Aankomen.. Stiekem toch een beetje moeite mee

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sterre82, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik wil eigenlijk niet klagen en ik weet dat het erbij hoort maar ik schrok toch wel toen ik vanmorgen op de weegschaal zag dat ik in 1,5 week tijd ineens 1,5 kilo aangekomen ben :$ Nu in totaal 6 kilo aangekomen. Nu valt het volgens mij nog best mee, maar als die kilo's er zo hard aan blijven komen... Ik word er een beetje bang van :) Na de 2e heb ik énorm veel moeite moeten doen om de kilo's er weer af te krijgen en toen was ik in totaal "maar" 15 kilo aangekomen.
    Ik ga natuurlijk niet lijnen ofzo, ik probeer wel op te letten met snoepen en blijf lekker in beweging ( ook voor lichamelijke klachten die nu een stuk minder zijn ) Maar wie heeft nog meer stiekem wat moeite met de kilo's?

2. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Heel herkenbaar! Ik was de eerste 20 weken maar 2 kilo aangekomen en toen ineens vloog het erbij! Elke week minstens een kilo en ik opende net zo'n topic als jij!
    Maar inmiddels is alles weer rustig en zit ik nu op 8 kilo. Het zegt echt helemaal niks. De ene week is het gewoon meer en de andere week minder.

Leef gewoon gezond en laat je niet gek maken. Uiteindelijk kun je er niks aan doen.

En, ik ben op een gegeven moment ook gewoon even een paar weken niet op de Weegschaal gaan staan. Misschien beetje struisvogelpolitiek, maar je kunt het toch niet veranderen. Mij hielp het wel om het gewoon even niet te zien!

3. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het een tijd gehad, ik ben nu met 28 al ruim 12 kilo aangekomen. Eerst had ik er al moeite mee - ik lijn immers al mijn hele leven - maar daarna kwam de verloskundige, een collega én mijn moeder aangeven dat ik toch echt op moest letten. Terwijl ik toch niet zo veel eet. En ik vond het zelf al zó moeilijk!

Toen gaf de gynaecoloog aan dat ik nog in de norm zit en ik hoef nu ook geen test af te nemen voor zwangerschapsdiabetes. Dat gaf mij de geruststelling die ik nodig had! En terecht eigenlijk ook, als je mijn buik ziet, die is gewoon groot.

Dus mijn advies is: als jij lekker nog in beweging bent en oplet met wat je eet, dan ben je gewoon goed bezig. Je hebt er geen controle over, dus probeer het los te laten. Troost jezelf met de gedachte dat jij goed bezig bent en laat verdere negatieve gedachtes niet in je hoofd zitten. Het komt weer goed!

4. Truusje89

Truusje89 Actief lid

18 aug 2013
    104
    0
    0
    NULL
    Ugchelen
    Ik herken je gevoel heel erg ! Terwijl ik echt niet mag klagen, 28 weken en 4 kilo erbij.

Maar tot 24 weken nog niets, dus schrok ook best wel van die kilo per week

5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.035
    113
    Ik ben nu 7 kilo aangekomen met bijna 25 weken. Ik vind het ook niet erg prettig moet ik toegeven, maar ja... Ik eet gezond (al eet ik heus af en toe, maar zeker niet dagelijks, wat lekkers :D ) en ik loop nog iedere dag een half uur tot een uur. Meer kan ik in mijn beleving niet doen.

6. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Tja ik vind het op de weegschaal moeten nu ook wel steeds een momentje. Echt erg want zo veel ben ik nou ook weer niet aangekomen (8 kg met 30 weken) maarja.. Het is niet anders!

7. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ik heb er behoorlijk moeite mee ook. Ik eet wel gezond, over het algemeen genomen, maar ik kan door de bekkeninstabiliteit niet echt meer bewegen. Na 200 meter lopen, houdt het voor mij gewoon op. Dat is een heel schril contrast als je je bedenkt dat ik trainde voor de halve marathon hardlopen voor ik zwanger werd.

Maar misschien dat ik daar ook wel een beetje verdrietig van word, niet kunnen sporten. :(

8. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik ben pas 14 weken en heb mss nog niet zoveel recht van spreken, maar ik herken me er ook wel een beetje in. Ben nu 2 kilo aangekomen. Nu vind ik dat niet zo erg, maar ik vind het erger als mensen zeggen: Ow kim je kont is wel wat voller geworden. Gisteren zat ik ergens en zegt een vriendin, ow je draagt wel een beetje rond he.

Ik vind het onwijs leuk dat je mijn buikje gaat zien, maar dit soort opmerkingen vind ik dan minder.

Ben altijd slank geweest, maar heb in het verleden ook getobt met mijn gewicht (veel sporten en minder eten om nog strakker te worden).
    Ik ga echt niet lijnen ofzo nu no way, maar toch zijn sommige opmerkingen minder leuk dan andere...

9. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Oh, zo herkenbaar! Ik ben al mijn hele leven aan het worstelen met mijn gewicht. Helaas ben ik iemand die snel aankomt en dus altijd op moet letten. Dat doe ik nu ook zoals altijd en ik blijf ook bewegen, maar toch kom ik aan, nu ongeveer 7 kilo. Ik houd ook enorm veel vocht vast sinds een week of twee, dat blaast nog meer op!

Gisteren een paar foto's gezien in mijn trouwjurk en dan denk ik WOW!! Wat een koe!!! Maar ja, dan zegt iedereeen dat ik me niet zo moet aanstellen en dat het er nu eenmaal bij hoort. Maar blijf het moeilijk vinden!

10. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    #10 Pluis81, 22 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2014
    Ik ben in mijn vorige zwangerschap in totaal 25 kg aangekomen en het heeft bijna 2 jaar geduurd eer ik alles er af had. Deze keer heb ik me dan ook voorgenomen dat dat niet meer gaat gebeuren, in ieder geval niet door mijn eigen toedoen (McDonald's, teveel lekkere dingen enz). Ik moet er wel bij zeggen dat ik toen gestopt ben met roken en daar kom je vaak ook de nodige kilo's van aan.

Ik ben nu 17w2d en in totaal 2 kg aangekomen. De laatste 3 weken niets aangekomen, hopelijk blijft het nog een poosje zo :)

11. Yuni

Yuni Actief lid

28 dec 2008
    170
    0
    0
    Ik vind het nog meevallen bij jullie... Ik ben 20 weken en 8kg erbij. Ik ben normaalgezien heel slank, heb er nu wel wat moeite mee als ik in de spiegel kijk. De slipjes die spannen en waar het vet bovenuit puilt, mijn zwaardere bovenbenen, dikkere kont... Met mijn buik heb ik totaal geen moeite, maar de rest :(

Bij mijn eerste zwangerschap ben ik 18kg aangekomen, en dat is er wel allemaal weer af gegaan. Woog nu zelfs 5kg minder als voor mijn eerste zwangerschap.

Ik ga er dus maar vanuit dat het weer helemaal goed komt :)

12. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Nu 11+1 en ongeveer 2 kilo aangekomen. Maar mijn lijf wordt ook anders zegt vriend: zachter. Ik hoop dat het vocht is... Vanochtend gemeten: +3 cm op heupen en + 1 cm in taille. En mijn borsten van 75B naar 75D.

13. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Ik ga niet op de weegschaal. Ik eet gezond, sport en beweeg. Wat er aankomt gaat er straks wel weer af. Geeft mij rust.

14. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga alleen op de weegschaal bij de vk, verder niet, dat werkt alleen maar deprimerend.. T valt me nog mee, nu +10 kilo, had meer verwacht. Het zit voornamelijk op mn buik en begin langzamerhand wat vocht vast te houden. Maar maak me er niet zo druk over, ga straks wel mn best doen om t eraf te krijgen als t nodig is. Heb heel stiekem de hoop dat t makkelijk/vanzelf gaat;)

15. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Het is zeker vervelend als je ineens zoveel (onnodig) aankomt.
    Maar dames,een gezond kindje is veel belangrijker...laat me dan maar 25kg aankomen!!
    De dames die het "verdrietig" vinden dat ze niet meer kunnen sporten,mss helpt het als je verhalen leest waarbij mensen helemaal niet zwanger kunnen raken of jaren moeten wachten op een wonder;)
    Niet vervelend bedoeld overigens,maar mss kunnen jullie het dan meer relativeren?!

16. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    + 1

17. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Haha ja dat is mss wel een goed idee..:)Ik eet ook gezond enzo dus wel een goede theorie eigenlijk.

18. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook iemand die in week 20 nog maar 1,5 kilo is aangekomen; vk zegt dat het dan nu wel hard zal gaan gaan. Helaas hoort het erbij meid. Ik geniet vooral van m'n groeiende buikje!

19. Lalahoffstie

Lalahoffstie Actief lid

18 mei 2012
    341
    0
    0
    NULL
    Nederland
    Heel herkenbaar. Vorige zwangerschap 40 kilo aangekomen en was nog bezig met de laatste 15 en nu weer zwanger. Was zelfs zo erg dat ik me goed voelde na het overgeven. Misselijk van zwangerschap deed niet met opzet hoor. Nu wordt het iets minder gelukkig maar vind nog steeds heel erg!

20. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Ben ik de enige die het echt niet uitmaakt zolang het maar binnen de grenzen blijft? Natuurljk ben ik wel blij dat ik nu nog niet ben aangekomen terwijl ik al een echte buik heb, maar vanaf een week of 16 hoort groeien er toch gewoon bij.
    Ben trouwens normaal niet zo blij met m'n lichaam, maar nu echt supertrots!

Deel Deze Pagina