Ik kan me heel goed voorstellen dat bij tweeverdieners geen sprake is van partnerallimentatie, zeker als beiden ongeveer evenveel verdienen. Partnerallimentatie geldt volgens mij vooral wanneer er één veel tijd in de carrière heeft gestoken en de ander veel tijd in het gezin, waardoor er na scheiding een situatie ontstaat dat de ene financieel opeens vooruit gaat (want geen gezin meer te onderhouden) en de ander enorm achteruit (want een enorm gat in het cv, dus wie wil diegene nog aannemen voor een fatsoenlijk loon). Omdat voor een gezin zorgen nog altijd onbetaalbaar én onbetaald is, vind ik het op zich niet onterecht dat na een scheiding in zo'n geval iets wordt rechtgetrokken, voor zo lang als nodig is om diegene zonder baan een fatsoenlijke start op de arbeidsmarkt te geven. Maar laten we eerlijk zijn, een gat in de carrière houdt diegene altijd, met alle gevolgen van dien voor korte én lange termijn (pensioen). Trouwens, al dan niet partnerallimentatie, staat dat eigenlijk los van een compensatie na pensionering? Of komt dat ook te vervallen?