partner zonder verdriet, help

Discussie in 'Miskraam' gestart door Melgje, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Ik herken dit ook wel, al heeft mijn man nooit gemene opmerkingen naar mij gemaakt.
    Maar hij is altijd heel positief ingesteld dus toen ik al 'voelde' dat het niet goed zat wilde hij daar niks van weten. Toen we het slechte nieuws krijgen moest ik heel erg huilen en hij kon het vooral niet geloven. Thuis was ik alleen maar aan het huilen. Hij heeft alle muren kapot geslagen zowat. Hij heeft nooit gehuild maar hij had zeker wel emoties en was er echt kapot van.

    Nu is het alweer een paar dagen later. Hij is vooral heel lief voor mij. Maar stort zich ook veel in zijn werk. We maken veel ruzie omdat hij naar buiten wil en dingen wil ondernemen. Ik wil alleen maar in bed liggen.
    Vanmiddag zei hij: We gaan er weer opnieuw voor. Het komt goed. Een volgend kindje komt er wel. Toen werd ik wel even boos. Ik wil geen ander kindje. Ik wil dit kindje. Ik draag het nog steeds bij mij en heb de curettage dinsdag. Dat vind hij ook moeilijk. Maar hij is er wel voor mij. Hij uit het alleen allemaal anders.
     
  2. Melgje

    Melgje Niet meer actief

    Poeh ik vind je verhaal wel heftig meis. Gelukkig heeft mijn ventje mij wel gesteund bij de echo en zo. Nu het allemaal wat gezakt is en ik kan terug kijken op wat geweest is, zie ik dat hij enorm lief voor mij is geweest, alleen dat hij er niet over praat of huilt. Hij doet het op zijn eigen manier. En dat mag er ook zijn.

    Ik hoop voor jou precies hetzelfde.
     
  3. Melgje

    Melgje Niet meer actief

    Hey meis,

    Hoe is de curettage afgelopen dinsdag gegaan? Lijkt me enorm heftig, je was bijna bij die 12 weken he. Dat zei ik gisteren ook nog, nu had ik mijn 12 weken echo gehad als het niet fout was gegaan. Raar idee.

    Heel veel sterkte. Ik herken heel erg wat je zegt. Mijn vriend had ook toen ik het al mis voelde staan heel veel hoop. Hij werd ook boos op me als ik negatief praatte omdat we het hartje hadden zien kloppen. Bij hem zag ik zoveel hoop en liefde toen we de goede echo zagen. Nu dat alles gezakt is, kan ik er ook anders naar kijken. Hij heeft niet gehuild, maar wel mij vastgehouden als het nodig was.

    Mannen denken oplossingsgericht, vrouwen zijn veel meer bezig met gevoelens. Dus het is ergens wel logisch dat ze denken aan een volgend kindje waarbij het hopelijk wel goed gaat.

    Heel veel sterkte.
     
  4. Melgje

    Melgje Niet meer actief

    Nee inderdaad, af en toe komt zo'n opmerking zo onverwachts he hihi... typisch mannen hihi

    Heftig met 23 weken, was het een jongetje of een meisje en hoe heet jullie kindje?

    Wat zie ik nu licht positief getest? Hopelijk lopen ze mooi op en is het een plakbeeb en na 40 weken een wolk van een baby. Het is je gegund!
     
  5. Melgje

    Melgje Niet meer actief

    Wat zeg je dat mooi, ik ga ons vlindertje zeker niet vergeten, je draagt het met je mee he? Ik heb op het dressoir een mooi glazen vlindertje staan en drie houders met elke avond een kaarsje dat aangaat.

    Bedankt voor je lieve berichtje, ik ben ook gaan inzien dat mannen anders reageren.
     
  6. Melgje

    Melgje Niet meer actief

    Oei dat is wel heel heftig. Dat had ik niet kunnen trekken denk ik. Gelukkig geen botte opmerkingen hier gehad. Sterkte.
     
  7. Melgje

    Melgje Niet meer actief

     
  8. Melgje

    Melgje Niet meer actief

    Ja misschien wel inderdaad.

    Elk verlies is erg, met die twee paarse strepen hou je er direct van. Ik denk alleen wel hoe kleiner is hoe beter je door kan. Een verlies later in de zwangerschap lijkt me verschrikkelijk. Maar vergeten doe je het nooit.

    Knuffel terug!
     
  9. Melgje

    Melgje Niet meer actief

    Hoe is je echo gegaan 16 oktober?

    Dat is ook zo, zij voelen het niet. Mijn vriend had precies dezelfde reactie met de positieve test, hij wilde niet te blij zijn, hij zei inderdaad ook het is nog zo pril.

    Maar goed.... ik denk mocht er nog een zwangerschap komen, dat ik hem daarin wel zal vinden. Ik zal niet te blij zijn denk ik, eerst die spannende weken door, maar dat komt echt door de miskraam.
     
  10. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Mijn man reageerde ook heel anders op de miskraam dan ik. Ik heb echt dagenlang gehuild, was een week tot niks in staat en ben er nogsteeds wel eens verdrietig om nu een half jaar later. Voor hem was dat heel anders, hij was er al snel overheen en denkt er nog weinig aan. Ik ben vooral bang dat het nog eens gebeurd, hij kijkt vol vertrouwen naar de toekomst. Ik vind dat niet erg, voor hem was het heel anders, ik had continue het besef dat er iets in mij groeide tijdens de zwangerschap en voor hem was het nog heel erg onwerkelijk en onzichtbaar. Zolang hij mij maar de ruimte geeft voor mijn verdriet en ik hem voor zijn iets meer nuchtere houding, is het goed.
     
  11. 26mei

    26mei Fanatiek lid

    22 sep 2013
    1.973
    330
    83
     

Deel Deze Pagina