Mijn vader is een alcolist hij drinkt twee flessen wijn per dag.. of die dat nu nog doet weet ik niet maar drinken doet hij zoiezo nog. Hij is echter wel altijd om zeven uur half acht zijn bed uit en hij doet wat hij moet doen. Maar wat heb ik me als puber vaak klote gevoeld als hij dronken was dan nam hij geen blad voor zijn mond en werd ik vaak de grond in getrapt tot huilend aan toe.. mijn vriend dronk ook toen ik hem leerde kennen gewoon recreatief zeg maar.. ik heb hem gelijk verteld hoe ik hier over denk ik haat dronken mensen serieus ik kan er niet tegen word er onrustig en zenuwachtig van bang om gekwetst te worden dus hij is daar direct mee gestopt hij is nu denk ik twee x per jaar dronken en oh oh oh wat vind ik dat erg.. met mijn vader heb ik weinig tot geen contact vanwege zijn drank gebruik ik vind het zo jammer dat zoveel mensen zoveel drinken ik vind het gewoon sneu voor die mensen en ze weten niet wat ze zichzelf en ook vooral andere aandoen. Mijn moeder is uiteindelijk ook wegggaan met dit als hoofdreden. En veranderen? Ho maar.. maar zoals velen hier zeggen zolang iemand niet wilt is er weinig aan te doen helaas ik hoop nog elke dag dat mijn vader stopt maar ik denk dat het bij hopen blijft en ik denk ook dat hij niet lang meer meegaat.
Vriend is net 1 maand uit Solutions na een opname van 35 dagen. Cocaine en seksverslaving. In Solutions geloven ze in Abstinentie dus hij mag NIKS meer. Je hersenen resetten niet als je andere middelen gebruikt waar dopamine in je hersenen vrijkomt. Je partner vertoond nu verslavingsgedrag aka oud gedrag! Ookal zal hij zeggen wijn is niet mijn verslaving enkel bier enzovoort. Praat met hem want dit gaat zeker fout. 1 is teveel 100 is te weinig. Er zit geen rem op, je ziet het het is er langzaam ingeslopen van in vakantie naar nu elke week. Pb maar voor meer vragen of info
Gesprek gehad! Hij geeft aan nooooooooit meer zo diep te zinken als toen, vooral voor de kids niet. Staat nu deze week al droog! Ik weet het niet. Twijfel is groot..
Heb je je twijfel ook uitgesproken? Ik heb 4 jaar in de verslavingszorg gewerkt en daarvoor in de gevangenis oa met verslaafde. Daarnaast een familielid die nu ruim een jaar clean is van cannabis, ook bij eerder genoemde instelling in opname geweest, in het buitenland. De opmerking, " ik drink nu wijn geen bier" is echt de grootste onzin. Hij dronk eerst alcohol en drinkt nu nog/alweer alcohol! Mensen die verslaafd zijn blijven dat de rest van hun leven en moeten altijd op hun hoede zijn. Ook voor cross addiction, waarmee wordt bedoeld dat je van de ene verslaving in de andere schiet. Een vriend van ons kickte af van speed. Ging af en toe een biertje drinken en binnen no time alcohol verslaafd! Als je man het nooit zo ver wil laten komen nu hij kinderen heeft, waarom speelt hij er dan toch mee?
Meis, het is opzich heel simpel. Hij moet niet meer drinken. Klaar. Smoesjes als dat hij nooit meer diep zal zinken, of wijn ipv bier ... GELUL (excusez le mot). Hij is het voor zichzelf en voor jou goed aan het praten. Hij houdt zichzelf en jullie voor de gek. Als hij een week niet kan drinken, dan kan hij af de rest van zijn leven ook. Let alsjeblieft op, voor je het weet is het bal.
Het is nu vooral verwijten over en weer! Als ik over drank begin word ik op mijn fouten in het verleden gewezen! Gesprekken zijn dus moeizaam nu... En ergens denk ik: je doet maar. Erg he? Pffffffffff...... voel me ff waardeloos!
Waarom? Het is niet jouw fout. Hij kiest voor de drank, niet jij. Jij moet voor jezelf nu een grens afspreken, en daar ook comsequenties aan verbinden, die je ook na kunt komen.
Wat lastig zeg! Heel frustrerend.... Hier geen partner met verslaving. Wel op mijn 17e mijn vader er aan verloren.. mijn moeder, die toen al gescheiden was van hem, is nu( eigenlijk ook al heel lang. maar het loopt nu uit de hand) een probleemdrinker.... Een beetje drinken bestaat idd niet.. vraag of hij zijn kinderen wil zien opgroeien. Als hij zo doorgaat heeft hij twee opties. Of hij wordt niet oud, of hij belandt in de goot... Ik hoop voor jou dat hij snel tot inzicht komt..