partner neemt die vrij?

Discussie in 'De lounge' gestart door bar, 11 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Mijn man is de eerste week halve dagen vrij als de kraamverzorgster er is en daarna twee volle weken!

Super vind ik zelf!

Gr

2. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    bosi, bij mijn man zeker niet hoor,Die 2 dagen waren voor de bevalling en aangifte, de rest waren vakantiedagen.
    Hij heeft na de kraamweek een week vakantie gehad.

3. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    De mijne neemt 2 weken vrij!

4. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    bij ons is de planning dat hij de eerste week halve dagen werkt als ik in het kraamhotel ben , en dan een week vrij als ik weer thuis ben ..ben uitgeteld ook rond carnaval waar hij zowiezo vrij voor heeft

5. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    mijn vriend werkt dan net bij een nieuwe baan 1 maand en heeft dan nog niet echt veel dagen.. Hij wil zoiezo de 1e week vrij nemen, maar als die maar 1 week heeft sta ik er die week erna alleen voor.. Ja mijn moeder wil wel komen hoor.. maar toch..
    we moeten nog even kijken hoe we het gaan doen

6. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    bar, het is dan veel handiger om het na de kraamweek te doen

7. milou

milou Niet meer actief

wat is trouwens fijn?
    mijn vriend was eigenlijk van plan om pas vrij te nemen als de kraamhulp (bijna) weg is, omdat ik in het begin dan hulp van haar krijg en dan kan hij het daarna overnemen en zijn we gezellig met zijn drieën.

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Mijn partner had 3 weken vakantie, en dat was lekker.
    Had van mij nog wel langer gemogen.
    Hij had vanaf de geboorte vakantie.

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Het venijn zit hem in de staart: per bedrijf kan worden afgeweken. Mijn vriend zal zijn twee dagen dus moeten gebruiken voor de bevalling en de aangifte.

10. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Dat was bij ons ook het geval,mijn man had 2 dagen voor de bevalling en de aangifte,heeft daarna nog 3 weken vakantie opgenomen.

Liefs Claudia

11. Niet meer actief

De mijne had de week nadat de kraamverzorgster was geweest vrij..1 weekkie..

12. Dip

Dip Bekend lid

28 mrt 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    Mijn man was na de geboorte van onze zoon gelijk 3 weken thuis, dus ook tegelijk met de kraamzuster. Omdat alles zo nieuw was, vonden we dat beiden fijn... konden we wat van haar opsteken.

Bij een evt. 2de kindje zou hij vrij nemen als de zus weg is..

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn man neemt 2 weken zo goed als vrij, we hebben een eigen zaak dus helemaal stoppen is er niet bij maar hij zal alleen het hoognodige doen. Max. 10u per week voor 2 weken lang. Is ook fijn voor mn dochtertje, heeft zij meer dan genoeg aandacht als mama zich nog niet helemaal super voelt.

14. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Mijn man is maar liefst 2maanden thuis geweest, eerst al de hele maand December (zaten ook 2 weken verplichte vakantie bij) en ik was 27dec uitgerekend, Valentino is uiteindelijk 10jan gehaald, toen is Giacomo nog 2 weken thuisgeweest (dat hadden we zo afgesproken) en toen overleed de 23e zijn Opa en was hij ook die week nog weer thuis...

15. Tante Pollewop

Tante Pollewop Bekend lid

6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    die van mij kan speciale uren opnemen. Hij heeft jarenlang 40 uur gewerkt, en 36 uur uitbetaald gekregen. Vroeger (goede oude tijd) kon je van die uren computers kopen enzo.. Nu heeft hij bij de 1e 3 weken vrij genomen, en daarna een half jaar 1 dag in de week extra. En zoeiets gaat ie straks ook doen bij nr 2.

Errug gezellig!

16. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    misschien domme vraag, maar hoe plan je zoiets dan?
    Want mijn vriend moet zijn vakantie wel van te voren aangeven (dus niet pas een week van te voren ofzo) en als de baby dan bijv 2 weken te laat of te vroeg word geboren, dan kan het dus zijn dat hij wel aan het werk is als de baby er is (of nog maar een weekje vrij heeft van in totaal 3)
    hoe hebben jullie dat zo goed gepland dan?

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Bij mijn vriend z'n vorige kindje heeft hij gewoon gezegd op het werk;m'n vrouw is bevallen,ik neem vaderschapsverlof.(toen nog 3 dage,,7 jaar geleden).Volgens hem kunnen ze dat niet weigeren.Maar ik weet natuurlijk niet hoe het in NL zit ;)

18. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    nee, die paar dagen zullen ze ook niet weigeren, maar ik bedoelde als je partner dan ook nog eens 3 weken vakantie op wil nemen zodra de baby er is....

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    :-k hmmm....das inderdaad een goeie vraag!

Daar heb ik eigenlijk ook geen idee van meid,hoop dat iemand anders het misschien weet! ;)

20. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Mijn vriend heeft de week vrij die hij graag wil deze week bij zijn baas aangegeven. Gewoon gezegd dat hij graag de tweede week na de bevalling vrij wil en mijn uitgerekende datum. Zodra ik bevallen ben, kijkt zijn baas of het kan of niet. Hij heeft in ieder geval gezegd zijn best te doen om mijn vriend dan een hele week vrij te plannen. Kan zijn dat het een of twee dagen niet lukt. Dat zou erg jammer zijn maar ja, het is dan niet anders.

Deel Deze Pagina