Dit is herhaaldelijk gebeurd vooral in het begin toen de kleine er was en ook flinke ruzie om gehad toen. Ik durf mijn partner niet alleen thuis te laten met ons kindje en neem eigenlijk alle zorg in handen om ervoor te zorgen dat het maar veilig is. Nou was het zo dat hij vanmorgen zijn broek aan het verschonen was op de commode en ik hem ineens de luieremmer hoorde leegmaken en nieuwe zak in doen terwijl onze knul van bijna 6 maanden op de commode lag. Ik ben zo boos en weet gewoon echt niet meer hoe ik dit aan moet pakken. Moet er niet aan denken wat er kan gebeuren... Ik had weer een beetje vertrouwen omdat lang niet meer gebeurd was (iig niet terwijl ik erbij was) maar nu is dat dus weer helemaal weg. Het is fijn als hij ook wat zorg kan doen omdat ik een erge rugpatient ben maar ik kan hem niet in zijn hoofd krijgen dat het gewoon echt NIET kan zo en dat het echt niet veilig is! Wat moet ik hiermee doen? Praten heeft dus weinig zin want hebben we gedaan en het komt gewoon blijkbaar echt niet aan? Groetjes, S0fie
Misschien een beetje cru, maar zou het helpen om hem verhalen te laten lezen van mensen waarbij het kindje echt van de commode is gevallen? Het is niet iets wat nooit gebeurt! Het is echt best wel een reeel gevaar, vooral als ze ouder worden en gaan wiebelen en dingen willen pakken. Verder kun je het ook gewoon zo zeggen dat jij het zo wil en ook al ziet hij niet in dat het nodig is hij het wel voor jou gemoedsrust kan doen. Soms moet je als partners ook meegaan in wat de ander wil ook al snap je niet helemaal waarom.
nu ook van bed kan je kindje rollen he, heben men schoonzus en broer bijna aan de hand gehad, broer was net op tijd met haar te pakken. ze waren in winkel matrassen aan het testen. eig snap ik ni goed dat je vriend dat ni zelf inziet. nu ik zou hem er gewoon ni meer alleen bij laten. bv ging is bij men ma mee winkelen en zij laat men dochter gewoon in karke en gaat dan paar meter verder iets halen. dus ja sorry ze neemt ze nooit mee naar de winkel. nu ja sommige mensen zien geen gevaar. ik ben daar dan weer te in. maar je zegt dat het al paar keer gebeurd is en al paar keer ruzie over gehad hebt dus vrees ik dat hij daarin ni zal veranderen. mss als je maar even weg gaat, zien dat hij/zij net andere pamper aan heeft. gr
wil gewoon zeggen : ze heeft hem er al paar keer over aangesproken en het dringt blijkbaar niet door. dus ik zou haar niet met een gerust hart kunnen achter laten bij hem. dus ik zou hem er niet meer alleen bij laten. iemand gaf aan op bed verschonen ook daarvan kan je kind afrollen. gr
Ze zei dat toen ze met haar moeder mee boodschappen ging doen, haar moeder het kind in alleen in het karretje liet zitten en een paar meter verder iets ging halen. En dat ze dat nu dus niet meer laat gebeuren en dat als je weggaat je mss moet zorgen dat je kind al een schone luier omheeft zodat je partner je kindje niet meer hoeft te verschonen. @Jente, dan merk je maar dat het verschil tussen vlaams en nederlands soms best groot is
Verschonen op de grond? Overigens liet ik mijn oudste gerust alleen op de commode liggen, die draaide/bewoog zich nauwelijks.....het is nu een ander verhaal, de jongste draait zich continu om. Echt gevaarlijk en voor mij een eye opener!
Ik zou ook woest worden als mijn man dat deed! Tot tim ging rollen deed hij het weleens en zei ik steeds dat hij dat niet moet doen omdat tim zo ineens zou kunnen rollen en er dan af valt. Maar wat gebeurt er, ik ben zoon lief aan het verschonen en ontdek dat z'n bruine bonen van de vorige dag in z'n rompertje zitten. Kleding kast staat vlak bij de commode en terwijl ik naar mijn zoon kijk en een rompertje van de stapel pak zie ik hem rollen... gelukkig kon ik hem nog net opvangen!!!! Nu ligt er standaard een romper op de commode! Ik zou (als het mijn man was) hem vertellen dat als hij wat moet doen ofzo hij de kleine of ff in bed legt of op de grond zet dan kan er niks gebeuren! Die kleintjes hebben maar 2 seconden nodig!!
Ik zou hem idd verhalen laten lezen wat er kan gebeuren, misschien dat dat zijn ogen opend. Mijn dochter is van de commode gevallen, terwijl mijn man er gewoon bij stond. Ze zette zich ineens keihard af met haar benen en ze ging zo met haar hoofd naar beneden eraf. Ze kwam tussen het raamkozijn en de commode terecht en mijn man had haar half opgevangen. We zijn gelijk naar de dokterspost gegaan en hebben daarna nog een wekadvies gekregen. Maar gelukkig was er verder niets aan de hand, behalve een bult. Moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als mijn man haar niet had opgevangen. Toen was ze overigens een maand of 8 geloof ik.
"Als jij van je kind houdt, dan riskeerde je niet dat hij zijn nek zou breken, of boeit je dat niet??" Dat zouden mijn woorden zijn. Misschien wat kort door de bocht maar het is goed hoor, je lokt toch geen gevaren uit??
OMG Ik zou GEK worden als mijn man dat deed! Zoiets doe je niet man! Heftig hoor, hier begon Kaan al met 4 maanden te rollen..
De verschoonplaats veranderen is denk ik het beste. Ik denk niet dat je man het expres doet, maar dat hij het gewoon 'vergeet',misschien heel suf maar het zit op de een of andere manier niet in zijn systeem. Tot je zoontje wel een keer valt en dan is het gewoon te laat. Niet riskeren dus. Of kunnen jullie de commode afbakenen? Ik heb wel eens commodes gezien met een soort van 'hekje' eromheen, een hoog opstaande rand die omrollende kindjes kon tegenhouden.
Ik weet het niet zo goed. Ik ben echt al heel boos geweest toen onze knul og maar een paar weken was. We hebben er toen goed over gesproken en toch doet hij het dus weer. Het komt gewoon niet binnen. Zo vind hij het ook prima als onze knul op zijn buik slaapt maar ik wil dat niet hebben. Althans nog niet omdat hij wel naar zijn buik kan rollen maar nog niet terug. Hij is wel echt sterk met zijn nek maar dan nog vind ik dat als ik het kan voorkomen dat het mijn taak is om te voorkomen dat het gebeurd. En als het gebeurd dan draai ik hem even om. Weet je het zal 9 keer van de 10 keer goed gaan maar het zal net die ene keer zijn dat het wel echt mis is. Dat wil je toch niet gebeuren. Als mijn zoon toevallig aan wiegendood zal overlijden dan komt het iig zeker niet omdat hij op zijn buik heeft gelegen en dan heb ik er alles aan gedaan om het te voorkomen. Voor nu heb ik alle verzorging sinds gister zelf gedaan en als het aan mij ligt dan blijft dat zo. Maar belachelijk toch dat het nodig is. Hij kan zelf toch ook bedenken dat het echt niet goed is? De commode is bij ons vrij hoog en ik vind dat je hem best even in bed of op de grond kan liggen als je even iets moet doen. Als ik iets moet hebben of wat dan ook dan leg ik hem op de grond of in bed of neem hem gewoon even mee. Maar laten liggen zal ik echt nooit doen. Maar voor nu durf ik dus nooit echt weg te gaan en hun samen te laten. Hij is gewoon niet altijd even veilig en ik kan niet met een gerust hart gaan. Op bed verschonen krijg je dat hij hem op bed laat liggen (is de afstand van vallen wel minder ver maar nog steeds kan een kind zijn nek breken bij zo'n kleine val). Hij doet ook tegenwoordig vaak de deur dicht of zo zodat ik niet op zijn vingers kan kijken... Maar ik heb er geen vertrouwen in en zit dus ook wel echt op zijn lip nu. Niet leuk maar het is wel ook mijn kindje dat daar ligt. Ik moet het er met hem nog echt wel even goed over hebben maar voor nu was dat even geen goed idee aangezien ik echt heel boos ben. Hij vind het hartstikke leuk en wil heel graag dingen doen met hem maar hoe krijg ik hem zover dat hij beter na gaat denken over veiligheid en ook vooral ernaar gaat handelen. Een klein ongelukje zit in een klein hoekje en kan altijd wel gebeuren maar dit is wel iets waar hij blijvend letsel aan over kan houden of zelfs zijn nek kan breken en moet gewoon niet gebeuren.
Je moet dit echt met hem bespreken in een serieus gespek. Zodat hij de kans krijgt om het in te zien en gewoon papa te zijn (inclusief alle zorgtaken) zonder dat jij over zijn schouder meekijkt. Begrijp me goed, ik snap heel, heel goed dat je dat doet, maar het is wel een motie van wantrouwen naar je partner toe. Leg hem uit wat het gevaar ervan is als hij zijn kind alleen laat op de commode. En dat gevaar is op deze leeftijd een heel stuk reëler dan toen je zoontje een paar weken oud was. Succes!
De kraamverzorgster heeft ons geleerd om vanaf dag 1 niet weg te lopen tijdens het verschonen/aankleden, dan rollen ze natuurlijk nog niet maar dan wen je er wel aan....want het is wel verleidelijk om even snel die luier weg te gooien of een rompertje te pakken of iets. Vind het wel héél erg dat het niet binnen komt bij je man, het alleen laten liggen op de commode...hier moet je echt op blijven hameren hoor! Succes...
Pff, lijkt me heel vermoeiend en frustrerend dat dit niet binnen komt bij je man. Ik zou er echt goed boos over worden waarschijnlijk, en als ook dat niet aankomt, dan verschoont hij maar op de grond. Of jij verschoont alle luiers en hij krijgt andere taken. Maar echt, te kinderachtig voor woorden dat hij niet gewoon luistert... Ik ben nu plaatsvervangend gefrustreerd, brrr!
Ik ga wat heel fouts zeggen, maar ik laat mn kinderen ook gerust alleen op de commode liggen of zitten. Ik zet of leg ze er meestal op, ga dan een washand natmaken in de badkamer, en loop dan terug. Tsja, heel fout, en het hoort niet, maar mn dochter is in bijna 2 jaar tijd nog nooit gevallen, behalve die keer dat ik er naast stond en ze nog net aan dr been op kon vangen.
En de volgende keer sta je er misschien niet naast om haar of haar broertje op te vangen, wat dan? Ik neem dat risico dus echt niet, ik zet m'n dochter even in haar bed als ik even een washandje nat moet maken, kleine moeite, geen risico.