Oef altijd avonddiensten? vind het echt ongezellige diensten hoor, dat alleen eten enzo..nooit wat aan je dag hebben..bah hahaha maarja het zal inderdaad wel wennen , ik ben er na 5 jaar nog steeds niet aangewend hoor, ja als de ene dienst erop zit, dan ben ik er net aan gewend en dan begint er weer een andere dienst..dus wen er eigenlijk nooit aan maarja wisseldiensten en vooral de nacht verdient wel heel erg goed. heb ze zelf ook gelopen maar liep altijd vervelend met mijn mannetje waardoor we elkaar echt NOOIT zagen, ik kwam thuis en hij ging net weg en andersom dus dat vond ik niets...en soms zag je elkaar helemaal niet ivm reistijden enzo..weekenden sloten zelden op elkaar aan nou nooit meer zoiets voor mij, ik werk nu gewoon 3 dagen in de week van 9 tot 6 liefs Springmuis
Nou mijn man kmot dus wel thuis eten, alleen weet ik nooit hoe laat, dat is wel jammer. Maar goed we hebben dan wel even samen. En mijn man ziet ons kind absoluut, want hij zorgt sochtends voor haar als ik aan het werk ben! Dus wat dat betreft hoeft hij van mij niet te veranderen van dienst. Zou hij van 9 toto 5 werken, zou hij haar amper zien omdat ze om 6 uur altijd al weer op bed ligt. Dus met deze werktijden heeft ie juist veel tijd met haar mede doordat ik sochtends werk.
Van hoe laat tot hoe laat moet hij dan werken? Werkt hij dan de hele week en dan ook nog in het weekend? Mijn man werkt dus 6 dagen achter elkaar en is dan 4 vrij. Dus werkt hij ook regelmatig in het weekend. Gister had hij middagdienst en vandaag weer nachtdienst. De middagdiensten in het weekend vind ik minder leuk, heb soms geen idee wat ik moet uitvreten Maar een voordeel, mijn man heeft veel vrije tijd en straks dus ook met de kleine. Dat ik dan in het weekend een dagdeel alle zorgen op me moet nemen vind ik geen punt, dat zal ik door de week ook regelmatig hebben
Dat is het vervelende... Er zit GEEN regelmaat in het rooster.. Het enige wat je zeker weet is dat je om het weekend in ieder geval werkt.. Als ik kijk naar deze maand dan zit er ook geen regelmaat in.. soms een vroege dienst (7.00 - 16.00), dagdienst ( 8.00 - 17.00), avonddienst (14.30 - 23.30) of dus nachtdienst (23.00 - 7.00) Deze maand bv het volgende : vroeg - vroeg - vrij - vrij - vroeg - laat - laat laat - vrij - nacht - nacht - uitslaap - vrij - vrij dag - dag - vrij - vrij - vroeg - vroeg - vroeg vrij - dag - avond - avond - vrij - vrij - vrij. Er is dus geen pijl op te trekken.. Dat is wat het zo lastig maakt.. Maar als hij in het weekend moet werken dan ben ik dus wel echt het hele weekend (zat + zon) alleen met de kleine.. (behalve bij nachtdienst maat dan slaapt hij overdag) Daarbij komt dat ik straks, na mijn verlof natuurlijk, ook weer aan de slag moet.. En aangezien ik 4 dagen werk wordt het wel zwaar.. 4 dagen werken en dan de kleine halen uit het kdv.. Als hij late dienst heeft ook in mijn eentje alles doen voor de kleine (bad en bed enzo).. en als hij dus dat weekend ook werkt dan ook nog alles doen.. Begrijp me niet verkeerd hoor.. we willen heel graag een kleine en ik heb het er allemaal voor over maar soms zie ik er wel tegenop..
Ja, ik snap wat je bedoelt, mamak! Dat zijn wel rottijden hoor! Die van mijn mannetje zijn veel fijner: Als hij ochtenddienst heeft dat is hij om 14.15 weer thuis en heb je nog wat aan je middag. Heeft ie middagdienst dan gaat ie om 13.15 van huis en heb je dus de hele ochtend. Bij de nachtdienst slaapt mijn man s ochtends ook, maar dan heb je nog wat aan de middag en avond. Ben wel blij met de diensten van mijn man, ze staan ook het hele jaar vast, dus ik kan zo iets plannen voor bijvoorbeeld volgend jaar kerst! (mocht dat nodig zijn )
mamak, komt me wel bekent voor dat rooster, alleen heeft mijn man geen dagdiensten, hij werkt ook niet bij de politie, maar zit in de zorg. ik kan er maar moeilijk aan wennen. eerst had hij nog erg veel reistijd en dat is gelukkig nu niet meer zo. maar toch, als hij een late heeft gehad moet ie s'ochtends wel uitslapen, en als hij nachtdienst heeft slaapt ie overdag en mag mijn trio niet naar boven en niet al te rumoering spelen. dan kom ik dus ook klem met mijn was en huishouden. bij late diensten zit ik vaak met eten te hannessen, en ik ben ook gewoon moe dan dus das lastig als ik ze s'avonds alleen moet doen. en dan zit je met je andere dingen. ik kan niet naar koor als hij moet werken, en als ik een vergadering heb van mijn bestuur en hij is er niet moet het bij mij thuis. afspraken voor tandarts en consultatiebureau enzo zijn vaak moeilijk te maken. tja, ik vind het toch wel erg ingewikkeld. hou zelf wel van regelmaat. en och het went het ik wel gehoord, maar zover ben ik nog niet, en toch werkt hij al jaren onregelmatig. het fijne vind ik dat hij soms gewoon door de week thuis is. je word denk ik wel vanzelf makkelijker in sommige dingen. zo hoeven de kinderen niet elke dag in bad (tenzij ze erg vies zijn). en ik heb kleine porties in de vriezer voor als ik moe ben, zo in de magnetron, en we kunnen eten. hij is wel gelukkig in zijn werk. tja, dat vind ik het belangrijkste, en zolang ik zijn rooster maar lang van te voren weet kom ik er wel uit. blijft passen en meten. maar een oppas lijkt me wel lekker, dat geeft je net even wat meer vrijheid.
Lijkt me heerlijk als hij diensten zou hebben! Mijn man is gewoon van maandagochtend vroeg tot vrijdagavond in het buitenland. Maar het went eigenlijk best wel . Lekker je eigen leven, nergens op hoeven en kunnen rekenen etc
Ja dat is wel lekker dan, behalve dat je niet weet hoelaat.. en ja ik heb nog geen kindje ( ) dus daar heb ik nog geen idee van, maar dan is het inderdaad wel beter dat manneke dan wisseldiensten draait, daar heb je inderdaad gelijk in. nou er komen steeds meer voordelen
hallo daar, ik heb zelf nachtdiensten zit er nu ook in hahaa, mijn vriend is met de opleiding bezig tot vrachtwagechaffeur, en gaat straks ook de anchten al weg, ik heb daar tot nu toe nog geen moeite mee als hij dat graag zelf wilt moet hij het gewoon doen vind ik, maar we zien het wl ik probeer nu wakker te blijven dis me eerste nacht is altijd de zwaarste voor mij, kan nooit voorslapen, ik probeer tot het einde van mijn zwangerschap zo lang mogelijk te blijven werken, en ja daar horen de nachtdiensten ook bij helaas in de gezondheidzorg. dat is ook naar mijn zwangerschap, het is en blijft de zorg he./ als jullie dit lezen lig ik al op een oor denk ik, fijna dag allemaal liefs joanita
oef lijkt me erg zwaar hoor als je zwanger bent, petje af! hier komen de nachten aankomende week weer.. van vrijdag t/m zondag, maar het zijn er maar 3 dus mag niet klagen! liefs springmuis
hier zit mannetje weer in de nacht.normaal vind ik het niet erg maar nu grrrr.we zijn vorigeweek vrijdag verhuist naar ons nieuwe huis en ben dus nog niet helemaal gewent en dan zit je alleen in een vreemd dorp in een huis dat nog niet helemaal ingericht is en nog niet helemaal je eigenstijl is (leuk hoor een huis dat echt nog helemaal kaal is bij oplevering).ik vind er nog niets aan
mnaar aan de andere kant is helemaal kaal bij oplevering wel leuk toch..je kan het helemaal eigen maken al duurt dat we latijd even..dat "settelen" maar gefeliciteerd met jullie nieuwe huis
ja dat is idd wel heel fijn hoor ik kan nu echt alles zelf uit kiezen.ook de badkamer etc konden we nu ook zelf uit kiezen.dus dat is wel heel erg leuk.maar je eer dat het naar me zin is dat duur nog wel even hoor
in de gezondheidszorg is het weer handig dat je niet verplicht bent om nachtdienst te draaien als je zwanger bent. je mag dan zeggen nee dank u! ik heb ok elke maand 4 nachten. slaap trouwens prima overdag.
pff heftig dames! jullie houden je sterk zeg mijn mannetje is naast zn baan ook nog dj. draait dus vooral de weekenden (wanneer je lekker samen kunt zijn na de hele week werken) hij komt dan pas thuis als ik opsta hahaha en lekker slapen doe je niet ik in ieder geval niet! ach ja...... t is niet anders he
heej ik wil me ook graag aansluiten hier, vriendlief werkt in de beveiliging en moet dus ook vaak 's nachts werken.. toevallig deze week door wijziging in het rooster niet! JOEHOE! aan het begin had ik er wle moeite mee en kon ik echt niet in slaap komen, tot je op een gegeven moment omvalt van de slaap mjah dan wil je wel.. nu ben ik er wel aan gewend en issut soms ook wel eens lkkr hoor.. lekker bed voor mij alleen hahahha! merken jullie enig verschil in jullie relatie btw? liefss renata