mijn man komt als de kraamhulp 's middags weggaat meteen naar huis en mijn moeder komt na haar werk ook.
hahaha inky zo bedoelde ik het idd ook wel ongeveer,,, ben benieuwd of dat in de praktijk ook gaat gebeuren! hihi
Mijn mannetje neemt 2 weken vrij! daarna ongeveer 3 weken werken en dan is hij verplicht 2 weken zomervakantie vrij! dus goed geregeld dacht ik zo!
Mijn man was 2 weken vrij. De eerste week was de kraamhulp er en toen had hij 3 dagen vrij, maar dat was net voor het weekeind (ben op woensdag bevallen). Toen heeft hij gewerkt en toen de kraamhulp wegwas is hij een week thuisgeweest, even lekker genieten met zijn 3tjes.
Mijn mannetje was een maand vrij (werkt veel in de zomer en weinig in de winter). We hebben heerlijk genoten van die eerste tijd samen thuis en zijn de deur bijna niet uit geweest. X Ilja
ik denk dat die van mij de eerste week zoveel als mogelijk thuis zal zijn, maar in ieder geval thuis is wanneer de kraamhulp weggaat.
Mijn man is 2 weken vrij nadat de kraamhulp weg is. Vorige keer hebben we dat ook zo gedaan en dat beviel ons prima!
Mijn hubbie was twee weken vrij. Meer kon niet, aangezien hij nog niet zolang voor deze baas werk en dus niet meer dagen had. Overigens is het ook handig als je mannetje thuis is als de kraamverzorgster er nog wel is. Dan wordt hij in de verzorging betrokken en leert ook een hoop.
mijn vriend zou even vrij (3 dagen)nemen maar omdat het niet zo goed ging met mij en de baby werd het iets lang 1 week en toen begonnen ze op zijn werk te zeiken toen is hij maar gaan werken maar we konden zijn baas wel schieten. als of wij er wat aan konden doen dat het zo lang duurde en björn niet helemaal gezond was. kan er nog boos om worden vooral de manier hoe het gebeurde. maar hij werkt nu lekker voor zichzelf dus de volgende keer geen kl#te bazen
Ik geloof dat je in België sowieso 10 dagen vaderschapsverlof hebt...Maar ik denk dat mijn ventje daar dan nog wel wat aanplakt
Das nog eens wat anders dan de 2 dagen die je hier hebt. En die 2 dagen ben je als vader dan ook al kwijt aan het bijwonen van de bevalling en het doen van aangifte.
De bevalling staat los van die twee dagen. Vaders en partners Vaders en partners hebben recht op kort verlof om bij de bevalling te zijn en aangifte te doen bij de Burgelijke Stand. Na de bevalling heeft je man of partner bovendien recht op twee werkdagen kraamverlof, die binnen vier dagen na de bevalling opgenomen moeten worden. De werkgever dient zo snel mogelijk te worden ingelicht. Het kraamverlof kost geen vakantiedagen en wettelijk hebben zij voor die twee dagen recht op doorbetaling van 100 % van hun loon. Maar per CAO en zelfs per bedrijf kan van deze wettelijke regel worden afgeweken.