Partner; niet laten erkennen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door boomstam, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Je kan hem wel laten erkennen, maar de manier waarop hij jou behandelt kan echt niet. Of hij nou onzeker is of niet. JIJ bent degene die bepaalt hoe anderen jou behandelen. Jij bent degene die grenzen moet stellen.

Ik weet waarover ik het heb, want ik heb zelf een latino als vriend. Negen van de tien keer is hij echt de prins op het witte paard, maar man man man, als zijn temperament om de hoek komt kijken...

Hij had er op een gegeven moment een handje van om 'hou je kop/bek' tegen me te zeggen, als ik dingen zei die hij niet wilde horen of in een verhitte discussie. Blijkbaar heeft zijn vorige vriendin dat al die tijd van hem gepikt... Maar ik vind het dus echt compleet respectloos.

Ik heb hem toen heel snel een ultimatum gesteld: als je dat nog een keer tegen me zegt, praat ik de hele dag niet meer met je. Als je het dan nog eens doet... Een week niet. Als je het daarna nog een keer flikt, dan kan je je spullen pakken. Dan zal je weten hoe het voelt als ik m'n 'bek/kop' hou.

Dat trucje heeft hij toen heel snel afgeleerd.

2. Noah04

Noah04 Actief lid

9 mei 2014
    354
    0
    0
    Hier ben ik het geheel en al mee eens.
    Al zou ik het gezag nog even aankijken.

3. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Weg met die vent!

Zoiets laat je je toch niet zeggen!
    Daarnaast erkennen tja, het is niet gezegd dat hij niet goed voor z'n kind kan zorgen maar in deze relatie zou ik niet samen een kindje op willen voeden.

4. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Misschien is het al gezegd..dus sorry als ik in herhaling val...

Ik zou hem oer direct op straat gooien. Grote kans dat hij in Italië zijn gangetje al gaat. Daarnaast verdient niemand het om zo behandeld te worden. Laat hem maar bewijzen dat hij voor jou wilt gaat.

Erkennen zou ik waarschijnlijk wel doen... Wel zou ik de kleine mijn eigen achternaam geven. Erkenningzegt trouwens niks over het gezag. Dit moet apart aangevraagd worden. Dit zou ik dan maar even niet doen. En eerst eens kijken waar jullie echt staan.

Ik hoop dat het goed komt. Maar laat je absoluut niet zo behandelen!! Wie denkt hij wel dat hij is!

5. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Nou sorry maar jij zou dus als iemand zijn vriendin iemand in elkaar slaat van zo'n figuur een papa maken?

Iemand die zo respectloos met een vrouw omgaat zou ik niet in een kind zijn leven willen hebben op papier of wat dan ook...

Zaad geven maakt je nog geen papa, een goede vader zijn begint bij respect voor moeder en gedrag tegenover baby, erkennen kan altijd nog laat hem zichzelf maar bewijzen eerst.

6. Williewortel

Williewortel Actief lid

Uh meis, je bent nu nog "maar" 6 weken zwanger. Als dit nu al begint dan zou ik er snel een eind aan breien en hem de laan uit schoppen. Natuurlijk heeft hij het recht om deel uit te maken van het leven van zijn kind. Maar een relatie met zo n man is niet gezond voor een stabiele thuis situatie. Als jullie elkaar niet met respect kunnen behandelen dan houd het snel op. En nu kan je nog snel weg vluchten naar je vader maar als het kindje geboren is dan kan dat echt niet meer.

7. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Wij kennen natuurlijk de context niet maar zo een grapjes zouden bij mij absoluut in slechte aarde vallen. Erger nog...
    Maar goed, ik denk dat je zelf moet beslissen wat je doet. Wat zegt hij als je zegt dat zulke opmerkingen niet kunnen?

8. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland

+1 dit precies mooier verwoord

9. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    + 1:$:(

10. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Iedereen zegt erkennen heb je geen gezag, maar dat kun je dan wel afdwingen bij de rechter.
    En dat recht op een vader, als TS een nieuwe relatie krijgt kan die t kind altijd nog adopteren. Deze gast is niet meer dan zaaddonor. Hij bespeelt TS. Dumpen!

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heb de andere reacties niet gelezen, maar wat deze man ook zegt, dit staat buiten zijn status als vader!
    Erkenning is zijn 'recht' ookal is het een hork.
    Wat je daarnaast wilt met jullie relatie staat daar los van.
    Pas op dat je jullie kind niet gaat inzetten als speelbal.

12. Pinda80

Pinda80 Lid

24 aug 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt helemaal, pas als je gezag gaat aanvragen heeft de vader recht op zijn kind. Bij overlijden van de moeder en alleen erkenning gaat de baby automatisch naar de familie van de moeder.

Meid, kom voor jezelf op, wat je vriend doet is niet normaal en vind ik op geestelijke mishandeling lijken.
    Grote kans dat hij later tegen je kindje ook dit soort opmerking maakt, het is gewoon kleineren wat hij doet.

Ik zou bij hem weg gaan of je nou zwanger bent of niet. Dit moet je voor jezelf niet willen en ook niet voor je kindje.
    Het erkennen kun je later altijd nog doen als je dat echt graag wilt.

Deel Deze Pagina