partners samen niet eens over verdeling werk/thuis zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 7 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Ik heb sinds kort door omstandigheden geen werk meer. Maar wij hadden van te voren besproken dat als de kleine er is, ik voorlopig niet meer zou gaan werken. Mijn man werkt in zijn eigen bedrijf en is van 4 uur s morgens tot 5 uur s middags van huis. Na de geboorte gaat hij waarschijnlijk in plaats van 5 dagen 4 dagen werken. Als het thuisblijven niet bevalt ga ik gewoon weer wat zoeken voor een paar uurtjes in de week:).

2. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.918
    1.816
    113
    Leerkracht
    België
    Mijn man en ik hadden het hier in de auto over dit weekend... Mijn mama heeft vorig jaar een heel zwaar verkeersongeval gehad, en we denken niet dat ze nog zal kunnen werken (staat ook in het onderwijs, moet een hele dag rechtstaan) Maar dan kan ik als jullie kindjes hebben wel een dag of twee op hun letten. Ik vind dat super! Maar ik zei tegen mijn man: ik wil toch dat ons kind minimum 2 keer per week naar een creche of onthaalmoeder gaat... En manlief antwoordde: oef, ik wil dat ook erg graag... Dus op dat vlak zitten we op 1 golflengte :D

Ik grap altijd dat als ik de lotto win, ik toch nog graag halftijds wil werken... En dat meen ik ook, dus thuisblijfmama worden is niets voor mij... En dat vindt manlief dus ook prima.
    Voor de rest is het hier wel mooi verdeeld qua taakjes in huis. Ik mag niet klagen.

Deel Deze Pagina