Webcam afplakken

Discussion in 'De lounge' started by MissBianca, Oct 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Ben ik nou naief of is mijn man paranoïde? Hij zegt wel eens dat 'ze' me in de gaten kunnen houden via mijn ingebouwde webcam op mijn laptop. Ik weet best dat dat kan, maar weet dat ik niet zo'n boeiend filmmateriaal ben. Wat heeft iemand er nou aan om mij te bespioneren? Dan geldt dat toch ook zijn mobiele telefoon, maar daar is ie dan niet bang voor.
    Plakken jullie je webcam af?

2. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij elke laptop heeft er altijd bij mij een sticker over gezeten al jaren.
    Ik haal ook meestal de mic software eraf en plak daar ook iets over mits dit kan.
    Ik ben overgins niet paranoide, dat weet ik zeker. ;)
    Het is maar net hoe je ertegenaan kijkt. Als jij het onzin vind dan isdat ook niet 'fout' ofzo.

3. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Wij hadden laatst dat politie virus op de laptop. Toen kregen we een foto te zien van m'n vriend die via die laptop webcam was gemaakt. Toen hebben we 'm afgeplakt. Nu hebben we 'm via het configuratiescherm helemaal uit gezet.
    Eerlijk? Na dit voorval zou ik 'm of helemaal uitzetten of afplakken. Ik vertrouw het zelf nu ook niet meer. Maar, ik hou niet van de gedachte in de gaten gehouden worden. Ons camera systeem in huis staat als ik thuis ben ook uit. Mijn vriend kan via zijn telefoon alles volgen, en moet er niet aan denken om, zoder dat ik het weet bekeken te worden door hem (of zijn collega's, want mannen willen natuurlijk alle nieuwe gadgets showen).

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Ik weet beroepsmatig dat het niet paranoïde is en heb die van mij dan ook afgeplakt.

5. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Die van mij is al jaren afgeplakt.
    Ik heb een tijdje geleden een filmpje gezien van een meisje dat via haar webcam in de gaten werd gehouden, die heb ik aan mijn vriend laten zien en sindsdien is die van hem ook afgeplakt.

6. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Hier niet, vroeger wel trouwens.. Maar gebruik 'm nu veel en om die plakker er nou elke keer af te halen..

7. Imensa

Imensa Niet meer actief

Geloof der niet zo in...

8. Snne

Snne Bekend lid

Feb 10, 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Tjah als ik een laptop had en een met webcam dan had ik het ook gedaan!
    Vroeger (zo'n 10 jaar geleden) hadden wij een losse webcam bij de computer. Als ik niet aan het webcammen was draaide ik het ding altijd naar de muur. Ik hield er toen al niet zo van en nu nog steeds niet!

Maar hoe zit het dan inderdaad met je telefoon of tablet? Daar had ik nooit zo bij stilgestaan? Nu het hierboven genoemd wordt klinkt dat eigenlijk ook wel logisch. Daar zit natuurlijk ook zo'n camera functie aan de voorkant??

9. linde90

linde90 Niet meer actief

Als je webcam ingeschakeld staat brand er toch een lampje?

10. Islah

Islah Niet meer actief

Wie is 'hij'?

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wie houd je in de gaten dan?

12. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

Apr 25, 2012
    911
    335
    63
    Female
    Geen idee of je echt in de gaten gehouden wordt, maar die van mij is al jaren afgeplakt. Mijn vriend is ict'er en hoort vaak verhalen of mensen die problemen hebben gehad met virussen en de webcam. Vandaat de mijne afgeplakt.

13. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    Webcam is afgeplakt, al jaren.

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb hier serieus nog nooit overna gedacht. Maar als ze het echt boeiend genoeg vinden om mij in de gaten te houden, moeten ze dat maar lekker doen hoor.

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Haha mijn idee.

Maar wat dacht je van internet zelf. Google bijvoorbeeld. Houden ze je ook in de gaten hoor ik. Ze doen maar, veel boeiends heb ik niet te melden.

16. Redhead86

Redhead86 Actief lid

Aug 6, 2013
    306
    0
    0
    Nee daar kan ik dus echt niet warm of koud van worden.. Zal best voorkomen maar voor mij klinkt het toch een beetje als een slechte actiefilm, bespioneerd worden met je eigen webcam.
    Als ik me daar toch druk om moet gaan maken...
    Overigens is onze laptop dichtgeklapt en opgeruimd in de kast als we hem niet gebruiken dus dan kunnen ze spieken wat ze willen maar is voornamelijk donker :p

17. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Een vriendin plakt ook altijd de cam af.
    Ik geloofde nooit dat je "bekeken" kon worden, maar dat is dus wel zo?
    Door wie dan?
    Ik ga hem ook maar afplakken voortaan.

18. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Mijn man heeft de bedrading etc. van de cam afgeschroefd.
    Dus ja, de laptopcam werkt niet! Ik ben ook bang om bekeken te worden, moet er niet aan denken dat een ander persoon mijn onderkin, slaaphaar en make-uploze hoofd vol in beeld heeft!

19. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Hm ik had m afgeplakt omdat ik Skype irritant vind met gelijk beeld erbij.. Had hem er laatst afgehaald, maar zal hem nu maar weer eens afplakken ;) het idee alleen al..

20. Islah

Islah Niet meer actief

Lijkt me lastig om af te plakken, het wordt bijna dagelijks gebruikt (mijn schoonfamilie woont in het buitenland). Weet ook niet wie mij zou moeten volgen, misschien de AIVD, maar die hebben dan meer aan m'n telefoon lijkt me. Als je facebook hebt word je ook met alles gevolgd trouwens.

Share This Page