Partime i.p.v. fulltime

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Sjakie22, May 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

Feb 13, 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Beste Webcareteam,

Per 1 april 2011 ben ik werkzoekende en krijg ik een ww-uitkering voor 40 uur per week.

Ik kreeg vandaag via een andere werkcoach een vacature per email. De baan is voor 20 uur per week. Wat betekent dit voor mijn ww-uitkering? Ik heb gereageerd op de vacature, maar de werkcoach wist verder niet hoe het zat. Hij vertelde ook dat het om een vaste baan ging en dat het geen uitzendwerk is.

Ik heb verder ook niet aangegeven dat ik 7 weken zwanger ben. Moet ik dit wel vermelden aan de werkcoach? Ik ben aan het einde van het jaar uitgerekend.

Ik wil de baan heel graag krijgen, maar ik voel me ongemakkelijk en schuldig omdat ik zwanger ben. Ik wil graag eerlijk zijn.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Sjakie22,

Als je een WW-uitkering ontvangt voor 40 uur per week en je gaat 20 uur per week werken dan wordt de WW-uitkering gekort met die 20 uur die je werkt. Dit houdt in dat je dan per week nog 20 uur krijgt uitbetaald. Je geeft dit door met het wijzigingsformulier van de WW-uitkering.

Je twijfelt nog of je al moet vertellen aan je werkcoach dat je zwanger bent. Ik kan de beslissing niet voor je nemen of en wanneer je het gaat vertellen. Tijdens je zwangerschap heb je gewoon sollicitatieplicht. Het is dus voor je werkcoach en je toekomstige werkgever wel belangrijk te weten dat je zwanger bent.

Actuele informatie over gedeeltelijk werken tijdens een WW-uitkering vind je hier.
    Ik wens je veel succes met je sollicitatie.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

3. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

Feb 13, 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Bedankt voor je reactie.