Partner op bachelor/vrijgezellen 6 weken na geboorte

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Madeliefje11, 28 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.503
    12.051
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wanneer je je partner meneer gaat noemen in deze context dan is het respect weg aan het zakken en zal er meer werk aan de winkel zijn.

Ik denk dat ik het niet tof zou vinden als mijn vriend zoiets in de planning zou hebben. Ongeacht of er iemand zwanger is of net een baby geboren.

WWJD vindt dit leuk.
  2. Madeliefje11

28 dec 2023
    15
    14
    3
    Vrouw
    Ik heb veel respect voor hem hoor, onze relatie is ook fijn verder. Ik heb zoiets als dit alleen nooit meegemaakt en ben dus ook een beetje confused dat ik ineens zo’n onzeker gevoel krijg :)

3. tuc

tuc Niet meer actief

Fijn altijd dat hier vrouwen zitten die werkelijk alles goed vinden en daarmee anderen het idee geven dat het bezitterige vrouwen zijn.

Maar hier ging het mooi niet door. Die strippers interesseren me geen moer overigens.
    Mijn probleem zit hem erin dat ik een vrijgezellenweekend bezopen vind en ik vind dat wij dat geld veel beter kunnen besteden, ik zou dat niet goed vinden.
    En dat het dus pas 6 weken na de bevalling is. Je weet nooit van te voren hoe het loopt daarna. Veel te groot risico. En alvast boeken om daarna af te zeggen dat vind ik niet slim, je moet als vrouw dan wel heel erg sterk in je schoenen staan om te zeggen dat hij dan thuis moet blijven.

Dus tja als ik dan een vrouw ben waarvan de man niks mag als ik deze situatie niet goed vind: so be it.
    Het ging hier never nooit niet gebeuren.

Luna86, Mammavantwee, Zxcvb en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zal het nog even verder nuanceren ook:
    - een vrijgezellenweekend: eerder niet, nu niet, nooit niet.
    - een weekend weg met vrienden met normale activiteiten en wat borrelen en eten: niet 6 weken na mn bevalling, maar verder leuk, vooral doen en veel plezier!
    - een vrijgezellendag/avond: mag 6 weken na de bevalling, maar max een uur/1,5 uur van huis en met eigen vervoer. Dit is wel makkelijk voor mij, want mijn man drinkt geen alcohol dus niet kunnen drinken zou hier geen issue zijn, maar dat zou wel mijn eis zijn als hij normaal gesproken wel dronk. Dan dus niet en met eigen auto.

Soof1992 en lorreke vinden dit leuk.
  5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.015
    113
    Een man kan toch ook beslissen zijn verantwoordelijkheid voor zijn gezin te nemen en rekening te houden met zijn partner?
    Een beslissing kunnen nemen hoeft niet altijd een puberale te zijn.

xxmoixx, WWJD, Madeliefje11 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.946
    5.255
    113
    Home
    ja dan moet ie wel die keuze krijgen
    Ik weet zeker dat mijn man niet naar dat soort feesten wil maar ik zou het hem niet verbieden het is een volwassen man die zelf zijn keuzes kan maken

Iertje81, Cornflake, Youtan en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.946
    5.255
    113
    Home
    En opmerkingen over dat vrouwen hier alles goed vinden omdat ze hun man zelf laten kiezen slaat natuurlijk weer nergens op

Iertje81, Biny, Youtan en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind dat je overdrijft.
    Die vrijgezellenfeesten vind ik sws onnodig maar goed als hij het toch leuk vindt om dit met zijn vrienden te doen dan zou ik het hem echt wel gunnen.
    Toen onze derde werd geboren ging mijn man 3 weken na de geboorte al 2 weken voor het werk naar het buitenland en we hebben het prima gered. Het leven gaat gewoon door na de geboorte van een kind.

Anna009, Iertje81, Amaranthas en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.238
    15.028
    113
    Vrouw
    Ik ben blij dat mijn man niet zulke vrienden heeft:D

Mijn man zou zelf al bedanken voor zo'n weekend, te duur.

Maar ik snap dat het een lastig iets is. Ik vertrouw mijn man volkomen, maar een plek met strippers is geen plek waar ik mijn man graag naartoe zou laten gaan. En mijn man zou het ook ongelooflijk slecht naar zijn zin hebben:roflmao:

Ik kan je echt geen ander advies geven, dan praat er samen over.

Mammavantwee, Sado en WWJD vinden dit leuk.
  10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Ik ben blijkbaar heel makkelijk maar ik zou regelen dat mijn moeder of een vriendin bij me slaapt als ik nog niet oke ben en mijn man heel veel plezier wensen met zijn weekend. En stripclub, hoeren what ever daar zou ik echt niet van wakker liggen.

Anna009, Iertje81, bababoe en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.298
    25.761
    113
    #71 Adje, 29 dec 2023
    Laatst bewerkt: 29 dec 2023
    Je vertrouwt hem of je vertrouwt hem niet. Er zit eigenlijk niks tussen in. Dus het hele wel/niet intiem zijn na de bevalling zou je niks moeten doen als je hem zou vertrouwen. Ik heb overigens niks met dit soort vrijgezellenfeestjes. Vind het echt compleet triest, maar tegelijkertijd wel de eigen keuze van een volwassen kerel.
    Dus ik zou hem laten gaan, ik ben tenslotte niet zijn moeder. Zorgen dat de boodschappen voor het weekend binnen zijn en lekker cocoonen met mijn kinderen. En mocht ik hulp nodig hebben zou ik mijn moeder ofzo wel bellen.

En dan zou ik onmiddellijk zelf een weekendje weg boeken, want hell no dat een vent tegen mij zegt dat ik niet alleen weg mag… Maar goed, daar had ik sowieso niet naar geluisterd. Zijn voor mij wel alarmbellen als ik niet iets zelfstandig zou mogen ondernemen van mijn partner. Dat past voor mij niet in een relatie. En dat zou ik ook zeker bespreekbaar maken.

Anna009, Iertje81, Nataly1972 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.036
    5.251
    113
    Dit forum kennende krijg je reacties dat mannen thuis horen te zijn. Dat hij dit niet kan maken en een slechte vader en echtgenoot is. Dat je na een bevalling maanden tot niets in staat zou zijn en zwak rn afhankelijk bent. Misschien iets met vertrouwen te maken.

Wat mij betreft gewoon laten gaan. Jij bent toch wel in staat even voor je eigen kind te zorgen? En vreemdgaan kan overal.

13. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.108
    1.869
    113
    Vrouw
    Dit topic staat al bij mama en gezin. Hoezo een tweede topic openen met precies hetzelfde verhaal?

14. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Maar jij doet nu toch precies hetzelfde alleen dan andersom? Ze vraagt om een mening, die krijgt ze dan.. je hoeft toch niet alleen te reageren als je het belachelijk vindt maar een andere kant mag toch ook gewoon gezegd (en gevonden worden?) iedereen denkt er op een andere manier over en dat is toch prima. Ik vind jou niet bezitterig omdat jij het niet oké vindt en ik wel.. waarom zou je het idee krijgen dat je een bezitterige vrouw bent op basis van wat iemand anders in haar leven doet? Doe lekker je ding, sta er erachter en who cares wat iedereen wel of niet vindt toch :D

Iertje81 en Anna009 vinden dit leuk.
  15. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.947
    5.930
    113
    Er lopen nu twee topics hierover. Kan dat niet samengevoegd worden @Beheer ?

16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.908
    19.090
    113
    Vrouw
    Mijn man zou naar zoiets belachelijk (ja dat vinden wij ervan) niet gaan. Ik heb over zo zaken nooit echt moeten nadenken.

Weggaan op zich heb ik nooit moeite mee gehad.
    Sommige zaken worden gepland en kunnen niet op een ander ogenblik.
    Dus als hij naar een feest, receptie of weet ik veel wat moest gaan dan deed hij dit gewoon.
    Was er een kind ziek, was er een probleem dan was hij verstandig genoeg om niet te gaan of kort te gaan.

Het redden zonder hulp, lijkt mij geen probleem voor de meeste vrouwen.
    Als de partner gaan werken is, trek je ook uw plan uiteindelijk.

suus1983 en WWJD vinden dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Nee hoor. Je mag best zeggen dat je de zorgen van ts niet deelt en dat jouw man zou mogen gaan.
    Maar: " sommige mannen mogen ook niks van hun vrouwen" vind ik totaal onnodig. Het is geen klein dingetje vind ik: zowel het soort weekend als de duur als de situatie waarin ze dan zitten (newborn). Degenen die dat niet goed vinden worden echt weer als zeikerds weggezet.
    Ik zie nergens waar ik dat doe. Sommige partners vinden alles prima. Ook een weekend weg met strippers als je net een baby van 6 weken hebt. Prima, maar dan niet zo lullig doen over anderen die zich daar niet prettig bij voelen.

ikkie97, Madeliefje11, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Madeliefje11

28 dec 2023
    15
    14
    3
    Vrouw
    was een foutje, lukte me niet om het eerdere topic te verwijderen!

Diiba vindt dit leuk.
  19. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.103
    3.491
    113
    Ik heb afgelopen zomer ook nee gezegd tegen een vrijgezellenfeestje, waarbij ik dingen zou gaan doen die mij totaal niet liggen, in een groep met mensen waarvan de meeste mij niet liggen.
    Ik besteedde die 250 euro liever aan iets wat ik wel leuk vind.

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Inderdaad zeg, alsof een man enkel in de verleiding komt bij een stel strippende vrouwen, die vinden het doorgaans alleen maar grappig, ik denk dat de gevaren eerder liggen bij die ene leuke collega op kantoor of die leuke meid die iedere week bij de sportschool komt
    Geldt toch voor vrouwen precies hetzelfde, alsof ik of mijn vriendinnen de behoefte zouden hebben om met een of andere chippendale aan de haal te gaan, is toch alleen maar dolkomisch en totaal niet aantrekkelijk om daarmee te gaan liggen rollebollen.
    De mannen staan er weer mooi op haha

Deel Deze Pagina