Zojuist een mail gehad dat er besmettingen zijn op de peuterspeelzaal van mijn dochter (2.5 jaar) Nu ben ik heel benieuwd hoe ziek peuters eigenlijk worden van dit virus? Ik lees hier erg weinig over omdat peuters niet snel getest worden. Bedankt!
Mijn peuter was vorige week maandag nog oké, dinsdag duidelijk lamlendig en verkouden. Woensdag ook. Koortsig. Paracetamol hielp heel goed en ging hij weer door spelen. Donderdag ging het iets beter, maar nog wel erg verkouden en zijn neus zat dicht, dus hij klonk lekker nasaal. Sinds dinsdag is hij klachtenvrij. Dus het heeft een weekje geduurd. Hij is 3 trouwens en heeft voor zover wij weten niemand besmet in huis. Morgen testen we kleuter en baby nog een keer en dan weten we dat zeker.
Hij was wel wat meer ziek dan een reguliere verkoudheid en de opvang had aangegeven liever geen verkouden kinderen te hebben, maar dat ze niet zouden weigeren. Ik dacht hem dus te testen en dan met negatieve uitslag toch te brengen. Maar dat liep anders De quarantaine is veel vervelender dan zijn verkoudheid, zeker omdat isolatie gewoon niet te doen is en ik mijn kleuter nu pas op dag 5 na de eerste klachtenvrije dag weer kan testen. Voelt zo zonde dat hij thuis zit van school.
Oooo ja snap ik! Die uitkomst verwacht je dan zeker niet. En weet je of er nog meer kinderen van zijn opvang besmet waren? Benieuwd hoe snel zoiets gaat onder kleine kindjes.
Nou, dat is het rare: geen van de andere kindjes. Of toch in ieder geval dat de leidster daar niets van wist. Misschien dat er wel een besmet kindje was en dat dat kindje niet getest was en is? Het kwam niet van de leidsters, dat hebben ze gecheckt. En zijn broertje die in dezelfde groep zit heeft niets. En hij heeft ons dus ook niet besmet. Dus het is in ieder geval bijzonder Het afwachten op het wel of niet ontwikkelen van klachten is rot. Dan zit je in een soort niemandsland. Ik hoop dat het meevalt voor jullie! Mocht je twijfelen om hem te testen: hier viel het erg mee bij alle drie. Met name baby stelde niets voor.
Kan volgens mij heel wisselend, mijn 4 jarige, dus officieel geen peuter meer had geen symptomen, niet eens een snotneus. We laten vandaag onze bijna 2 jarige peuter testen, hij is verkouden en binnen ons gezin is Corona. Dus mogelijk heeft hij Corona en is verkoudheid zijn klacht.
Mijn zoon dan wel 6 en geen peuter, soort gelijke klachten. Verkouden wat hoesten en 1 nacht koorts. Bij ons heeft ook alleen hij het gehad. Het heerste in zijn klas. Mijn man, ik en mijn dochter hebben het niet overgenomen. Snapte er ook niets van. Maar ja niet te pijlen he
Bij die van mij heb ik wel geteld 1 snottebel gezien. Het is dat de GGD test positief was anders had ik niet geloofd dat ze corona had.
Mijn peuter en kleuter hadden een heleboel snot. Mijn kleuter heeft ook nog 1 nachtje gehoest, meer niet. Het duurde trouwens wel lang voordat het snot over was, maar een gewone verkoudheid kan ook lang duren natuurlijk.
De 2 jarige klonk 1 dag nasaal en de 7 jarige heeft 1 dag koorts gehad. Beide getest omdat wij het hadden anders had ik zeker de jongste niet laten testen met deze klacht
Wat vreemd zeg! je zou toch denken dat er wel meerdere besmettingen zouden moeten zijn dan. Heel erg bedankt voor je reactie!
Ik ben benieuwd hoe het met de peuters is die corona gehad hebben. Mijn middelste was 30 november positief getest en is toen 2-3 dagen ziekjes geweest. Dus 30 november tot 2 december. 7 december was hij klachtenvrij. 16 en 17 december is hij daarna pas weer naar de opvang geweest en nu is hij sinds dit weekend eigenlijk weer niet fit. De ochtenden beginnen oké, maar hij is heel verkouden, heeft snotoogjes, eet heel weinig, heeft verhoging, en is erg moe. Zelftest is negatief. Is dit nu gewoon pech? Zo kennen we hem echt niet, hij is heel zielig. Hebben meer peuters dit na corona gehad te hebben?
Ja! Ik heb het hier met de GGD over gehad want mijn middelste werd nu ineens weer verkouden en veel kinderen van vriendinnen die onlangs Corona hebben gehad werden na 2 weken weer erg verkouden of niet lekker. GGD zei dat dit vaak voorkwam en te maken heeft met dat je weerstand toch knal heeft gehad en je daarna alles meepakt…