menstruatie na curretage of niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MB2005, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    Ik stel mijn vraag maar even aan jullie, want ik weet niet aan wie anders ;)
    Op 13 mei heb ik een ma gehad en gelijk die dag een curretage.
    Ik was 9 weken zwanger en het hartje is gestopt met 6 weken en 5 dagen helaas ( 2 dagen ervoor hebben we het hartje nog zien kloppen ).

Ik had 27 mei nog een positieve test.
    13 juni ineens 1 druppeltje bloed met slijm na het plassen met afvegen.
    Daarna niks. Gister kreeg ik ineens lichtrood/roze bloed met veel afscheiding op mijn wc papiertje en 3 kleine spetjes in mijn urine.
    Ik dacht dus dat mijn menstruatie eraan zou komen, alhoewel ik dan rond 4/5 juni al een eisprong gehad zou moeten hebben ( van ei tot menstruatie is bij mij ongeveer 12 dagen ). En ik heb geen buikpijn ofzo.
    Maar nu is alles dus weg, ik heb alleen maar afscheiding, verder geen bloed of iets.
    Moet ik dit nu als mijn menstruatie rekenen?
    Weten jullie of een menstruatie na een curretage zo kort en weinig kan zijn?

Mijn vraag is dus, is een menstruatie zo weinig na een curretage?

Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes MB2005.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

dit is te weinig bloed voor een menstruatie, je cyclus duurt ook vaak langer na een miskraam en meestal is het zo dat je na een miskraam of curettage juist vele bloedverlies hebt de eerste menstruatie. Waarschijnlijk dus wat tussentijds bloedverlies. Ik kan je niet zeggen wanneer je je menstruatie moet verwachten, dat kan wel 6-8 weken na de miskraam zijn.

Mirjam

3. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Oke, bedankt.
    Ik heb wel rond 10 juni symptomen van een eisprong gehad.
    Dus dan zou ik als dat klopt rond 22/23 juni mijn menstruatie kunnen verwachten ( bij mij zit er altijd zo'n 12 dagen tussen ).
    Dat zou dan inderdaad 6 weken zijn.

Eigenlijk wil ik helemaal geen menstruatie meer zien, haha ;)

Bedankt voor je antwoordt.

Groetjes MB2005.

Deel Deze Pagina