Partner met ADD?

Discussie in 'De lounge' gestart door Soumayyaah, 5 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ik heb al langere tijd het vermoeden dat mijn man ADD heeft. Nu zorgt dit de laatste tijd steeds meer voor irritaties binnen ons huwelijk. Ik realiseer me dat ik altijd heel flexibel ben geweest, waardoor het minder opviel. Maar nu we 2 kids hebben en ons leven aardig is veranderd (werk etc) er steeds meer irritaties komen omdat ik ook verwachtingen heb van hem en ik mezelf minder kan aanpassen.

Zijn er hier dames met een partner die (vermoedelijk) add heeft? Hebbdn jullie hulp gezocht, en welke? Ik sta nl op het punt om via de huisarts een verwijzing te laten doen voor ggz en te kijken of zij kunnen bevestigen wat ik al langere tijd denk.. en vanuit hier hopelijk zoeken naar hulp en begeleiding. Mijn man ziet het probleem niet, maar staat er op zich neutraal in.

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Je hebt een PB ;)

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik bén een partner met ADD. Waar loop jij zoal tegenaan? Mss kan ik je vanuit het ADD perspectief tips geven?

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    Ik vermoed dat ik zelf ADD heb.... Mijn partner heeft autisme. Wij vullen elkaar prima aan ;)

5. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ja mijn man heeft ADD, de diagnose is een jaar of 6 geleden gesteld. Ik snap dat je graag wilt dat dingen beter gaan in je relatie, maar je partner daarom een ggz traject induwen vind ik vrij heftig. Ik heb er destijds ook bij mijn man op aangedrongen, maar dat was vooral omdat ik zag dat het echt niet goed ging met hem, hij liep vast in zijn werk en deels ook prive. Maar hem dwingen of zelf laten doorverwijzen: nee. Je partner moet er zelf klaar voor zijn. Die eventuele diagnose gaat ook geen magische pleister zijn die alles weer goed maakt. De relatieproblemen kun je niet afschuiven op ADD, jullie hebben er beiden een aandeel in en zullen er beiden aan moeten werken.Verwacht daar dus niet te veel van. Bij mijn partner had de diagnose veel zelfacceptatie en zelfinzicht, hij zag nu eindelijk dat hij niet 'lui' was maar dat sommige dingen hem gewoon veel meer moeite kosten. Het hielp mij om meer inzicht te krijgen in hoe dingen voor hem werken en hem beter te begrijpen.

loetje, Nataly1972 en chrystel73 vinden dit leuk.
  6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    De enige dienaar de huisarts kan gaan voor een evt. verwijzing is je partner.

Ik denk eerder aan relatie therapie als jij het anders wil.

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn partner heeft ook ADD en het is precies zoals jij het beschrijft. Het blijft soms erg moeilijk maar er is veel meer begrip. Mijn vriend volgt regelmatig cursussen om hem in het dagelijks leven te helpen zoals plannen en organiseren en hij praat met mensen die hetzelfde hebben.

8. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen TS waarom jij dit denkt? Waar denk je het aan te herkennen? Pure interesse hoor,vooral omdat ik het me hier ook wel eens afvraag..

Deel Deze Pagina