partner geen rijbewijs, naar ziekenhuis hoe?

Discussie in 'De bevalling' gestart door loncocacola, 15 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Ja mijn partner is al bezig met zijn rijbewijs te halen, maar het ziet er niet naar uit dat hij het op tijd gaat halen. Hij heeft zelfs zijn theorie nog niet eens gehaald (is hij al 4x voor gezakt). Dus heb er weinig vertrouwen in dat hij het nog voor de bevalling gaat halen.

Ok dus als de baby in het vruchtwater heeft gepoept, dan zou ik wel de ambulance kunnen bellen. En anders toch een taxi bellen zonder erbij te vermelden dat ik aan het bevallen ben. Ik zie wel hoe het allemaal gaat lopen.

We gaan de buurman voor de zekerheid ook nog even vragen of die ons kan wegbrengen.

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.

Mochten er nog meer reacties komen, dan hoor ik het wel.

2. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Doet me denken aan die film.
    '' Look who is talking'' haha, daar ging ze ook de taxi in vlak voor het bevallen.
    De taximaatschappij bellen en vragen naar de regels?
    Ik zou voor de zekerheid je buren nog eens inlichten. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn voelt/is. (maar je kan ze altijd een vergoeding geven)

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    dat is toch absurd?
    een auto of een taxi heeft ook geen apparatuur. Dat slaat gewoon werkelijk nergens op. Het gaat er om iemand zo snel mogelijk in het ziekenhuis te krijgen. Een ambulance kan sneller dan met een gewone auto ivm de sirene. Ondanks het niet hebben van apparatuur kun je iemand die wel met spoed in het ziekenhuis krijgen. En DAT is waar het om gaat toch.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou ook zeggen: informeer eens bij je buren of neem anders een taxi. Een ambulance zou ik niet zo snel bellen, tenzij het echt om spoed gaat. Maar bij een normale bevalling zal daar niet zo snel sprake van zijn.

Grote kans ook trouwens dat een alarmcentrale moeilijk gaat doen als er geen spoed is. En ik denk dat ze dat wel snel uit je hebben getrokken.

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ja ik zou ook bij geen spoed niet bellen..
    maar als het dus wel spoed is en je dus geen vervoer hebt...en er bijv. in het vruchtwater is gepoept..dan moeten ze je toch gewoon ophalen

6. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hier hadden we ook geen eigen vervoer. Ik zat bij de vk en die heeft ons midden in de nacht naar het ziekenhuis gereden (was mijn eigen keus om daar naar toe te willen, geen medische indicatie, maar ze nam ons toch gewoon mee)

Ik had wel van te voren geïnformeerd bij de taxicentrale of ze bevallende vrouwen vervoerden. Ja hoor, geen probleem, als je maar iets meenam om op te zitten zodat de auto niet vies werd. Van die dingen die in je kraampakket zitten, ben de naam even kwijt.
    Hierdoor had ik er wel vertrouwen in dat het met het vervoer goed zou komen.

En als de nood aan de man is, komt er heus wel een ambulance, lijkt me!

Ik had trouwens geen weeën in de auto, blijkbaar hield m'n lichaam even toen het nodig was. In een taxi zou prima zijn gegaan.

Succes!

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Met een taxi! Wij zijn ook met een taxi gegaan terwijl het vruchtwater eruit gutste. Gewoon een handdoek meegenomen.

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik verzin t niet :)
    Absurd is t wel :(

9. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Mijn vriend is 5 jaar lang taxichauffeur geweest dus ik had het ff aan hem gevraagd.
    De meeste taxichauffeurs doen nml wel moeilijk als je zegt dat je moet bevallen, dus zei mijn vriend dat je gewoon een taxi moet bestellen en dan niet zeggen dat je gaat bevallen, maar gewoon naar het ziekenhuis moet.

Zorg wel dat je een grote vuilniszak meeneemt zodat je achteraf niet ineens voor allerlei schoonmaakkosten word gebeld mocht je bloed oid verliezen.

Maar mijn vriend heeft al aardig wat vrouwen gereden die moesten bevallen en in al die jaren is er nog nooit iemand in de taxi bevallen hoor! want als je echt al ver bent belt de vk wel een ambu.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Niet om flauw te doen, maar je bent 37 weken zwanger en kan ieder moment bevallen. Heb je daar niet eerder aan gedacht, of had je gehoopt dat je vriend zijn rijbewijs al had gehaald voor deze tijd?

11. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Ja ik had wel gehoopt dat hij zijn rijbewijs voor die tijd zou halen. En voor die tijd stond ik er niet echt bij stil eigenlijk. Ik dacht zal toch niet echt een probleem worden, maar ja naarmate de zwangerschap vorderde, begin je toch af te vragen op welke manier je dan naar het ziekenhuis kan.

12. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    vind dat een heel raar verhaal, geloof je natuurlijk, dat bedoel ik niet, maar als verpleegkundigen de verantwoordelijkheid al niet meer willen nemen, wie dan nog wel? het lijkt me toch zaak dat je met 30 weken weeën zsm naar het ziekenhuis gaat en het ambulancepersoneel kan altijd nog meer voor haar doen, dan haar man die zelf moet sturen en ook in de stress zit?! ik hoop dat ze wel een klacht heeft ingedient?!

voor de TS, ik denk dat een taxi het makkelijkste is. ik ken veel vrouwen die met de taxi heen zijn gegaan. je hoeft toch niet te vertellen dat je aan het bevallen bent als je eentje reserveert?! gewoon instappen en tegen de tijd dat jij een wee wegpuft zetten ze je er echt niet meer uit hoor.

13. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    We hebben kunnen regelen dat onze buurman ons weg gaat brengen. Dus toch weer een geruststelling.

Verder is het nu afwachten hoe de bevalling gaat beginnen.

Oh ja vaak lees ik dat als je vliezen gebroken zijn en het kindje nog niet is ingedaald, je direct op je bed moet gaan liggen, omdat er het gevaar bestaat dat de navelstreng gaat uitzakken, hoe moet je dan naar ziekenhuis? In dit geval moet je toch wel een ambulance bellen, lijkt mij?

Ik geloof dat mijn kleintje nog steeds niet ingedaald is, heb vanmiddag weer controle bij de gyn en zal het dan nog eens vragen of kleintje al ingedaald is (vorige week was die nog steeds niet ingedaald), maar denk het haast niet. Mijn buik en baarmoeder zit nog best hoog en voel mijn kleintje ook nog best wel hoog.

Groetjes loncocacola.

Deel Deze Pagina