Zeg tegen je man dat hij uiteraard niet meer in huis kan roken nu je zwanger bent en jullie straks een kind hebben. En leef een beetje met hem mee. Onderbieden, noem je dat. Wat akelig voor je dat je verslaafd bent. Ja, sneu dat het regent. Wat heb je het als verslaafde toch zwaar. Maak het zijn probleem. Hier in de straat staan alle mannen die roken buiten, die hebben het daardoor ook wel weer gezellig, samen. De overbuurman was een tijdje uit zijn doen toen hij was gestopt, vond het maar saai niet meer de hele buurt automatisch te spreken. Dus die staat nu regelmatig buiten te voetballen met zijn zoontje en heeft hij toch weer wat aanspraak. Buiten te moeten staan is niet erg, maar vanzelfsprekend in deze tijd. Een verslaafde kun je denk ik niet dwingen te stoppen, dat zal toch echt uit hemzelf moeten komen. Wel erg vervelend dat het zo veel geld kost, want daarmee is het toch ook jouw probleem. Bereken hoe veel hij er aan uit geeft en dat moet hij dan maar besparen op zijn persoonijke uitgaven. Maar ook de stank en aanslag op zijn gezondheid (en vruchtbaarheid, maar dat is gelukkig evengoed gelukt, lees ik ). Sterkte er mee.
misschien gemeen va nme maar sorry agatha je hebt het over vruchtbaarheid ik hem een ma gehad met 10 wkn dus we zijn onze baby kwijt nou zijn we opnieuw bezig . ik las pas dat het de kwaliteit van de sperma beinvloed en hierdoor kans op miskraam groet is ed. hij schrok we wel een beetje van maar rookt nog steeds lekker door. ben bang dat hij doorblijft roken als ik weer zwanger ben of als de baby er is ja in de bijkamer ( dat trouwens de babykamer zal worden) of binnen in de hal financieel: hij zegt ik heb geen andere absurte uitgaven ga savonds niet uit, drink niet heb geen dure hobby mag ik ook wat :S krijg ik op mn donder het is idd. een turkse man (26jr) nou ja dat trots zijn ? weet het niet hij is degene die de wc en douche altijd schoonmaakt en stofzuigt dat zie ik mn eigen vader nog niet doen ik denk dat dat puur persoonlijk is en niet cultureel ( weet ook dat jij het zo bedoeld ) maar toch zie ik hem niet buitenstaan dat verdomd hij gewoon, doet ie echt niet!!! ik weet ook dat met ruzien/ eisen dat ik niet verder kom en idd. de sfeer helemaal omslaat maar ik kan ook niet in die rook zitten we hebben ook geen balkon of tuin of zolder ja we wonen wel in een huis dus helpt ook niet dan moet hij echt voor de buitendeur staan en dat doet hij niet of roken in de auto: ik doe de raam wel open schat (midden in de winter ook) word er gek van. ik heb al een paar goeie tips die ik eventueel kan gebruiken gelezen nog meer tips om hem eventueel echt toe te zetten daadwerkelijk te stoppen want hij wil wel stoppen zegt hij (vast) dan stopt hij 4 uurtjes of zo noemt hij stoppen hij heeft de wil wel maar hij heeft geen doorzettingsvermogen ik dat dat het is
Mijn man heeft ook jaren gerookt. Een paar jaar geleden is hij gestopt. Niet omdat ik het wilde, maar omdat hij dit zelf wilde. Ik heb nooit gerookt en heb echt een hekel aan sigaretten. Maar ik wilde hem niet dwingen om te stoppen. Dit heeft geen zin. Om te stoppen met de roken moet je er zelf voor de volle 100% achterstaan. Dus kunnen ze deze beslissing alleen zelf nemen. Waar ik heel slecht tegen kan is dat de vriend/man van TS het stiekem heeft gedaan. Waarom doe je iets stiekem? Omdat je weet dat je fout zit? Ik vind het zo zielig als mannen van alles stiekem gaan doen omdat ze anders gezeik krijgen met hun vrouw/vriendin. Pas stond mijn man een sigaretje te roken op een feestje. Hij moet dit zelf weten, maar heb hem wel gezegd dat ik heel erg teleurgesteld was in hem. En dat ik heel erg mijn best doe om gezond te leven (ook voor onze zwangerschapswens) en hoop dat hij dit ook wil doen.
stiekem roken heb ik altijd leuk gevonden dan bedoel ik je ruikt als een asbak maar je rookt niet vooral als je partner het is het lijkt of je met een asbak zoent maarrrrrrrr hij rookt niet
De meeste ex-rokers zijn de grootste anti-rokers.....En daar kan ik niet zo goed tegen....Je weet hoe lekker het is, je weet hoe verslafend het is.... Niet iedereen kan er zo makkelijk mee stoppen. De meeste kunnen er niet mee stoppen... Sluit een compromis; niet binnenshuis roken is het proberen waard. En dat het niet lekker ruikt of zelfs stinkt?? Dat kan ik alleen maar beamen (alhoewel...af en toe een vleugje vind ik nog steeds heerlijk). Maarja, ik laat ook wel eens een scheet, is m'n vriend ook niet blij mee...... agnes
Dat is toch het minste wat hij kan doen, buiten roken. Als hij dat niet deed, had ik hem zelf nog eigenhandig naar buiten geschopt. Sjonge jonge.. Mijn vent is ook gestopt voor mij. Ik wil geen relatie met iemand die rookt. Dat heeft niks te maken met hoeveel ik van hem hou of niet. Dat heeft te maken met hoeveel slechte ervaringen ik in mijn omgeving heb (veel jonge gevallen van kanker door roken, hartinfact enz.), en het kost nog eens een zak vol geld. Geld waarvan ik ook moet leven. Dus voor hem was het kiezen of delen. En je ziet dus wel aan mijn banner wat hij belangrijker vond Enneh, stoppen lukt echt wel hoor. Hij heeft 13 jaar gerookt, als een ketter. En hij is cold turkey gestopt en heeft nooit meer een sigaret aangeraakt. Mensen die zeggen dat ze niet kunnen stoppen, geloof ik gewoon niet. Dan heb je gewoon niet genoeg wilskracht ervoor..
Sommige mensen kunnen echt niet stoppen hoor. Je zegt dat je niet gelooft dat dat niet kan, maar geeft zelf al aan dat ze daar de wilskracht niet voor hebben. Volgens mij kan inderdaad iedereen stoppen, maar moet je er wel zélf aan toe zijn. Als iemand anders voor jou bepaalt dat je moet stoppen en jij stopt voor die ander, ben je er misschien zelf nog niet helemaal klaar voor. Je hebt zelf nog niet genoeg van het roken en dan is het verleidelijk om toch weer te beginnen. Ik heb mijn vriend nooit gedwongen te stoppen. Ik heb zelf besloten een relatie met hem te beginnen en ik wist dat hij rookte. Dan moet ik daar ook genoegen mee nemen. Wel heb ik hem altijd gezegd dat ik niet wil dat als we samen zouden gaan wonen, er in huis gerookt zou worden. Ook met kinderen wilde ik het niet. Nu is dit nooit een probleem geweest, want na een vakantie extreem veel roken van zwaardere sigaretten (In Servië houdt men over het algemeen van stevig roken) was hij het zelf zat. Bespreek dat je man toch echt buiten gaat roken, want roken in een andere kamer trekt inderdaad door het huis. Maar dwingen om te stoppen werkt naar mijn idee niet.
wat vervelend dat je hier ruzie om hebt. Mijn vriend die rookt ook. En ik vind het vreselijk. Vooral als zijn handen ook naar rook ruiken en hij bv een fles gaat klaarmaken dan ruikt de fles er ook helemala naar... ik vind het gewoon mega vies. ik kan het hem alleen niet verbieden. maar hij vind het lekker enik vind het vies.. ik vind het ook vreselijk dat onze zoon van 3 zegt papa ga jij roken?... kan me daar heel druk om maken maar kan er niks tegen doen.
Ik ben na 10 maanden weer begonnen met roken en idd ook heel veel ruzie in huis gehad. Ik was gestopt met roken en meneer zou ook stoppen. Na 1 week buiten roken begon het weer in huis te stinken. Ik heb zelfs zijn shag en sigaretten in de wc gegooid, maar niks hielp. Uiteindelijk begaf mijn wilskracht het en begon ik zelf ook weer te roken. Hij boodt me zelfs peuken aan. Echt frustrerend, maar het is mijn eigen schuld. Nu vind ik het wel prima en stop ik "binnenkort" weer, maar deze poging word echt door ons samen gedaan anders vliegt het servies door de kamers heen
Mijn partner rookt helaas ook nog. Ik baal hiervan maar tis niet anders. Hij moet het zelf willen anders lukt het niet. Plus (niet dat dat een excuus is) het zit in de fam verslavingsgevoeligheid zn pa lust m wel en roken ook en ook zn zus is verslaaf geweest aan siga's. Maar hij staat wel buiten nu ik niet meer rook. Vind het zelf ook belachelijk als je man dat niet voor je over heeft. Wil je blijven roken oke goed maar ga wel lekker buiten staan hebben beeb en ik er geen last van.
Hier nog zo'n vriend die maar blijft roken....pffff en ik vind het ook super goor als we aan het eten zijn en dan ben ik nog niet klaar (eet nou eenmaal langzamer) en hij steekt een sigaret op Dan kan je mij niet kwaaier krijgen...aaaaaahhhhh Ben heel benieuwd hoe het gaat worden als ik straks zwanger ben of als er een kleintje is want ik wil absoluut neit dat er dan gerookt word en hij zegt het zelf ook...dat er dan niet meer in huis gerookt word...maar dat zal mij heel benieuwen Ik hoop dat hij dan net als zijn broer word Die rookt ook niet meer en bij hun mag ook niet gerookt worden...en dat merk je meteen als je daar binnenkomt En al bijna alle familieleden roken...alleen ik en mijn broertje niet...en mijn oma niet meer Maar met een verjaardag en mijn oma is er...dan rookt er niemand... Dan denk ik waarom dan wel buiten roken of niet roken??? Maar hoe doen jullie dat met familie en vrienden...wijzen jullie die de achterdeur als ze binnen willen roken? Al onze vrienden roken...ik ben de enige die niet rookt...en ze snappen het maar niet dat ik het goor vind
ik ben wel heel consequent dat er binnen niet gerookt mag worden, dus ook niet door de oma van mijn vriend of door mijn zwager. toen we gingen samenwonen deed mijn vriend daar moeilijk over, maar ik woon alleen rookvrij. het is is nota bene mijn eigen huis... overigens roken in mijn ouderlijk huis mijn moeder en broertjes. toen ze hoorden dat ik zwanger was hebben ze direct gezamelijk afgesproken dat er binnen niet meer gerookt wordt, ook als ik er niet ben. gaat best ver, maar ik vind het wel heel erg lief van hen.
@marieke1983: dat vind ik nou heel lief en attent van ze nou ik heb met mn man gesproken en zei: ok het is jouw lichaam, je hebt het recht om te roken maar dit is mijn lichaam en ik heb het recht niet te (mee) roken overal waar als binnen telt, dus: huis ;alle kamers wc douche , (hij rookte ook lekker op de wc) binnen in de auto op onze werk (we zijn dus ook collegas en hebben een eigen werkplek/kamer, luxe he) dan zal ik niet meer zeuren of ruzien ed over roken hij ging er mee accoord dus hij heeft gisteravond 2x buiten gestaan (half in de trappenhuis maar goed) en op werk is hij ook naar buiten gegaan merkte wel dat hij dan te lui is of geen zin heeft elke keer naar buiten te gaan dus heeft hij echt wel een paar sigaretten minder gerookt ik hoop dat hij zo lui wordt dat hij geen 1 sigaret meer opsteekt
Zoo wat goed nisa!! Hoop ook voor je dat hij buiten blijft roken! Of stopt natuurlijk Ik heb mijn vriend gisteren toen ik op bed lag betrapt dat hij in de woonkamer zat te roken..! Ik kwaad naar beneden en ik kwam de woonkamer binnen, stopte hij snel zijn sigaret weg.! Stiekemerd.. Ik zo Wat is dit?! hij zo Ja jij ligt toch boven op bed en het is ook mijn huis! Ik zo Ja maar ik ruik het boven!!! Hij weer Ohw dat wist ik niet nou dan ga ik wel weer naar buiten..! En dan was het weer je moet niet zoveel met mij bemoeien bla bla bla.. Je bent net zo'n dictatortje!
hoor ik mn man nou hij zegt precies hetzelfde : Je bent net zo'n dictatortje! samenzwering van de rokers leren ze dat ergens of zo we werken dus ook samen was zojuist even naar de bank (om de hoek)om geld te storten maar was gelijk aan debeurt was binnen 5 min terug (wat mr-tje niet verwachtte ) rookt hij binnen in kantoor!!!!!!!!!!!!!! ik zo: wat!!!! als je zo ga doen MOET je nu stoppen want hij zei eerst dus als ik buiten rook ga je je niet meer met mn sigaretten bemoeien beloofd he beloofd he , wijsneus hij schrok echt heb een foto van hem nou zo ongeveer dus hij naar buiten ik binnen achter pc op zw-pagina natuurlijk gelijk misbruik maken [-X nee daar beginnen we niet aan
@Senna mensen die niet respecteren dat er in MIJN huis niet binnen gerookt wordt die zouten maar op. Het is mijn huis met mijn regels en als je dat niet accepteerd/respecteerd/begrijpt dan blijf je maar weg. Op mijn verjaardag volgende week gaan ze maar allemaal op het balkon staan. Vorig jaar toen moest mijn vader heel erg hoesten toen werd er nog binnen gerookt en bijna al mn vrienden die rookten gingen voor hem naar buiten dus het zegt miss ook wat over je vrienden/fam....
Wat een onzin! ik ben met een Turk getrouwd en die staat dus altijd buiten =D> nooit geen gezeur over gehad of iets dergelijks. Dus niet alle Turken over 1 kam scheren