat dit bij jouw zoontje ook het geval is? Sowieso zou ik er wel eens naar laten kijken idd, kan je zoontje aangeven waarom het voor hem niet prettig is? Misschien kun je zo al een beetje uitvogelen wat het zou kunnen zijn. Mijn man heeft ervoor gekozen zich hier niet aan te laten opereren, maar dat is dus wel een mogelijkheid.
Klinkt bekend.idd veel moeite en lijkt of er te weinig lucht door zn neus kan. Hij eet ook altijd smakkend met zn mond open omdat hij door zn mond moet/wil ademen tijdens het kauwen. Ik vind smakken echt vreselijk. Heb niet idee dat er wat scheef zit maar idd hij lijkt verkouden of iets. Het klinkt 'vol'
Ik deed het als klein kind ook. In de kleuterklas viel het op dat ik altijd zuchtte, maar dat was mijn ademhaling. Ik heb er logopedie voor gehad en toen ademde ik wel door mijn neus. Medisch was er niks, maaar waarom ik het dan deed, geen idee.
Mijn zoontje heeft al 2jaar logopedie voor zn spraak. Hij loopt wat achter in taal. Het is de logopedist nog niet opgevallen. Misschien eens met haar praten, die zien we elke dinsdag
In dat geval zou ik eens om een verwijsbrief vragen voor de kno. Niet door neus kunnen ademen kan door vergrote neusamandelen komen. Als je zoontje daarbij ook nog achterloopt met zijn spraak zou er ook nog een medische reden achter kunnen zitten? ( vocht in oren bijv) Is hij niet dovig? De bacterien van neus/ keel kunnen naar de oren gaan waardoor er vocht in de oren kan ontstaan. Onze dochter had dit ook toevallig, met open mond ademen, ( met praten kan het idd ook vol klinken )achterlopen met spraak o.a. Sinds de operatie is alles verholpen. Liever dit soort zaken uitsluiten denk ik dan maar..
Hij heeft 4weken geleden voor 2e keer buisjes gekregen vanwege vocht idd. Zijn buisjes waren eruit en was meteen stokdoof. Maandag even afspraak maken voor dinsdag. Moet zoiezo afspraak maken voor zn zusje al, die heeft wratje op haar teen die niet weg wil na 4x behandelen. Kunnen ze mooi samen naar de huisarts
Hier ook... Zelfde verhaal. Kno-arts vond het heel normaal. Het gaat hier in vlagen en neusspray doet wonderen
Neusspray of druppels lukt hier niet. Hij wil niks in zn neus. Dan breekt de hell los als ie alleen al denkt dat ik wil sprayen of druppelen. Weet dus niet wat ik er nog meer aan kan doen. Hoop dat arts, desnoods kno-arts mij meer kan vertellen
Ik weet niet of er destijds alleen buisjes zijn geplaatst of dat de amandelen ook zijn gedaan? Maar aangezien dit in verbinding staat met elkaar kan het wel deze klachten opleveren. De artsen zelf kunnen ook niet zien hoe jou zoontje zich normaal gesproken ontwikkelt of gedraagt,dus je moet ook wel van je eigen gevoel uitgaan als je zelf in de gaten hebt dat het hier aan zou kunnen liggen. Bij ons zag de huisarts niet veel bijzonders en hadden we het nog wel aan mogen kijken maar ben toch bij dat we naar de kno zijn gegaan. Sommige dingen/klachten heb je zelf op den duur ook niet meer in de gaten omdat je het gewend bent. Het klinkt mij in ieder geval wel bekend.
hier komt het door neuspolypen, heb er al mijn hele leven last van, operatie is mogelijk, maar komt heel vaak weer terug...