Het klinkt misschien stom, maar ik ben het even helemaal zat! Onze dochter gaat sinds 8 maanden naar het kdv, 1 dagje in de week. Sinds die tijd is zij zelf vaak verkouden, maar verder weinig aan de hand. Maar ik ben continu ziek! Soms zitten er een paar weken tussen, en dan begint het weer opnieuw. Vooral keelpijn heb ik telkens, en niet zo'n beetje ook. Kan dan amper slikken, oorpijn, hoofdpijn, spierpijn, moe.. Dit maakt het voor mij ook echt lastiger om voor ons meisje te zorgen. Zou zo graag wat meer energie en weerstand hebben om leuke dingen met haar te doen. Ze is nu weer een middagje naar oma zodat ik even kan uitzieken en ik m'n bedje kan liggen, maar ik wil dat helemaal niet! De huisarts zegt dat het normaal is en het erbij hoort. Hebben meer hier last van? Ik was vroeger echt nooit ziek! En kan ik dit zelf meer voorkomen en/of mijn weerstand verhogen? Alle tips en ervaringen zijn welkom!
Ik heb dit dus exact! Al is zoonlief ook wel veel verkouden. Ik vind het vooral irritant ook in combinatie met werken etc. Voel ik me weer gaar en ik ga me niet steeds ziekmelden natuurlijk. Ik wil er ook vanaf. Mijn huisarts zegt hetzelfde en dat we er doorheen moeten. Ik heb geen tips want ik eet gezond, drink genoeg, neem vitamines extra. Oke slapen kan beter haha maar ja...En ik hoop op mooi weer! Geen tips en trucs dus maar ik lees even mee
Oh ja, ik heb deze winter er ook vaak tussen gezeten. Niet leuk, al kreeg ik veel begrip van mijn werkgever. Ik moet wel zeggen, ik klop wel af, dat het beter gaat sinds ik gezonder eet en weer sport. Ben nu toch al sinds Nieuwjaar niet meer ziek geweest!
hier ook máánden aan het etteren geweest met zijn allen met de verkoudheden... eindelijk is het nu overgegaan nu ze vakantie heeft. hopelijk blijft het ook weg. niet leuk
Ik ben ook van september (toen begon mijn oudste bij de psz) tot maart bijna constant ziek geweest. Werd er knettergek van! Nog nooit zo vaak en lang ziek geweest mijn hele leven bij elkaar als toen.. Nu gaat het sinds april eindelijk beter. Alleen mijn man is momenteel nog verkouden.
OW dit had ik kunnen schrijven nu ook alweer 1,5 week ziek. Ons meisje gaat al sinds 4 maanden na Kdv dus ook al zo vaak ziek pff. Ik ben het zo zat.
Had ik bij mijn oudste ook, heeft een jaar geduurd voordat ik weer wat weerstand opbouwde en we beiden minder vaak ziek werden. Heel herkenbaar dus!
Hier ging het net zo, mijn dochter is 4 maanden gegaan en we waren beide 4 maanden afwisselend ziek en niet lekker. Daarvoor en ook daarna is ze altijd gezond. We hebben haar eraf gehaald, geen idee dus of het over zou gaan. Maar zeker heel irritant.
Ik heb een gastouder met allemaal kinderen in dezelfde leeftijd (0-3 jaar oud) en dan een stuk of zes. Kortom; een klein kinderdagverblijf. Ook een reserve-gastouder die flexibel diverse kinderen opvangt (dus altijd anderen). Er mankeert altijd wel iemand wat. De afgelopen weken zijn dat de waterpokken. Ondertussen zie ik 2 - 3 kleine vlekjes op mijn kereltje en hoop ik van harte dat het morgen niet erger wordt. We hebben een belangrijke bruiloft en het lijkt me zonde om alle foto's waar mijn kleine man opstaat vol waterpokken te hebben. Sowieso heb ik een gruwelijke hekel aan kinderziektes; maar op dit soort momenten nog meer. Ik ben allang blij dat hij er niet ziek van is. Fijne verandering. Maar hij mankeert altijd wel wat, helaas. Griep, verkoudheid, oogontsteking, waterpokken, virusje, etc. En dan ben je er net van af en begint het hele gebeuren weer opnieuw