Partner altijd te laat

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem2310, 30 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.296
    25.760
    113
    We hebben het hier in dit topic over een volwassen vent hè (en niet over mijn dochter)! We hadden het over wel op tijd komen op het werk, want daar zit er druk op…

Even de bal terugketsen: Ik mag hopen dat je in je werk als psycholoog niet volzit met aannames een vooroordelen… Lijkt me hoogst onprettig voor je cliënten.

Shay25, Suzy85, Zonnestralen en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.359
    28.604
    113
    Nee het is voor jou makkelijk gezegd. Jij hebt geen adhd, dus je hebt geen idee wat wel/niet kan voor een adhd’er.
    Wees dan niet zo koppig maar sta open voor ervaringen van anderen.

Elke adhd is anders, maar voor geen enkele adhd’er is het een keuze.
    Als jij vind van wel als je maar hard genoeg probeert dan zeg ik je dat dat een verkeerde manier van kijken is.

ellessinia, 2jongensmama, Jessi79 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Chechi

Chechi Niet meer actief

Waar zitten de vooroordelen dan? Ik geef juist aan dat ik jouw uitdrukking in de post vooral heftig vind en hoop dat het in de praktijk niet zo gaat omdat ik vind dat dat schadelijk kan zijn. Ik neem dus niet perse aan dat je dat wel doet. Wat je zegt, ik ken jou en je dochter niet. Maar ik ken wel cliënten bij wie de druk opvoeren niet heeft gewerkt.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dit dus. Als 1 van de psychologen van de kinderen zulke dingen tegen mij gezegd had was ik weggegaan.
    Wat ontzettend veroordelend!

Suzy85, SAARC, Adje en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Precies, hier dezelfde leeftijd. Wij geven de handvaten om ervoor te zorgen dat ze op tijd kan komen. Als ze dan nog te laat komt dan is dat niet mijn probleem en zal ze zelf op school de consequenties moeten ondervinden.

Zonnestralen en Adje vinden dit leuk.
  6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.296
    25.760
    113
    Ik citeer:
    Ik sla echt letterlijk stijl achterover van jouw reactie. Wat een ongezonde verstandhouding van moeder naar dochter toe. In plaats van erkenning en validatie, hoge eisen. Als jij het een goed idee vindt om je dochter angst in te boezemen, zou ik dat inderdaad vooral doen.

En dat terwijl ik reageerde op het feit dat jij benoemde dat op het werk op tijd komen anders was omdat er druk op zat. Daarop zei ik: dan zou ik de druk opvoeren. Daarbij had ik het dus over een volwassen kerel die privé 2(!) uur te laat komt en daarbij had ik het niet over mijn dochter, maar jij om een of andere reden wel…

Suzy85, Nellie4, chrystel73 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.925
    3.125
    113
    Trucjes aan leren werkt maar tot bepaalde hoogte. Ik ben ook zo opgevoed, het is geen exscuse doe je best let beter op etc etc. Een hoop trucjes die je alle energie van de wereld kosten. Wie mij overige ver gebracht hebben want ben een kei in het verbloemen en nauwlijks iemand weet dat ik add heb.

Maar het koste ook veel,

Uit eindelijk gigantische depressief geweest tussen mijn 15 en 18de. Door de druk.

Want je hoort altijd dat je maar beter je best moet doen. Vind als addr dus zeker dat @Chechi raken dingen zegt. Of ze nu leuk zijn voor sommige om te horen of niet.

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.296
    25.760
    113
    Precies, consequenties zijn er later ook, dus die zal ze nu ook moeten ervaren. Mijn dochter was laatst te laat op school, omdat ze in een tussenuur even naar een winkelcentrum ging. Tja, dan moet ze zich een dag later om 8 uur melden.
    En als ze thuis een aantal keer te laat komt, moet ze de keren daarna een half uur of een eerder thuis zijn. De horror, daar zal ze zeker een jeugdtrauma van krijgen, blijkt nu :rolleyes:.

Shay25 en suus1983 vinden dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Ook zeker niet de eerste keer. Heel onprofessioneel

Neuzeke en Adje vinden dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Hier ook een man die moeite heeft met op tijd komen. Althans, hij is er vaak wel op tijd, maar dan net of net te laat. Hij lijkt dat gewoon maar niet goed in te kunnen plannen. Op zijn werk geen issue, hij kan zelf weten hoe laat hij begint etc, maar ik vind het wel storend.
    Dus ik zeg rustig dat hij ergens een half uur eerder moet zijn, want ik wil wel graag altijd iets eerder zijn ipv op het nippertje of te laat.

Kolibrie2, Adje en tuc vinden dit leuk.
  11. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.773
    2.186
    113
    Laten we van dit topic geen discussie maken over de voor- en nadelen van adhd en hoe hier mee moet worden omgegaan.
    Ik wilde echt alleen bespreken hier of dit normaal is en of ik hier iets mee/aan kan doen.

12. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.957
    6.613
    113
    Dit is normaal, je kan hem er natuurlijk op wijzen, misschien samen iets vinden dat wel werkt (bv hij stuurt een berichtje zodra hij vertrekt). Maar ik zou er geen ruzie ofzo over maken, dat helpt niemand.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Exact! Daarom schreef ik in een eerdere post dat de 9 jarige nog door mama geholpen wordt. Ik snap dat hij daar nog een leerproces in heeft.

Neuzeke, Adje en suus1983 vinden dit leuk.
  14. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.925
    3.125
    113
    Nauw het is dus normaal dat dit kan gebeuren. Wat je kunt doen...

Bellen dat hij moet vertrekken omdat hij anders te laat kom.

Een halt uur voor vertrek tijd smsen/bellen dat hij dus zo en zo laat weg moet rijden omdat hij het anders niet haalt.

Eigenlijk heel erg voor de hand liggend dus.

Bloem2310 vindt dit leuk.
  15. Chechi

Chechi Niet meer actief

Ik ben de posts terug aan het lezen en ik denk te begrijpen waar het mis loopt. Ik snap dat mijn bericht zeer onprettig voor je is, mijn excuses daarvoor. Ik denk dat het fout gaat in de interpretatie van “de druk opvoeren” in mijn ogen is de druk opvoeren namelijk best een groot iets, waar angst inboezemen bij gepaard gaat. Mogelijk bedoel jij de druk opvoeren anders, milder. Mijn reactie was dus vooral zo “heftig” omdat ik juist voor mijn cliënten ga staan en het erg naar mijn hart gaat als ouders angst inboezemen. Want dat zie ik regelmatig. Nogmaals, excuses. Ik had niet zo stellig moeten reageren.

Kolibrie2, ellessinia, Suzy85 en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.886
    19.061
    113
    Vrouw
    Je hebt veel opties.

Je doet niets (makkelijkste weg).
    Je praat er samen over, deelt ook uw gevoelens er rond (die van iemand met adhd en add hoeven niet de bovenhand te krijgen).
    Je spreekt zaken af ( bellen, smsen, wekker instellen, ...).

17. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.773
    2.186
    113
    Dat wil ik ook zeker niet maar moet ik dan maar steeds twee uur gaan wachten? Ik heb natuurlijk ook gewoon een kind en een planning.
    Zo gebeurt het regelmatig dat ik wacht met kind naar bed brengen, ergens buiten op hem sta te wachten of hem in de avond wil verrassen en ik dan een appje krijg dat hij een uur later is dan afgesproken.

De laatste keer (en gister ook) heb ik onze afspraak dus maar gecanceld en dat kan soms echt wel lijden tot ruzie omdat hij dat dan oneerlijk vindt

18. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.773
    2.186
    113
    Dankje! Dat zijn wel dingen die ik met hem zou kunnen bespreken

19. Chechi

Chechi Niet meer actief

Gebruikt hij medicatie? Want als het zo’n probleem vormt in zijn privé zou ik dat in ieder geval gaan bespreken als optie. Dat is eigenlijk hetgeen wat het beste werkt bij ADD.

20. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.925
    3.125
    113

Ik zou ook even het gesprek aan gaan waar het uit vandaan komt. Want zelf voor iemand met adhd/add is 2 uur te laat komen echt heel erg veel. Of hij moet gigantische last hebben van een hyperfocus in zijn werk? Of andere aangelegenheden?

Deel Deze Pagina