Hij wil geen moeite doen..

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Patriiess, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patriiess

Patriiess Lid

3 aug 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Mijn ex en ik zijn bijna een jaar uit elkaar, we hebben 2 kinderen, een van 3 en een van 1.
    Hij heeft een vriendin, die een heel stuk jonger is dan hij.
    We wonen best ver uit elkaar, zo'n 60 km.
    Tot nu toe gaan de kindjes elke week naar hun vader. Maar wel omdat ik ze naar hem toe breng en ook weer ophaal.
    Elke keer als mijn ex ook maar iets verder moet reizen dan het lokale treinstation, gaat hij moeilijk doen. Hij wil ze niet bij mijn huis ophalen of ook maar terug brengen. zelfs niet als het echt niet anders kan. Hij wil niet halverwege afspreken. Neee, gewoon op DAT station of bij hem thuis.
    Hij zegt dat hij de kinderen mist en ze graag wil zien, maar owee als hij er iets voor moet doen.
    Dit speelt al vanaf het begin, toen we net uit elkaar waren deed hij al zo.
    Ik word er een beetje moe van. Ik kan wel tegen hem zeggen dat als hij ze wil zien, hij ze maar moet komen halen. Maar ik weet haast wel zeker dat hij dan gewoon niet komt en dat vind ik sneu voor de kinderen.
    Dus wat nu...

-Patriiess

2. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Nou lekker dan. Petje af dat jij al een jaar lang constant haalt EN brengt. Ik vind het niet meer als normaal dat dit 50/50 is.

Mijn ex en ik zijn inmiddels bijna anderhalf jaar gescheiden, en wij hebben in het convenant op laten nemen dat de ene ouder altijd brengt en de ander altijd haalt.

In de praktijk gaat dit natuurlijk wel eens anders omdat we wel flexibel naar elkaar toe zijn, soms haalt en brengt de ander wat vaker maar alles in overleg en het word een andere keer dan meestal weer gecompenseerd.

Ik zou als ik jou was toch een goed en duidelijk gesprek houden, mocht hij niet willen meewerken lijkt mij dit zijn probleem en dan ziet ie zijn kindjes niet.. Heel sneu voor je kids maar als jij gewoon niet verteld denk ik niet dat ze doorhebben dat ze eigenlijk naar papa zouden gaan? Tenminste, mijn zoon van bijna drie zou dat echt niet doorhebben.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Idd 50-50 hoor, dus of de Vrouw brengt en Man brengt terug of andersom. Of beide tot halverwege reizen.
    Zo hebben mn vriend en zn ex-vrouw het ook altijd gedaan hoor. Een enkele keer reed een van ons wel eens twee keer, maar dat ging wel altijd in overleg. Zeker toen we naar het zuiden zijn verhuisd, wanneer we dan een weekend naar familie in het noorden gingen, dan haalden en brachten we stiefdochter (woonde in het midden zo ongeveer)

Ik denk dat je dan gewoon eens een poosje je poot stijf moet houden. Het gemakkelijkst is het om hem dan te laten halen.

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou zeggen dat hij ze in 't vervolg maar komt ophalen bij jou en jij ze na 't weekend wel terug oppikt.
    Elk de helft is niks te veel.

Ik zeg overigens specifiek dat hij ze mag komen halen, omdat als jij ze naar ginder brengt en hij aan 't eind van 't weekend weer "geen zin heeft" om ze terug te brengen, je er alsnog telkens om mag.

Als hij hen zo graag wil zien, moet hij er maar een klein beetje moeite voor doen. Of jou de benzine + de tijd die je ermee kwijt bent betalen.

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Lastig dit, je wilt natuurlijk graag dat je kinderen een goede band houden met hun vader, maar voor welke prijs?

Jullie zijn uit elkaar, dit is dus zijn probleem en niet dat van jou.

Gewoon je poot stijf houden, (nu denkt hij namelijk dat jij ze toch wel brengt en haalt.) dat als hij zijn kinderen wil zien kan hij ze komen halen. Na het weekend haal jij ze weer bij hem op.
    (Ik zou het niet andersom doen want dan vertikt hij het om ze te brengen).

Deel Deze Pagina