Partner moet waarschijnlijk verder gaan werken.

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door DesireeB, 10 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DesireeB

DesireeB Lid

13 aug 2009
    85
    0
    6
    Hallo!

ik heb een vraagje.

Mijn vriend moet waarschijnlijk opeens van een half uurtje reistijd naar een reistijd van 2uur omdat zijn baas een opdracht daar heeft aangenomen hij werkt namelijk in de bouw.

Mijn vraag is mag dit zomaar? En als ik straks verder ben red hij het misschien niet optijd voor de bevalling dan mag dit toch niet zomaar of wel?

Grtjes Desi

2. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hoi meid... oh wat irritant lijkt me dat..

toch zou ik me niet teveel zorgen maken... over het algemeen komen bevallingen binnen 2 uur weinig voor... misschien kun je het met de verloskundige ook nog even bespreken.. zij weet procentueel precies hoe groot die kans is... ( maar dat is dus echt niet groot).

gr Jose

3. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik ken genoeg mensen in de bouw die inderdaad 's ochtends heel vroeg weg gaan omdat ze 1,5 tot 2 uur hiervandaan aan het werk gaan. Ik neem aan dat er hierover iets in z'n contract staat, ik denk tenminste wel dat z'n baas zo slim geweest is om dit regelen.

4. koala28

koala28 Niet meer actief

Dit is toch vaker het geval in de bouw. Tenminste mijn zwager werkt in de bouw en zit nooit op één plek maar door heel NL.

Mijn man zit in de detachering en wordt ook overal in NL geplaatst. Nu heeft hij een opdracht waarvoor hij anderhalf uur moet reizen (enkele reis). Ik maak me er niet druk om dat hij de bevalling niet zal redden.

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Volgens mij mag dat gewoon hoor en wees blij dat hij nog werk heeft veel bouwbedrijven zitten in de problemen doordat er erg weinig werk is.;)

6. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Dat is gewoon onderdeel van zijn werkzaamheden en dergelijke..
    Mijn man is chauffeur.. Zijn baas ziet hem aan komen als hij rond de bevalling niet meer verder dan Utrecht wil.. Kan ie net zo goed thuis gaan zitten :)

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Jahoor dat mag.....Gelukkig heeft hij nog werk denk ik dan.

Mijn man heeft 1,5 jaar (zou een klus van +/- 5 maanden zijn) een klus in Harlingen gehad (we wonen in Haarlem), moest ook dagelijks heen en weer rijden. Ik zag dat niet meer zitten omdat hij 's morgens om 05uur wegging en om 19uur met mazzel thuis was... Toen is hij 'de kost' ingegaan. Ging maandagochtend vroeg weg en was donderdagavond laat thuis (vrijdag vrij dus). In die 4 dagen maakte hij dan meer dan 40uur.

Het is niet leuk, maar idd een 'verre' klus aannemen mag. He tmoet alleen wel binnen alle redelijkheid blijven. Check de CAO er maar eens op na.
    Meestal kun je zo rond je uitgerekende datum wel at regelen met de werkgever (maarja bij ons kwam onze dochter 3 weken te vroeg....)

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Die van mij internationaal. Rond de 36/37 weken zorgen ze er wel voor dat hij iedere avond thuis is, maar kan best overdag nog even naar Duitsland gestuurd worden.
    Hahahahaha, inderdaad zijn werkgever ziet hem aankomen:D

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hier zelfde verhaal ;) ook vriend die chauffeur is, gelukkig wel nationaal maar hij heeft wel soms kans te overnachten (nu tijdelijk niet omdat hij winterbanden rijdt )
    Mijn vriend heeft wel kunnen regelen met zijn baas dat wanneer de bevalling begint en ik bevallen ben dat hij dan 2 weken thuis mag blijven, dat is dus wel weer relaxt ;)

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Lijkt me niet een leuke situatie, maar ik denk dat je in zijn cao of in zijn contract het antwoord kunt vinden of dit wel of niet mag.
    Mijn man was te laat voor de geboorte van onze zoon helaas. Ik geloof dat ik een van de weinigen ben daarin. Ik ken namelijk niemand die het overkomen is dus de kans dat het gebeurd is erg klein. De gemiddelde bevalling duurt namelijk wel wat langer dan 6 uur oid.
    Ik ben zelf bevallen in 2 uur en 10 minuten tijd in het UMCG en dat was te ver rijden voor mijn man om op tijd te komen.
    Maar volgens mijn zus kun je de bevalling ook een beetje tegenhouden, zij had echt (onbewust )`gewacht` tot haar man thuis was.
    Groetjes

11. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

het mag inderdaad wel maar het is niet zo tof van zijn baas.

Mijn man zit ook op de baan in NL. Werkt van 'smorgens 05.30 tot ongeveer 16.00/18.00 uur.

Nu ik zwanger ben van ons derde kindje en ik bekend ben met vroegtijdige weeën/zwangerschapsvergifitiging/groeiachterstand en gigantisch met mijn bekken kamp heeft zijn werkgever hem vervangend werk aangeboden:

Hij is nu chef-binnenplaats en hoeft dus niet meer de baan op. Hij mag onder werktijd gewoon mee naar afspraken met de gyn en groeiecho's.

Zij hebben met mijn eerste zwangerschap nogal kosten gemaakt: mijn man werkte dan bijvoorbeeld in amsterdam en ineens begonnen mijn weeën, toen hebben ze op hun kosten mijn man met een taxi naar Tilburg gebracht zodat hij bij mij kon zijn etc...

in deze drukke periode mag er niemand verlof nemen (grootste witgoed handelaar in Nederland) maar ze hebben mijn man een week vrij gegeven (volgende week) om mij bij te staan ivm zwangerschap en bekken.
    nu is dit ook mijn oude werkgever dus ze weten hoe het met mij zit.

Ik vind dan ook weer dat de werkgever van mijn man een dikke pluim verdient!!!!!!

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man is militair en de kazerne waarop hij werkt is ruim 2 uur rijden bij ons huis vandaan. Hij komt dus op vrijdag thuis en gaat maandochtend vroeg weer naar de kazerne.

Rond mijn uitgerekende datum zou hij 2 weken naar Zuid-Duitsland moeten. Gelukkig hoefde hij niet omdat ik 38 weken zwanger was. Hij mocht gewoon aan het werk op de kazerne
    Met 39 weken voelde ik me op eens anders, en had heeeele lichte weeën. Gelijk me man gebeld, en anderhalf uur later was hij bij me. Hij was echt ruim op tijd.

Deel Deze Pagina