partner neemt die vrij?

Discussie in 'De lounge' gestart door bar, 11 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    mijn man komt als de kraamhulp 's middags weggaat meteen naar huis en mijn moeder komt na haar werk ook.

2. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Mijn mannetje neemt 2 weken vrij als de kleine is geboren

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hahaha inky zo bedoelde ik het idd ook wel ongeveer,,,
    ben benieuwd of dat in de praktijk ook gaat gebeuren! hihi

4. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Mijn man neemt 3 weken vrij, heerlijk! Kijk er al naar uit!

5. Niet meer actief

Twee weken nadat de kraamhulp weg is.

6. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    mn mannetje was drie weken vrij

7. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    mijn hubbie had ook 3 weken vrij genomen

8. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Mijn mannetje neemt 2 weken vrij! daarna ongeveer 3 weken werken en dan is hij verplicht 2 weken zomervakantie vrij! dus goed geregeld dacht ik zo!

9. snake

snake Actief lid

20 nov 2006
    134
    0
    0
    huismoeder/fotograaf
    Zaltbommel
    Mijn man was 2 weken vrij.
    De eerste week was de kraamhulp er en toen had hij 3 dagen vrij, maar dat was net voor het weekeind (ben op woensdag bevallen).
    Toen heeft hij gewerkt en toen de kraamhulp wegwas is hij een week thuisgeweest, even lekker genieten met zijn 3tjes.

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb geen idee hoeveel vrij hij gaat nemen, hebben we het nog neit over gehad.

11. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Mijn mannetje was een maand vrij (werkt veel in de zomer en weinig in de winter).
    We hebben heerlijk genoten van die eerste tijd samen thuis en zijn de deur bijna niet uit geweest.

X Ilja

12. Niet meer actief

ik denk dat die van mij de eerste week zoveel als mogelijk thuis zal zijn, maar in ieder geval thuis is wanneer de kraamhulp weggaat.

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Mijn mannetje heeft de 1e 3 dagn vrij en als de kraamhulp weggaat 3 weken zomervakantie.

14. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Mijn man is 2 weken vrij nadat de kraamhulp weg is.
    Vorige keer hebben we dat ook zo gedaan en dat beviel ons prima!

15. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Mijn hubbie was twee weken vrij. Meer kon niet, aangezien hij nog niet zolang voor deze baas werk en dus niet meer dagen had. Overigens is het ook handig als je mannetje thuis is als de kraamverzorgster er nog wel is. Dan wordt hij in de verzorging betrokken en leert ook een hoop.

16. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    mijn vriend zou even vrij (3 dagen)nemen maar omdat het niet zo goed ging met mij en de baby werd het iets lang 1 week en toen begonnen ze op zijn werk te zeiken toen is hij maar gaan werken maar we konden zijn baas wel schieten. als of wij er wat aan konden doen dat het zo lang duurde en björn niet helemaal gezond was. kan er nog boos om worden vooral de manier hoe het gebeurde. maar hij werkt nu lekker voor zichzelf dus de volgende keer geen kl#te bazen

17. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Mijn mannetje was na beide bevallingen 3 weken thuis.Heerlijk zo met z'n alle!

Liefs Claudia

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik geloof dat je in België sowieso 10 dagen vaderschapsverlof hebt...Maar ik denk dat mijn ventje daar dan nog wel wat aanplakt ;)

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Das nog eens wat anders dan de 2 dagen die je hier hebt. En die 2 dagen ben je als vader dan ook al kwijt aan het bijwonen van de bevalling en het doen van aangifte.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    De bevalling staat los van die twee dagen.

Vaders en partners

Vaders en partners hebben recht op kort verlof om bij de bevalling te zijn en aangifte te doen bij de Burgelijke Stand. Na de bevalling heeft je man of partner bovendien recht op twee werkdagen kraamverlof, die binnen vier dagen na de bevalling opgenomen moeten worden. De werkgever dient zo snel mogelijk te worden ingelicht. Het kraamverlof kost geen vakantiedagen en wettelijk hebben zij voor die twee dagen recht op doorbetaling van 100 % van hun loon. Maar per CAO en zelfs per bedrijf kan van deze wettelijke regel worden afgeweken.

:p

Deel Deze Pagina