Dames, De baas van mijn partner doet altijd al moeilijk over vrij krijgen, zelfs als het een doktersbezoek van partner zelf betreft. Nou moeten we morgenvroeg terug naar de verloskundige omdat mijn bloeddruk omhoog is gegaan. We waren aan 't overleggen hoe laat dat het beste zou kunnen ivm de baas van mijn partner (kan er niet alleen naartoe, stukje te ver van huis!) en de verloskundige dacht dat mijn partner gewoon recht had op verlof voor verloskundige bezoek! Ik kan er op internet niets over vinden, weet iemand toevallig of ze gelijk heeft? Hij heeft namelijk al ooit 3 uur in moeten leveren omdat hij toen mee moest naar echo's...
Het ligt er een beetje aan binnen welke cao hij werkzaam is, maar bij mijn weten heeft hij hier geen recht op. Neemt niet weg dat het natuurlijk wel heel erg flauw is van de baas van je partner... maar goed... ik denk wel dat hij in zijn recht staat. Succes! Josien
Hai Heart, Volgens mij is deze vraag al eerder langsgekomen en ik kan me herinneren dat je partner in dit geval nergens recht op heeft, hij zal sowieso vrije uren moeten opnemen (geen recht op extra uren, het gaat tenslotte niet om hemzelf). Valt je man niet onder een bepaalde CAO, misschien staat het daarin? groetjes en succes, Marit
Hmm..dan ga ik nog eventjes verder zoeken! Iig alvast bedankt! Hij werkt trouwens in een parketfabriek, en kan nergens op internet een CAO inzien. Hij heeft zelf geen cao boekje ofzo, erg handig op zo'n moment
Staat er niks in zijn arbeidsovereenkomst? Daar zou het in moeten staan onder welke CAO hij valt. Misschien houtverwerkende industrie? Succes! Josien
hmm,wij zijn door de mmm gegaan en dus veel naar het ziekenhuis geweest,kostte mn man zn vrije uren. Dus ik denk dat dit ook zijn eigen uren kost.
hebben wij vrouwen dan wel ergens recht op? wij kunnen gewoon 's avonds naar de vk, en zelfs de echo's in het ziekehuis konden 's avonds maar ik vroeg het me gewoon af.. heb je als vrouw, zonder een cao, wel recht op vrij voor bezoeken aan vk, ziekenhuizen of zoiets dergelijks als het niet 's avonds kan?
Op de site van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid staat meer informatie over verlof wat je kan krijgen, kijk daar anders even. Mijn man heeft door die informatie in ieder geval wel een dag vergoed gekregen toen ik dus plotseling door hoge bloeddruk moest worden opgenomen in het ziekenhuis. http://home.szw.nl/index.cfm?hoofdmenu_ ... m_id=13736
Als jij zelf niet naar de VK kan heeft je man volgens mij recht op zorgverlof. Hij moet dan immers voor je zorgen. Als je alleen kan ligt het anders, dan heeft hij volgens mij geen rechten
Hoi, is helemaal afhankelijk van zijn CAO: daarin moet het geregeld zijn. Soms apart benoemd, maar soms kan het ook onder zorgverlof vallen. Dat laatste dan alleen als jij echt niet zelfstandig naar de VK kunt... En soms zijn er calamiteitenregelingen waaronder je dit ook zou kunnen regelen. Zorg dat je er even achter komt onder welke CAO hij valt, wettelijk gezien moet hij in ieder geval op zijn werkplek inzage kunnen hebben in een exemplaar! Ligt die er niet, dan is zijn baas feitelijk in overtreding... Verder heb je voor jezelf wel recht op uren om naar de VK te gaan enzo, als dat niet buiten werkuren kan. Ik heb bijvoorbeeld vrijdags vrij, maar dan houdt mijn VK geen praktijk, dus ik doe dit onder werktijd. In mijn geval gaat dat wel handig, omdat ik deels thuis werk en ik dus al met al steeds maar een uurtje totaal schrijf voor VK-bezoek...