Afspraak echo gemaakt, iemand tips?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door giebel, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Hoi, Ik ben vanmorgen heen geweest voor bloed prikken, had ik nooit eerder gedaan maar vond het echt niets voorstellen. Daarna thee gedronken bij schoonmoeder en voelde me langzaam misselijk worden, op de fiets naar huis en precies op tijd bij de wc... Ik moet zeggen dat ik niet dagelijks hoef over te geven gelukkig maar inmiddels was dit wel de 6e/7e keer... vervelend. Maar gelukkig was/ben ik thuis vandaag. wat zal ik blij zijn als het niet meer geheim is.
    net een afspraak gemaakt voor de eerste echo. Wilde eigenlijk net voor het weekend van 12 weken zodat we het dat weekend konden gaan vertellen aan ouders en andere belangrijke mensen. Maar hoewel VK dacht dat 's avonds en zaterdags ook kon,bleek dat niet zo te zijn.. jammer. Nou ja, moeten we maar weer wat verzinnen op het werk. Gaan nu over precies 3 weken en ben dan dus 12 wk + 1 dag zwanger. Spannend. Hoewel de symptomen er dus wel zijn wil ik het ZO graag zeker weten. Mijn VK zei dat we zelf mochten weten wanneer we voor echo gingen, maar met 12 weken zie je echt een kindje met armpjes en beentjes en is dus leuker > oftewel, geduld wordt beloond. Nou geduld wordt al goed getest (zeker nu we vorige week weer een weeg zijn ''teruggezet'') dus die laatste 3 weekjes moeten we ook nog maar door zien te komen....
    Iemand tips voor we naar de echo gaan? Gevulde blaas? Hoeveel moet ik dan drinken en hoe ver van te voren (maar niet zoveel dat ik voor de echo alweer moet plassen...)

En ik ben zo bang dat er iets niet goed is. Ik lees wel eens wat over een leeg vruchtzakje bijvoorbeeld. Als ik tot nog toe wel steeds de symptomen heb (misselijk/overgeven/moe/opgeblazen/darmen) is dat een goed teken doordat je zou zeggen dat er dan HCG wordt aangemaakt of is dat ook zo, zou het hartje bv niet kloppen of zou het een leeg vruchtzakje zijn?

pfff ik moet gewoon nog maar 3 weekjes wachten he, voor ik echt duidelijkheid heb? Het weekend erna zijn we druk zowel op vrijdagavond als zondag daarom wilde ik 't het weekend ervoor gaan vertellen... Maar ik denk nu dat we maar direct na de echo door moeten rijden naar beide ouders... Uiteindelijk hoeft het toch ook niet per sé in het weekend. Als ik het al 12 weken stil heb kunnen houden en dan is die echo er en blijkt alles goed, (en de eerste 3 maanden zijn om) dan wil ik het denk ik ook wel echt vertellen!

Spannend hoor allemaal!

2. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Ik zou gewoon met een volle blaas gaan verschilt namelijk bij in of uitwendig wat handig is! Even vragen wat het beste is en dan daar plassen zo nodig! ;) heb ik ook gedaan!

Bij mijn 1e zwangerschap had ik met 11 weken me eerste echo bleek een leegvruchtzakje te zijn! Was dus tot de curetage gewoon misselijk en moe en al klein buikje! Maar met tweede zwangerschap was alles wel heftiger dan de eerste... Maar ja jij kan moeilijk vergelijken... Kon ik toen ook niet. Het enige wat je kan doen is wachten inderdaad... (helaas)

Maar het komt vast goed! Succes! Blijft een wonder zwanger zijn! :D

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook gevulde blaas, omdat ze het eerst van buiten wilden proberen. Bij de 1e toch nog inwendig gehad, en moest ik even plassen daarvoor..

Ik had het mijn (schoon)ouders&zusje direct verteld na de test. Geloof bij 4,5 week al.. Dat kon ik echt niet zo lang voor me houden. De rest van de familie en vrienden hebben we het verteld na de 12 weken echo.

Ik wilde graag dat de directe familie het al wist. Zodat ze ook zouden weten wat er aan de hand was, als er iets mis zou zijn. Mijn moeder heeft herhaalt miskramen gehad, ook met 12-13 weken nog. Mijn zusje een vroege bij 4,5 week. En schoonmoeder had ook problemen tijdens de zwangerschappen. Dus ik wist dat ik daar wel baat bij zou hebben als het mis zou gaan ;)

Deel Deze Pagina