slaapritme baby 3,5 maand

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door aimee83, 20 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Goedemorgen,

Ik heb een dochertje van 3,5 maand. Ze is een erg tevreden baby en alles gaat goed. Behalve haar slaapritme (hier lijkt ze zelf geen last van te hebben).
    Qua eten zitten we nog op 150 ml en om de 3 uur.
    Meestal valt ze rond 20 u in een goede slaap en wil ze daarna niet veel meer eten.
    Ze is nu rond 2u s nachts wakker om te eten en om 4-5 uur s nachts weer om te eten.
    Meestal valt ze dan na die fles van 4-5 u in diepe slaap maar om 6u moeten wij er weer uit en dan moet ik haar echt wakker maken.
    Ik heb heel veel moeite met een vas ritme in te brengen.
    Ze slaapt ook nog in de wieg bij ons op de kamer.

Hebben jullie (lezers mag ook) tips en ideeen?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Mij lijkt het dat ze wel toe is aan meer melk in de fles, probeer de laatste voeding eens 180 te geven, dan slaapt ze mss wat langer. Als die 180 goed gaat zou je dat in iedere fles geven, en dan zal ze er een voeding tussen uit gaan laten. Hoe lang doet ze over de fles?

Groetjes Adrienne

3. aimee83

aimee83 Niet meer actief

ze drinkt de fles niet altijd leeg. en haar laatste fles ( rond 23u) drinkt ze hem half leeg. zal ik dan de fles van rond 20u 180 proberen te geven? rond die tijd heeft ze altijd de meeste honger

4. aimee83

aimee83 Niet meer actief

aanvulling;

nu om 19.30 fles van 180 aangeboden. ze dronk er 140 van op. om 22.30 weer fles van 180 aangeboden daar dronk ze 100 van op. rond 23u is ze in slaap gevallen in de wieg naast ons en om 1.30 werd ze weer druk met draaien en kreunen. eerst nog weten te sussen door speen telkens te geven maar die was ze vanaf die tijd iedere minuut kwijt. uiteindelijk rond 2.30 eten gegeven. weer 180 aangeboden waarvan ze dan wel heel snel de helft opdrinkt en weer stopt. nu lijkt ze weer in slaap te zijn gevallen. ben benieuwd voor hoe lang.... wat kan ik hiermee doen want dit is slopend ( moet weer werken).
    alvast bedankt!

5. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Wat ook zou kunnen is, dat ze aan een nieuwe speen toe is. Ze doet dan misschien minder lang over de fles...

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina