Gefrustreerder pakketbezorger..

Discussie in 'De lounge' gestart door Krabje, 21 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Zucht.....soms....

VAnmorgen zat ik thuis even achter de lap, te kreperen van de pijn. Fijn zo'n buikgriep..
    Op een gegeven moment gaat de bel. Een pakketbezorger aan de deur met de vraag of ik een pakketje aan wil nemen voor de buren 4 deuren verder... Euhm vandaag dus niet. Ik voel me niet lekker.
    Morgen dan? Nee ook dan niet. Maar mevrouw u hoeft er niks voor te doen, ik gooi een briefje in de bus en dan komen ze het hier wel halen. Ik zei toch nee! Ik voel me niet lekker dus ik pas niks aan.
    Gaat die knakker weg roept ie me nog na: Nou ik weet het wel als ik voor jou een pakketje heb! Ik heb de deur dicht gegooid en later toch weer opern gedaan en gezegd dat ik niet zo'n grote mond van hem wens te krijgen als ik vertel waarom ik iets niet wil.

Loopt hij weg en even later staat hij hier met zijn busje voor de deur en schrijft wat op terwijl hij naar ons huis kijkt.
    Ondertussen heb ik ook de naam van het bedrijf opgeschreven en zijn kentekennummer.

Wat ik hiermee wil, geen idee. Maar ben er zo verschikkelijk boos om. Wat denkt hij wel niet!

Normaal pak ik met alle liefde pakketjes aan van de buren alleen nu dus niet. Maar om dan gelijk zo te reageren. das toch te zot voor woorden.

2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Vind dat jullie beide heel overdreven hebben gereageerd.

Jij had dat toch wel kunnen aannemen ;) kleine moeite
    En hij moet niet zon grote mond hebben...

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nou ja ik begrijp jouw reactie eerlijk gezegd niet. Je zet een pakketje in de gang en klaar. Dat is toch niet zoveel gevraagd?

Ik heb ook buikgriep maar als de postbezorger hier aanbelt voor de buren is ie welkom hoor....

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Tja, vind t persoonlijk ook een kleine moeite om het aan te nemen. Waarom maak je wel de deur open maar neem je het niet ff aan? Hij had idd niet zo'n grote mond moeten hebben maargoed jouw reactie is ook beetje overdreven.

En dan met zijn allen klagen dat de maatschappij zo vervelend wordt ;)

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    tsja ik snap beide wel eigenlijk...
    maar ik ben altijd blij als iemand mn pakketje wil aanpakken als ik niet thuis ben, ik kom hem s avonds ff halen,kwestie van ding in de gang neer zetten en s avonds 2 tellen de deur open maken voor mij denk ik...

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik heb vande week ook een pakketje geweigerd ivm buikgriep ook vanwege besmetting dus ik vind het niet gek dat je het heb geweigerd maar wel kinderachtig van de bezorger idd,

7. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Het is rot dat je je niet lekker voelt, maar je hebt toch ook de deur open gedaan dus kon je toch net zo goed het pakketje aannemen en bij je voordeur zetten tot ze het komen ophalen?

Beterschap in ieder geval!

En over besmetting, dat hou je tegenwoordig maar moeilijk tegen hoor.. Bijna iedereen loopt te snotteren door het wisselvallige weer.

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Nou die man heeft erg overdreven gereageerd ja.

Maar jij ook...jij staat toch al in de deuropening...je had het alleen maar aan hoeven pakken of hij had bij je voeten neergezet. De buren komen het wel ophalen...
    Ik vind dat je die moeite wel had kunnen nemen.

9. Melief

Melief Niet meer actief

Mee eens!

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Vind ook dat je zelf raar gereageerd hebt eerlijk gezegd.

Kleine moeite om het even in de gang te zetten. Ik snap die bezorger wel.

Had denk ook mopperend weg gelopen.

We zijn allemaal wel eens niet lekker.

Arme pakketbezorger.

11. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Omdat ik niet had gezien wie er aan de deur stond..

Tuurlijk normaal zou ik het ook echt wel doen, maar heb nu echt zoiets, ik heb pijn (echt heel veel pijn) voel me belabberd, manlief is er niet, prinsje blijft al over op school, ik wil rust!
    En ja zal misschien wel overdreven zijn maar ik ben gewoon niet zo leuk op dit moment :cool:

12. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    De houding van de pakket bezorger vind ik ook niet normaal, maar je had toch best dat pakketje kunnen aannemen? Je buren komen het zelf wel ophalen hoef je niks voor te doen, of je moet een hekel aan ze hebben? Anders snap ik het niet

13. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik zou een klacht indienen. Je hoeft ook niet eens verantwoording af te leggen waarom je geen pakket aanneemt. Ik doe dat voor sommige mensen ook niet en dan ga ik niet uitleggen waarom niet. Ik vind zijn reactie dan ook veel te ver gaan. Als iemand met een ander beroep dat zou doen, zou het ook niet gepikt worden.

14. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Als ik ziek op de bank lig wil ik ook graag blijven liggen en niet telkens opendoen. Zou voor de postbezorger dan ook niet hebben opengedaan. Straks lig je net eindelijk te slapen, staan de buren voor de deur.

Maar goed, of het nu redelijk is of niet, je mag weigeren. De postbezorger mag daar wat van vinden, maar mag er niks van zeggen. Zo zijn de regels.

15. Roxyroxx

Maar even serieus. Wat is er zo moeilijk aan om het pakketje in je gang te zetten? Klaaaaaar, iedereen blij! Pfoe ben blij dat ik wel sociale buren heb die dingen voor me aannemen als ik op het werk zit!

Als je rust wil had je de deur niet moeten openmaken, klaar.

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    ik snap je heel goed, je hebt geen verplichtingen om dat van een ander aan te nemen en zeker niet als je je niet lekker voelt. De directe buren wil ik nog wel aannemen maar wanneer je moet tekenen vind ik dat niet prettig. Je kan tegenwoordig overal laten bezorgen ook bij winkels en hoeft er niemand voor thuis te zitten. Wanneer wij iets laten bezorgen zorgen we er voor dat we zelf thuis zijn.

Wat een kinderachtige manier van reageren van de bezorger, jij kan er niks aan doen dat die mensen niet thuis zijn! Schijnbaar waren die buren ook niet thuis zijn anders zouden ze niet 4 deuren verder op gaan vragen.
    Ik zou ook boos zijn en me heel naar voelen als ze daarna nog zo voor het huis gaan staan.

17. Roxyroxx

Ik vind het wel apart. Zo vaak lees ik hier topics over hoe asociaal de wereld wel niet aan t worden is dat niemand meer iets voor elkaar over heeft en blabla. Maar zoiets ontzettend simpels als een pakje aannemen en dat weigeren terwijl je de deur wel openmaakt wordt maar normaal gevonden. Tja met zo'n kleine dingen begint t hé?

18. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik pak ook niets meer aan, omdat ik eerst zeker 4 of 5 keer de deur voor de postbezorger open moest doen, en daarna weer 4 of 5 keer voor de buren. Ik ben geen sorteerbedrijf ofzo.
    Maar goed, hier ging dat dus iedere dag zo, dus de postbezorger begreep mij wel.
    Ik zou een klacht in dienen.

19. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Ik vind dat je in je recht staat. Als jij een pakketje wat NIET van jou is NIET wil aannemen dan sta jij volledig in je recht. Wij willen van inze buren waar we sinds dag 1 bonje mee hebben ook niks aannnemen, dat is mijn volledige recht. Van de week had ik een pakketje aangenomen van andere buren, toen ik ja zei kwamen er vier grote dozen binnen die de hele hal blokkeerde dat doe ik dus ook niet meer want ik kon mijn kont niet keren en de pakketjes waren te zwaar voor mij om ergens anders te zetten, wat baalde ik ervan dat ik ja had gezegd. Heb ook aan de aardige buren aangegeven dat ik niet meer zulke grote pakketten in ontvangst neem ivm de ruimte dit begrepen ze wel en ze boden dan ook hun excuses aan want ze waren vergeten dat er iets bezorgd werd.

Als jij dus nee zegt vind ik dat iemand te accepteren heeft, wat jou reden ook is. Voor het zelfde geld ga jij wel de volgende of zelfde dag nog emigreren zien ze nooit meer hun pakketje terug. Wat de reden dan ook is jammer dan maar dat is niet anders.

20. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Oh ik ben dus niet sociaal? Ik kan je vertellen ik ben heel sociaal!
    Normaal neem ik van iedereen de pakketjes aan, zelfs van de schuinoverburen. Dat maakt mij niks uit. Doe het met alle liefde en dan breng ik ze het ook nog asl ik zie dat ze thuis zijn.

Maar ik heb nu een buikgriep waar ik al sinds donderdag last van heb. Ik wil heel graag beter worden omdat ik over 3 weken een operatie krijg die al eens uitgesteld wegens ziekte van de chirurg en ik weet niet of door een buikgriep een GBP wel door kan gaan.
    En daarbij wil ik graag nog weer naar mijn moeder die terminaal ziek is.... Dus ja dan kies ik er op dit moment voor om het niet aan te pakken..

Deel Deze Pagina