We zijn bezig om zwanger te worden, voor mij is het de eerste maar mijn vriend heeft al 2 kids uit een eerdere relatie ( 2 jongens van 13 en 8) zijn kinderen zijn hier om de week een weekend. Hij vind het soms moeilijk tegenover zn kinderen omdat hij bang is dat ze zich vervangen gaan voelen of dat ze denken dat er minder aandacht voor hun is. iemnd tips om hier vanaf dat we zwanger zouden mogen zijn al mee om te gaan??
Inderdaad een rot situatie voor je vriend. Maar wie weet vinden de broertjes het wel heel leuk! Als je eenmaal zwanger bent kan je vriend het uitleggen aan z'n zoontjes en dat hij net zoveel van hun houd als van dat kleintje. Dat er niks gaat veranderen voor hun,alleen dat ze een broertje/zusje rijker worden. Weet natuurlijk niet wat het voor een kinderen zijn! Succes!
de oudste is lekker t puberen dus niets boeit hem haha de jongste zegt de ene keer dat ie t leuk zou vinden en de andere keer zegtie nee ik wil geen broertje of zusje... ik vind het zelf ook wel moeilijk hoe we hun hier bij kunnen/moeten betrekken, want wil idd niet dat hun een naar gevoel krijgen..
Ik zou de jongens voorlopig met rust laten totdat jullie zwanger zijn. Misschien zijn jullie vandaag of morgen zwanger, maar misschien wel pas over een jaar. Er kan veel veranderen in een jaar qua hun karakter. Wij hebben de stiefkinderen tijdens de zwangerschap overal bij betrokken. Wij hebben hun verteld dat er veel gaat veranderen want dat gaat er echt er komt een baby bij, maar dat er aan ons gevoel voor hun niets verandert. Wij hebben ervoor gezorgd dat hun wel gewoon hun eigen plekje houden, hun kamer hun ruimte en niet die van de baby. Toen Lemmy eenmaal was geboren en hun waren hier lag er een kado'tje voor hun allebei. Ze hebben beide 5 min naar Lemmy gekeken en verder het hele weekend niet. Prima wij hebben dat zo gelaten. Het weekend erop wouden zij beide met alles helpen badje flesje etc. etc. Nu bijna 10 maanden verder zijn ze niet weg te rammen bij hun broertje. Meid relax laat het een beetje op z'n beloop.
Hier ging het ook heel makkelijk, ze vonden het super. Veel betrokken bij de zwangerschap, ze zijn een keer meegeweest naar de vk en naar de pretecho. De jongste van toen zes vond het in het begin wel moeilijk te begrijpen dat zijn zusje niet mee naar mama ging als hij weer naar mama ging en nog snapt hij niet helemaal waarom zij niet bij hem en zijn moeder mag logeren.
thnx voor jullie reacties ik wil ze idd overal bij betrekken als het zover is en hun eigen kamer houden ze idd zowieso... we zullen idd zien of we als we zwanger zijn of als de kleine er zou zijn nog tegen dingen oplopen. ben iniedergeval blij dat het bij jullie zo goed gaat en hopen dat het hier ook zo gaat
Ik heb ook een vriend met 2 kinderen, zijn wel een stuk jonger als bij jou. Mijn vriend worstelt ook enigszins met die gevoelens. En ik trouwens ook! Wij hebben het kort geleden aan ze verteld, de jongste was gelijk super blij sprong in het rond. De oudste moest de boel even laten bezinken. Duidelijk even nadenken over alles. Wat wij hier doen is de boel vooral niet opdringen. We hebben het niet constant over de baby in mijn buik en over alles wat er bij komt kijken. Wij laten de kinderen er over beginnen. Toen we het verteld hebben hebben wij ook gelijk gezegd dat wij ze de allerliefste kinderen vinden en dat wij ze eigenlijk zoooooo lief vinden dat we nog wel zo'n kindje willen. En dat wij heel veel van ze houden en dat een baby misschien wel wat druk is in het begin maar dat het wat betreft het houden van niks veranderd! Ik heb daarnaast een beetje gedaan alsof ik er eigenlijk allemaal niks van weet en als ze het willen mij vooral moeten helpen straks als de baby er is Dat werkte wel. We hebben trouwens ook gezegd dat ze alles maar dan ook alles mogen vragen of zeggen, ook als ze de baby eens niet zo leuk vinden want dat snappen wij best. De jongste was gelijk zo door het dolle dat ik met hem in de bak met babydingetjes ben gaan kijken, de oudste had daar niet zo'n behoefte aan. Prima geen punt. We hebben via bol.com 2 boekjes besteld en in hun bak met boeken gedaan. We gaan er niet verplicht uit voorlezen omdat het moet maar omdat die boeken nu in hun boekenbak zit pakken ze hem zelf en willen ze graag samen op de bank er in lezen. En dan komen de vragen van beide kinderen wel wat erg leuk was. Vriend en ik hebben er nu een goed gevoel over. Wij vinden dat het vooral ligt aan hoe wij er zelf mee omgaan. Vooral ze overal bij betrekken maar het wel op zo'n manier doen dat je het niet opdringt. De dingen goed uitleggen, eerlijk zijn. Al zal de vraag straks vast komen waarom de baby wel hier mag blijven en zij weer naar mama moeten. Maar ook daar hebben we al over nagedacht en het antwoord is wat ons betreft niet heel moeilijk. Als de baby er is doen we de kraamvisite ook niet op de dagen dat zij bij ons zijn. Dan willen we de aandacht voor hun en de baby, niet voor de visite, die mag op andere dagen komen Sorry voor mijn lange bericht
thnx voor je bericht en helemaal niet erg dat ie lang is haha ben allang blij dat ik ervaringen van andere lees en zie dat het toch wel allemaal goed komt. we hebben het er nu niet meer over met de kinderen omdat ik ook nog niet zwanger ben natuurlijk. maar ik ben blij de ervaringen hier te lezen en ik heb er zeker wat aan thnx
Hier hetzelfde! Vriend heeft al 3 kindjes uit eerdere relatie en we gaan nu samen voor een kindje, voor mij dus de eerste. De 2 jongsten van mijn vriend zijn nog zo klein, dus daar hoeven we niks aan uit te leggen en zij merken het wel als het zover is De oudste begrijpt het wel, maar we gaan pas iets vertellen als we ook echt zwanger zijn. Hij heeft laatst wel uit zichzelf gezegd dat ik ook kindjes moest krijgen en dan dus samen met papa (hoe hij daarop kwam, geen idee!). Maar ik denk dus wel dat het goed gaat komen bij ons. Voor mijn vriend zal het wel moeilijk worden dat hij niet altijd alle kinderen bij zich heeft...
Ja dat is wat mijn vriend ook moeilijk vind, het liefst heeft hij zijn andere kids ook bij zich. Maar aan de andere kant kan hij niet wachten tot de kleine er is want hij zegt zelf; dan heb ik in elk geval 1 kleintje om mij heen. Zijn kids zijn trouwens nog steeds positief, krijg meerdere keren per dag een kusje op mijn buik. Zo lief!
Hier is het ook eigenlijk heel erg goed gegaan, mijn stiefkids hadden bij hun moeder ook al een zusje erbij gekregen ( moeder ook weer hertrouwd) en nu inmiddels ook een broertje. En bij ons nog 2 zusjes dus drukke boel haha. Maar het ging eigenlijk vanzelf, ze zijn ook helemaal niet jaloers aangelegd ofzo. Ze zijn nu inmiddels 14 en 16 en dol op hun kleine zusjes, en ook ontzettende handige oppassers Mijn dochter en hun andere zusje ( de dochter van hun moeder dus) spelen ook weer heel graag met elkaar en wat ik dan wel grappig vind, als de 2 stiefkids hier dus zijn ( om het weekend) dan heeft zij echt zoiets van, wat doen jullie nou weer daar, je woont toch bij ons? God wat ingewikkeld eigenlijk allemaal, raak zelf de weg erin kwijt hahaha maar in elk geval, het gaat prima en geen jaloezie o.i.d.
Hier vinden allebei onze kinderen het geweldig dat er een broetje of zusje komt! Moeten afwachten hoe het echt gaat lopen natuurlijk wanneer het geboren is. Ex van vriend is juist superjaloers...wat een kreng. Maakt hun zoontje helemaal gek met vanalles. Nou ja positief blijven dan maar he? Gelukkig komt zij niet elk weekend hierheen!
Jammer als een ex zo doet, ik vind dat echt zo rot. Hier gaat dat gelukkig goed, ze zal gerust haar mening hebben maar ventileert die niet waar de kinderen bij zijn, gelukkig maar! Wij doen dat andersom trouwens ook niet, nooit gedaan.