partner met 1 zaadbal

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ivystar, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ivystar

Ivystar Lid

4 jan 2015
    12
    0
    0
    Hoi, sinds april 2014 ben ik gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen. We gingen er al vanuit dat het moeilijk zal zijn om zwanger te worden omdat mijn vriend geboren is met 1 'dode' bal. Deze is na de geboorte verwijderd en hij heeft nu dus nog maar 1 bal. Ik lees hier veel verschillende verhalen over, want het hoeft dus niet te betekenen dat hij hierdoor onvruchtbaar is. Mijn vriend heeft het alleen nopit durven laten testen, bang voor slecht nieuws. Wie heeft hier ervaring mee?

2. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Mijn vriend is een bal kwijt geraakt doordat er een knel heeft gezeten en afgestorven is. Ik ben in oktober gestopt met de pil en in de tweede ronde ben ik zwanger geraakt. De dokter heeft ook gezegd dat de goede bal de taak overneemt van de nu niet meer aanwezige bal :) Als jullie echt enorm twijfelen kan je altijd bij de huisarts terecht :)

3. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Zelfs al halveert de helft zaadcellen, dan nog kun je zwanger raken...

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Mijn vriend heeft ook maar 1 bal en ben al een paar keer zwanger geworden.

Wel weten we sinds een paar maanden dat hij minder zaad dan gemiddeld heeft en te weinig goede vorm. Dat hij iets minder heeft lijkt mij ook logisch met 1 bal, maar hoeft dus geen probleem te zijn. (al word ik nu ook al een tijdje niet meer zwanger, maar kan ook door de slechte vorm komen)

5. Ivystar

Ivystar Lid

4 jan 2015
    12
    0
    0
    Fijn om te lezen dat het niet altijd hoeft te betekenen dat je onvruchtbaar bent, uiteraard logisch dat je minder zaadcellen hebt, maar als ze goed werken zou het niets uitmaken. De tijd zal het leren:)

6. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Om nu even terug te komen.. vandaag echo gehad en alles was goed! :) Hopelijk stelt het gerust ;)

7. Ivystar

Ivystar Lid

4 jan 2015
    12
    0
    0
    Fijn voor je, gefeliciteerd! En wat snel ook, in de 2e ronde zwanger!

8. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Hoi Ivystar,
    Ik heb een geruststellend bericht voor je!:)
    Mijn man is ook als baby geopereerd en heeft maar 1 zaadbal.
    Wij hebben onderzoeken gehad omdat een half jaar na het stoppen met de pil ik geen cyclus had. Daaruit bleek bij mij pcos.
    Bij mijn man is toen ook het zaad onderzocht en dit bleek juist helemaal top te zijn!!
    Overigens had hij niet verteld aan de gyn. van zijn 'afwijking' omdat hij er niet aan had gedacht..hij heeft er nooit over in gezeten en dat bleek dus gelukkig terecht.
    Vervolgens had ik ivm pcos met Clomid in de tweede ronde een eisprong en ben toen meteen zwanger geworden, van een tweeling nota bene! Dus de eerste x dat ik een eisprong had gelijk zwanger, bewijst ook wel dat er niets mis was met zijn zaad :)

Hoop dat het bij jouw vriend ook zo is!

9. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Mijn man is in het verleden ook aan een van zijn ballen geopereerd en deze is verwijderd.
    Inmiddels zijn we papa en mama van 2 kindjes, zonder hulp.
    Het duurde bij ons bij beide ongeveer 7 maanden voor het lukte, maar dit komt eerder door mij, dan door mijn man.
    De arts die mijn man destijds heeft geopereerd, heeft hem toen verzekerd, dat dit geen invloed hoeft te hebben op zijn vruchtbaarheid. de nog aanwezige, goede, bal neemt het idd over van de ander.
    (missch net zoiets als bij de vrouw als er een eierstok wordt verwijderd, neemt de ander het ook over.)

10. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Wat je zegt Pleak, mijn man zegt ook dat zijn moeder tegen hem heeft gezegd dat de arts destijds had gezegd dat het geen invloed heeft op zijn vruchtbaarheid! :)

11. Ivystar

Ivystar Lid

4 jan 2015
    12
    0
    0
    Positieve berichten allemaal! Ik hoop dat dit bij ons ook het geval is, en het zou ook zomaar aan mij kunnen liggen! Ik heb een hele onregelmatige cyclus en we hebben de afgelopen maanden dan ook niet heel gericht geklutst. Maar ik heb nooit gedacht dat het niet zou gaan lukken zonder hulp.maar nu vanaf deze maand gaan we ons uiterste best doen, en begint dan ook ronde 1! 😀

Deel Deze Pagina