ik ben onlangs geopereerd aan mijn voet en mag alleen lopen met een speciale schoen. In die schoen ontlast je je tenen dus je steunt vooral op de rest. De voet mag niet nat worden ivm tape dus kan alleen een beetje rondom met een washandje poetsen. Nu is mijn voet heel droog geworden lijkt net. Heb met name bij mijn hak dat het heel hard is en je ziet allemaal eelt/los vel ofzo zitten. Normaal heb ik hier nooit last van. Ik denk dat het nu een combi is van erop steunen, constant een sok aan en alleen rondom wassen. Heb al geprobeerd om er handencreme, bodylotion enz op te smeren maar dat helpt niet. Heeftiemand een tip?
Voetencreme van de lidl is enorm goed! Wordt ook wel door pedicures aanbevolen. Kleine tube met een rode dop.
Mijn vader had dit ook na zijn voetoperatie. Het leken wel een soort schubbetjes. Ik kon er heel wat vanaf rubbelen/scrubben met een ruwe handdoek. Deed dat pas toen hij weer gewoon schoeisel aan mocht en er geen sprake meer was van gevoelig litteken of wond. Eronder zat hele rozige nieuwe huid. Ik denk dat het een reactie van je huid is op de veranderde belasting van je voet. Om je te beschermen dus. Zou er nog niet teveel mee doen zolang je nog een helende wond hebt en de speciale schoen moet dragen. Een crème kan nooit geen kwaad. Iets met ureum zou ik adviseren.
Ik heb ook hele droge voeten en inderdaad een soort dikke huid/eelt achtig. Komt bij mij door mijn werk. Werk in een zwembad. Veel lopen. Altijd natte voeten en chloorwater en schoonmaaktroep. Wat hier werkt is gewoon elke keer tijdens het douchen lekker goed die voeten scrubben. Maar dat is lastig als ze niet nat mogen worden.. misschien een voeten vijl? De dode huid er af vijlen?
Thnx voor jullie tips. Heb een creme gekocht speciaal voor droge voeten enz. Heb ook een beetje gescrubt om de tape heen !