Partner mee naar verloskundige?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door deetje, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Mijn man gaat naar de vk eigenlijk nooit mee,het hoef van mijn ook niet...wat er al eerder gezegd is sta je vaak binnen een zucht en een scheet weer buiten...met de echo's gaat hij wel altijd mee!
    De andere keren ga ik lekker met met dochtertje!

2. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Van mij hoeft mijn vriend niet mee hoor iedere keer.
    Belangrijke dingen wel zoals alle echo's enzo, maar naardie controles niet. Of hij moet toevallig vrij zijn dan gaan we samen.
    Ik haal ook gewoon filet americain in huis en als we uit eten gaan zeg ik dat hij lekker de carpaccio moet eten. Hij drinkt ook lekker een wijntje in het weekend en gaat af en toe nog even weg 'snachts.
    Heerlijk vind ik het.
    Als ik nou al kwaad moet worden omdat hij iets eet dat ik niet mag.
    Ik vind het niet zo aardig klinken hoor. Je gunt je man toch ook plezier.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier meestal ook s avonds afspraken en dan gaat ie vaak gewoon mee, voor de gezelligheid haha :) .
    we vinden het allebei niet direct nodig , maar als ie toch thuis is gaat hij lekker mee. Dat ze bij 24 weken nog 1 x keer ging kijken of het een jongen of meisje was, hij was eigenwijs en wou het niet alten zien is ie ook niet mee gewwest kon niet s avonds gepland dus is mijn mams mee geweest. Vind dat niets te maken hebben met betrokkenheid ja of nee, ik ga echt niet verwachten dat hij vrij neemt voor alles wat ik wil.

Met intake, termijn echo, 20 weken echo en evt medische dingen vind ik het wel normaal dat hij mee gaat, intake komt ook door chronische ziekte van zijnkant, is er niets bijzonders qua voorgeschiedenis zou me dat ook niet uitmaken.

Ik heb er nog geen seconde over nagedacht dat hij dingen eet en drinkt die ik niet mag, boeiend. Als ik bijv. suikerpatient zo zijn ga ik toch ook niet van hem verwachten dat ie ook niets eet wat ik niet mag.. Vind dit eigenlijk wel een beetje ver gaan.

4. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Mijn vriend ging wel mee naar de echo's en als hij vrij was wilde hij ook mee naar de VK. Vanavond moet ik weer en hij is vroeg thuis dus wil hij mee. Ook omdat het nu zo spannend allemaal wordt! Maar hij neemt er dus geen vrij voor en dat vind ik eerlijk gezegd ook logisch.

Twee weken geleden was ik erg ongerust omdat ik de kleine niet voelde bewegen, toen ben ik ook alleen naar de VK gegaan en daarna door naar het ZH voor ctg en echo. Ook al kon ik het natuurlijk allemaal wel aan, vond ik dat wel zwaar om alleen te doen: vooral omdat ik gewoon bang was en tegen mijn tranen aan het vechten was...Gelukkig was alles goed!

Drank en verboden dingen voor zwangeren eten heb ik me geen moment om druk gemaakt. Lijkt me totaal iets hormonaals van vrouwen om daar over te gaan zeuren: even goed nadenken voor je daar over begint!

5. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik vind het wel normaal als je vriend/man enigszins rekening met je houd.
    mijn man mag alles eten wat hij wilt maar als ik erg trek heb in iets gaat hij het zeker niet voor mijn neus opeten en dat doe ik ook niet bij hem, dat vind ik een beetje lullig

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja okay als het expres gebeurd wel maar dat is niet wat de vriend van TS doet.

7. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ja als ie zo expres voor je neus overdreven een broodje filet zit weg te kanen zo van njam njam njam! :p en het helemaal onder je neus gaat zitten wrijven. maar als ie gewoon smeert. broodje dichtklapt en in zijn mond stak. zou het nog niet eens in de gaten hebben.

8. mymiracle

precies Henkie24, ik ook niet :)

9. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

het is meer een soort van jaloezie van ons meiden zelf..
    ik heb ook wel eens op een verjaardag (of daarna) lopen mopperen dat hij naast mij zit, lekker bier te drinken, een sigaretje te roken, kortom alles wat ik ook wou maar niet mag! Maar later denk ik ook wel weer van, kom op zeg, hij is niet zwanger, het zou toch te triest zijn als hij dan ook maar aan de sap moet haha! en wat ik het meest mis, gerookte zalm, en een wijntje lust hij gelukkig niet!
    en mee naar de vk, altijd, maar dit wil hij zelf! tot nu toe zijn de afspraken smiddags en dan is hij toch al vrij. voor de 20 weken echo heeft hij wel vrij genomen maar dat is logisch vind ik.

10. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Die van mij die wil bij ieder bezoek mee. Hij is 1 keer neit meegeweest door zijn werk. En wat betreft eten hij moet het zelf weten wat hij eet

11. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Oh hier wordt trouwens ook gewoon filet american gegeten (iets waar ik het meest naar verlang op dit moment :p), waarom zou ik hem dat allemaal ontzeggen?
    Wel op 1 voorwaarde en dat is, zodra onze meid eruit is, moet hij voor mij een broodje filet halen :)

12. henkie24

ja dat idd wel! en een grote leverworst die ik helemaal ALLEEN op ga eten!

13. mymiracle

hey maak me nou niet gek! ik moet nog 15 weken :evil:

14. henkie24

:D sorry! oliebolletje dan maar? :)

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik ben dan niet onder controle bij de verloskundige maar bij de gynaecoloog. Maar mijn vriend is nog altijd (bij beide zwangerschappen) elke afspraak meegeweest. Ik zou ook echt niet alleen willen/durven/gaan eigenlijk! Zou dat echt niet fijn vinden!
    Liefs, Hanneke!

16. mymiracle

ja! lekker! :D :D :D

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

he joh dames, we krijgen honger . haha

18. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    De "mijne" is tot nu toe 3 controles meegeweest.
    Bij de intake, bij 13 weken om het hartje te luisteren, en hij gaat nu binnenkort nog een keertje mee.
    Ik vind het onzin om hem elke keer mee te laten komen, en het hoeft ook niet van mij.

19. Karien

Karien Actief lid

16 sep 2008
    136
    0
    0
    Pedagogisch begeleidster
    Mijn man is de eerste 2x mee geweest naar de vk en gaat altijd mee naar echo's... Rond de 28 weken gaat hij weer mee naar de vk want dan word alles rond de bevalling nog eens goed doorgenomen. Als hij vrij zou zijn hoef ik hem niet eens te vragen hij zit dan al eerder in de auto dan mij hahaha..

Verder hoeft hij van mij niks te laten qua eten en drinken hij drinkt zowiezo nooit meer dan 2 of 3 biertjes dus laat hem maar lekker genieten.. Ik mag straks weer

20. inge84

inge84 Lid

12 aug 2007
    96
    0
    0
    Mijn man gaat tot nu toe altijd mee. Hij gaat alleen straks niet meer mee als ik om de 1 a 2 weken moet. Maar om de 3 a 4 weken vind ie zeker leuk! Ik probeer het ook altijd aan het eind/begin vd dag te plannen.

Deel Deze Pagina