Partner altijd te laat

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem2310, 30 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.061
    18.856
    113
    Vrouw
    Ik vind het geen excuus om te laat te komen, dan ga je er een gewoonte van maken. Maar wel herkenbaar, mijn man is precies zo. Ook als we weg gaan. Vaak hoor je dat de man op de vrouw moet wachten, nou bij ons niet. Man doet alles op het laatste moment waardoor hij dus te laat is, maar indd, moeite met plannen dus ergens kan hij het niet helpen. Maar na zoveel x zou je toch denken dat hij het wel begrijpt dat hij iets eerder moet beginnen met klaarmaken :rolleyes::| heel frustrerend af en toe.

2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.963
    6.629
    113
    Nee precies, als je als verwachting hebt dat iemand er is en bv kan helpen, dan is het echt vervelend als je het toch alleen moet doen. Na 23 jaar hebben we hier die balans gevonden en doe ik sowieso vooral de avonden met de kinderen, omdat het anders te chaotisch wordt. We zijn daarin nu een geoliede machine, als mijn man zich daar nu mee gaat bemoeien, loopt ‘t in de soep ;) Maar hij doet vanwege sport enzo ‘s avonds wel veel 1 op 1 met het kind dat dan geen sport heeft, omdat ze dan met z’n tweetjes zijn, gaat het gewoon helemaal prima.

Het is zoeken naar wat werkt - en dan is een partner die mee wil denken en bereid is dingen te veranderen wel een pre. En het is soms ook accepteren dat iets gewoon niet gaat. Dat moet ik bij mijn man, maar hij net zo goed bij mij.

Kolibrie2, Havermout en 2jongensmama vinden dit leuk.
  3. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.013
    3.861
    113
    En zo te horen hebben jullie een prima balans daarin! En klopt, je zit samen in een relatie en dat is geven en nemen. En als het werkt, dan werkt het! Dan hoef je ook niks aan te passen. En werkt het niet of er is frustratie, dan moet je wat doen/aanpakken.

4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.371
    28.644
    113
    Het is nog niet zo gebruikelijk nee, helaas. Ik vind neurodiversiteit iets heel positiefs.
    Ik feliciteer een persoon bijv ook altijd als hij/zij te weten is gekomen welk neurotype hij/zij is, haha. Het is groot stuk van je identiteit, dus ik ben dan oprecht blij voor die persoon! :D

Spectre, evaleana, 2jongensmama en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.013
    3.861
    113
    Ik weet het zelf al heel lang (vanaf een jaar of 6). Heb de nodige hulp gehad, maar vind het zelf ook een positief iets. MAar ik heb dus ook nooit last gehad van me anders voelen en proberen hetzelfde te zijn als de rest. Ik kom uit een volledig autistisch gezin, dus ook thuis was alles prima geregeld. MAar de trucjes om je aan te passen in de maatschappij heb ik wel volop geleerd, zowel zelf als met hulpverlening en ook van besloten dat een paar echt super handig zijn, maar ik niet van trucjes aan elkaar hang. Dat kost teveel.
    Ik vind je reactie in ieder geval leuk haha!

6. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.049
    16.562
    113
    In dit geval gaat het er niet om wat jij en ik daar van vinden, de gene die dit postte voelt zich hier prima bij. Dat jij daar anders over denkt is natuurlijk oké, zei ervaart het alleen anders dan jij. Bij het geen waar ik je vanochtend had gequote vind ik dat je haar tekort doet doordat je je eigen gevoel/gedachte lijkt uit te spreken als zijnde feit.

7. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.013
    3.861
    113
    Dan had ik daar een andere interpretatie over. En ik heb het ook niet uitgesproken/bedoeld als feit.

Gelukkig heeft diegene ondertussen gereageerd en aangegeven dat inderdaad het een zeggen en ander doen wel vervelend is, dus had ik het toch goed begrepen en voelde zij zich niet tekort gedaan door mijn reactie. Zij hebben er inderdaad al een balans in gevonden, dat had ik eerder nog niet helemaal begrepen. Nu dus wel.

evaleana vindt dit leuk.
  8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.487
    17.428
    113
    Ik ook:roflmao:
    Maar als ik rr vanuit ga dat man om 17:00 thuis is, we om 17:15 aan tafel gaan, 1 van 2 rijdt naar sport/club/whatever terwijl de kleintjes op tijd naar bed kunnen etc dan zou ik wel pissig worden als hij zonder op tijd melden 2u later thuiskomt "omdat hij zo is".
    Ben ik alleen, weet ik dat ik het alleen moet.
    Is de verwachting samen, dan hou ik daar rekening mee. Net als snachts uit bed. Ben ik alleen:, vervelend maar moet. Samen: loop jij nou #*)^€@ ook eens! Waarom moet ik weer!:mad:
    ;)

femkes, Isabella2020, citroenrasp en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.487
    17.428
    113
    Ik ook, maar dat kan ook komen door ervaringen :roflmao: schoonouders veel te vroeg (en ja, daar plande ik laatste keren bewust op zodat ik in de douche zat tot zo'n 5minuten voor tijd:oops:) en mijn ouders vaak wat later tenzij echt op tijd moet zoals bij oppassen bijvoorbeeld.

Nellie4 vindt dit leuk.
  10. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Geen idee of mijn ex ADD heeft, maar die was ook altijd altijd te laat. Nu is het wel iets minder gelukkig, hij is nu heel erg stipt of hooguit 2-3 minuten later als hij op L. past als ik naar mijn werk moet in de avond. Maar het was altijd 07:00 de wekker en dan ging hij pas 9:10 nadat hij wakker schrok na 7x snoozen, verschrikkelijk. Ook qua afspreken of dingen plannen, hij is heel erg aan het uitstellen altijd. Oh nog even dit, oh nog even dat...

11. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Wauw dit ben ik:roflmao::roflmao::roflmao: Vooral dat onrustige herken ik vreselijk goed, en alle lijstjes.

Adje vindt dit leuk.
  12. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.015
    1.231
    113
    Vrouw
    Ik herken dit ook bij mijn man. Tijd is voor hem een relatief iets :roflmao: Wij hebben de afspraak dat we soms 'belangrijke' tijdsgebonden afspraken hebben en dat hij dat nakomt (vindt hij moeilijk, maar lukt als we het expliciet van te voren benoemen) en sommige avonden dat we afspreken dat ik niet op hem reken/zie wel hoe laat hij thuiskomt bijvoorbeeld. Hij kan zich namelijk helemaal verliezen in zijn werk op project oid en dan om 22h ipv 19h thuiskomen. Maar doordat hij dat op afgesproken dagen kan doen, komt hij wel beter de andere afspraken na, merk ik. En ik weet waar ik aan toe ben/trek mijn eigen plan. Misschien niet ideaal, maar het werkt voor ons zonder dat 1 persoon volledig moet veranderen; een compromis dus.

Nellie4 vindt dit leuk.
  13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.710
    27.351
    113
    Vrouw
    We hebben het hier al over mijn tijd of jouw tijd :roflmao: als ze mijn tijd aanhouden zorgen ze dat ze mij stiekem een eerdere tijd doorgeven aan mij :roflmao: mijn broer zegt dan: je moet er om 13:00 zijn. Ben ik er om 13:30, net als iedereen :roflmao:

Kolibrie2 en femkes vinden dit leuk.
  14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.371
    28.644
    113
    Kijk! Super handig als je hele familie autistisch is. Dan krijg je automatisch een opvoeding die aansluit en voorkom je veel problemen mee!
    De maatschappij is idd super neurotypisch dus daar moet je dan trucjes voor leren. Wel heel fijn dat dat je goed is afgegaan!

Het moet je niet teveel kosten nee want dan ga je eraan onderdoor. Dat bedoelde ik ook met mijn reactie op TS. Ik ken haar vriend niet, ik heb geen idee wat voor man hij is, wat hij heeft meegemaakt, waar hij op het adhd spectrum zit. Maar stel op tijd komen is iets wat hem teveel kost dan is het een kracht dat hij zegt : ‘gaat me niet lukken, dit is wie ik ben, ik kom een uur te laat’.

Maan14, 2jongensmama en evaleana vinden dit leuk.
  15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.906
    19.090
    113
    Vrouw
    Indien de partner van de topicstarter wenst om er wat aan te doen, kan een goede psycholoog of psychiater ook wel helpen en mee nadenken.
    Wij krijgen voor onze zoon heel veel goede tips, trucjes en handvaten.

Laat u nooit aanpraten dat er niets mogelijk is !

citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina