Jaloezie

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 19 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben even benieuwd hoe het met het jaloezie gehalte zit op ZP, dus hoe jaloers zijn jullie?
    Stel jouw man krijgt veel vrouwelijke aandacht op bijvoorbeeld zijn werk of op de sportclub, veel likes op Facebook en vriendschapsverzoeken. Steekt dat jou of vind je het vleiend dat hij wel jouw man is?
    Of ligt dat misschien aan hoe hij er zelf mee omgaat?

Zelf ben ik niet heel jaloers aangelegd, nu krijgt mijn man ook niet veel vrouwelijke aandacht en is hij zo trouw als een hond. Echter was er een tijd dat er een meid(een hele mooie meid) bij ons uit de wijk haar relatie had verbroken en veel contact zocht met mijn man, op Facebook stuurde zij regelmatig berichtjes, ze vroeg of hij haar kon helpen met het installeren van een tv en overige dingen in huis. Wanneer hij buiten stond kwam ze naar buiten om met hem te kletsen, soms belde ze hem wel eens op en toen bleek dat ze vlakbij elkaar werkte wilde ze met hem carpoolen.
    Mede gezien het feit dat zij vrijgezel was, erg knap en hij zelf mee ging in de aandacht maakte mij een tikkeltje jaloers (ze praatte immers ook nooit met mij dus had het echt op hem voorzien).

2. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Oh ja ik heb daar wel last van, helemaal in jouw situatie zou ik de pan uit flippen:oops:
    Maar dan wel pas als ik mijn aandacht niet krijg. Want dan is het van zij wel en ik niet.

3. Lumihiutale

Lumihiutale Bekend lid

9 okt 2016
    899
    286
    63
    Ja in mijn huidige relatie kan ik best jaloers zijn. Hij heeft dat ook en dat komt door ons verleden. Als iets ons niet lekker zit dan hebben we het erover. Nu we een jaar bij elkaar zijn is de jaloezie een stuk minder geworden maar wel heel af en toe wat achterdochtig. Maar dit geven we dan bij elkaar aan en we kunnen het ook eigenlijk altijd wel uitpraten :)

4. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.199
    1.056
    113
    Vrouw
    Ik ben helemaal niet jaloers haha. Hier ook een buurvrouw alleen die wel erg vaak bij mijn man kwam kletsen, ach ja ik vertrouw mn man denk ik dan maar.

5. Nana Mouskouri

Nana Mouskouri Actief lid

9 mei 2017
    122
    30
    28
    Vrouw
    Gister kwam mijn man toevallig thuis van zijn werk, dat een tweetal dames hem snel op de foto hadden gezet omdat ze hem zo leuk vonden. Mij boeit het niet zo heel erg veel, we hebben er samen om zitten lachen. Ik vertrouw hem en hij weet hoe ik erover denk.. Als hij beter kan krijgen moet ie gaan:).

DastyQueen en Lamode vinden dit leuk.
  6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik ben best wel jaloers ja. Maar moet er wel bij zeggen dat ik het voornamelijk heb als ( in mijn ogen ) mooie dames hem aandacht geven, ik weet echt diep van binnen dat hij nooit wat zal doen met ze maar toch. Mijn man daarentegen totaal niet, dat is ook wel irritant kan ik je zeggen :D Niet dat ik wil dat hij zo jaloers is als ik maar hij is zo gek dat als we gaan stappen en ik zeg tegen mijn vriendinnen '' Sow das een lekker kippetje '' dat hij dan zegt '' Hij? Nee joh, die andere is toch beter man '' :roflmao:

In jouw geval zou ik dus heel erg jaloers zijn :oops: Ik ben blij dat mijn man er mee kan handelen, doet hij gelukkig al 13 jaar, ik schaam mij er soms best wel voor maar goed, thats just me.

Maar zijn wij vrouwen stiekem niet allemaal gewoon jaloers? ;)

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn man heeft best wel veel vrouwelijk contact, is ook wel eens gebeurd dat hij via Facebook berichten kreeg van verpleegkundigen of assistentes.
    Ik kan mij daar absoluut niet druk om maken. We zijn bijna 16 jaar samen, als hij wat beters kan vinden dan mij... dan wens ik hem daar veel succes mee. Ik weet wat ik waard ben :D.

bosi333, DastyQueen, Ysabella en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Nana Mouskouri

Nana Mouskouri Actief lid

9 mei 2017
    122
    30
    28
    Vrouw
    Ik denk dat het dan gaat om wat voor aandacht.. Kijk als een vrouw mijn man echt gaat stalken met berichten en dergelijke dan zou er echt wel jaloezie in mij naar boven komen! Maar voor de rest.. nee niet echt. Maar net wat je zegt, ergens diep binnen schuilt er bij iedereen jaloezie.;)

Debaky vindt dit leuk.
  9. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik ben niet zo jaloers, maar als ik jou was was ik ook wel jaloers geworden om het onderste gedeelte van je tekst!

Gelukkig is mijn vriend ook erg trouw, en zijn we over alles heel erg eerlijk.
    We hebben in het begin van onze relatie altijd al gezegd dat we ook gewoon in elkaars telefoon kunnen kijken ofzo, zonder dat dat gevraagd hoeft te worden.
    Wij zijn samen één, dus onze telefoons zijn van elkaar. (Echter hebben we nog nooit in elkaars telefoon gekeken haha, maar als het nodig zou zijn doen we dat gewoon)

Maar zijn broer bijvoorbeeld is heel anders. Daar had ik bijvoorbeeld nooit mee samen kunnen leven, zo sneaky met zijn telefoon. (Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan sneaky dingen doen enzo) :eek:

10. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Ik zou dat niet echt als jaloezie zien, maar echt als bedreiging. Want dat je man een keer een buurvrouw helpt met wat dingetjes is wat anders dan dit. Deze vrouw lijkt er dan eigenlijk wel op uit om meer te krijgen van je man.

Jaloezie zou ik meer vinden als je man een keer met andere vrouw of een vriendin praat en je daar niet tegen kan. Normale dingen zeg maar. Die vorm van jaloezie heb ik gelukkig niet.

Maar in geval van ts zou ik me denk ik wel "bedreigd" voelen

jupke en MiaMaria vinden dit leuk.
  11. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik zeg altijd "ik vertrouw mijn man wel, maar die andere vrouwen niet" haha
    maar nee ik ben niet echt jaloers aangelegd, tenzij het om echt super mooie vrouwen gaat maar is dat denk ik meer gebaseerd op mijn eigen onzekerheid dan dat ik jaloers ben. Zo vinden we het ook prima om in de stad op een bankje een ijsje te eten en naar mooie mensen te kijken en elkaar daar op wijzen.. Ik weet dat mijn man 100% trouw aan me is dus maak ik me geen zorgen als hij aandacht van andere vrouwen krijgt

LizMe vindt dit leuk.
  12. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ik ben jaloers. Niet als andere vrouwen hem aandacht geven (behalve die buurvrouw vind ik niet oké..), maar ik bedoel hij heeft zelf een mond en hoeft niet mee te gaan flirten nee. Het ligt dus meer aan hoe hij er op reageerde dan hoe de vrouw hem benaderd. Ik vind het totaal niet erg als een andere vrouw hem knap vindt of als hij een andere vrouw knap vindt en kijkt. Zolang hij er maar niks mee doet.

13. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik ben niet erg jaloers aangelegd. Ik weet wat wij samen hebben en dat hij dat niet zo maar op het spel zou zetten.

Uiteraard ligt dat ook aan zijn reactie op aandacht van andere vrouwen. We waren eens op een feestje waar hij met de zus van een vriend van mij van vroeger zat te praten, zij wist niet dat hij 'bezet' was en ik kon zien dat zij hem leuk vond. Mijn vriend zat heel onschuldig met haar te kletsen. Ik heb me daar geen moment druk om gemaakt. Als hij met haar had geflirt, had ik dat niet zo leuk gevonden.

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nee ik ben totaal niet jaloers. Ik zou niet weten waarom ik mijn man zou moeten wantrouwen.

15. Phloxx

Phloxx Niet meer actief

Mijn man krijgt wel regelmatig vrouwelijke aandacht vooral vanuit zijn werk. Hij gaat daar professioneel mee om. Dus ik heb geen reden om jaloers te zijn, want hij doet niks met de aandacht. En mocht hij er wel wat mee doen, dan wens ik hem veel geluk zonder mij :)

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

De eerste paar jaar van onze relatie was ik wel jaloers. Hij kreeg ook behoorlijk wat aandacht. Maar mijn jaloezie was niet zo goed voor onze relatie dus daar heb ik van geleerd. Inmiddels ben ik al jaren niet meer jaloers geweest. Hij weet wat hij heeft ;)

Maar... in de situatie van de OP zou ik ook wel jaloers worden. Ik zou het ook niet grappig vinden als mijn vriend daar maar gewoon in mee zou gaan.

17. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik was echt enorm jaloers in het begin van de relatie, maar toen we gingen samen wonen en trouwen en kinderen krijgen vloeide dat langzaam weg, en nu ben ik echt helemaal niet meer jaloers, als hij geniet van de aandacht van een andere vrouw dan moet hij daar maar lekker van genieten , onderweg mag je honger hebben als je maar thuis komt eten haha

DastyQueen vindt dit leuk.
  18. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ja ik ben jaloers. Maar dat heeft hij helemaal zelf gedaan. ;)

19. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Dit.

20. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.995
    3.321
    113
    Ik ben strontjaloers, hij ook. Dus dat komt mooi uit. :roflmao:
    We zijn beide aardig getekend door onze vorige relaties en dat merk je. Wij vinden het ook geen probleem dat de ander in zijn/haar telefoon gaat kijken. We weten het ook van elkaar en het interesseert me niets. :thumup:

Hoop42 en Mopa36 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina