Hallo, Ik loop sinds September stage in het ziekenhuis, en ik heb 2 stagebegeleiders. Met mijn ene stagebegeleidster loopt alles prima, maar met de andere stagebegeleidster gaat alles niet zo heel soepel. Al is zij met November met de VUT gegaan(Jacquelien), ze begeleid nog wel mijn andere stagebegeleidster(Heleen)bij mijn toetsen. Nu is het zo dat ik 12 weken zwanger ben, en me eigen heel naar heb gevoeld in het begin. Dit heb ik ook aangegeven bij de teamleiding die mij vroeg of het dan niet verstandiger was om halve dagen te gaan werken. Dat wil zeggen van half 12 tot half 4. Ik ging hiermee akkoord , omdat ik dan s' ochtends rustig op kon starten. 2 weken lang is dit zo gegaan, totdat ik aangesproken werd door de vrouw die de roosters maakt( zit in hetzelfde kantoor als de teamleiding). Ze zei mij dat het niet altijd even duidelijk was op welke dagen ik nou wel of niet aanwezig zou zijn geweest. Ik ging ermee akkoord dat ik wat duidelijker had kunnen zijn, al was ik wel elke dag op mijn stage te vinden! Ze vroeg mij om in de voorjaarsvakantie te laten weten of ik weer hele dagen kon gaan beginnen. Ik heb gebeld in de vakantie en kreeg mijn teamleider aan de telefoon , aan wie ik vertelde dat ik weer hele dagen zou gaan proberen. S'maandags kwam ik op mijn stage , en kwam ik Jacquelien mijn stagebegeleidster tegen op de afdeling , ze kwam een stagaire bij ons brengen. Ze vertelde op een kwaadaardige manier dat ze met mij moest praten, en wanneer ik vroeg waarover kreeg ik geen antwoord. Verder heb ik heel de dag niets meer van haar vernomen. Dinsdag kwam ik eveneens op mijn stage, en ik pakte om kwart voor 9 mijn boeken omdat ik een praktijktoets had en besloot nog even te gaan leren. Mijn teamleider was ondertussen ook nog even langs geweest op de afdeling , eigenlijk voor niets bijzonders. Om kwart over 9 kreeg ik mijn stagebegeleidster aan de telefoon(Heleen). Die mij nota bene van huis uit moest bellen dat mijn toets niet door zou gaan! Ze snapte er zelf ook niets van , omdat ze dacht dat ze mij ook wel hadden ingelicht wat dus niet het geval was. Ze vertelde dat ze dit heel slordig vond, en ze begreep ook eigenlijk niet waarom ik die toets niet mocht maken. De teamleiding had dus verteld aan haar dat ik mijn afspraken niet na kwam. Iets wat ik totaal echt niet verwacht had dat dit de reden zou kunnen zijn aangezien ik wel degelijk mijn eigen aan de afspraken had gehouden! De dag ervoor was mijn stagebegeleidster er nog die niets had gezegt en mijn teamleiding die een half uur voor mijn toets nog was langsgeweest had niets gezegt! Ik was dus naar de teamleiding gegaan om verhaal te halen. Waarop hun antwoorden dat ze er wel vanuit gingen dat ik op de hoogte was. Blijkt dus dat hun vinden dat ik niet duidelijk genoeg was welke dagen ik nou wel werkte en welke niet! Dat had ik dus duidelijk 2 weken geleden met de vrouw besproken die de roosters maakt, die elke dag met de teamleiding in 1 kantoor zit! En wel degelijk heb ik in de vakantie laten weten wanneer ik hele dagen zou gaan beginnen! Ik heb zeer duidelijk laten weten dat ik dit een heel onvolwassen manier vond van handelen. Ook vertelde ik dat ik het niet eens was met hoe mijn stagebegeleidster mij behandelde de dag ervoor. Waarop ik als antwoord kreeg dat de stageovereenkomst maar gebroken moest worden! Ik liep met open mond het kantoor uit, zo verbaasd. Een dag later heb ik met het hoofd van de teamleiding gesproken(Linda), omdat ik een gesprek wou tussen beide partijen. Ik moest maar afwachten of de teamleiding hier mee akkoord ging( met een nieuw gesprek). Weer een aantal dagen niets gehoord. Ik had het ondertussen met school overlegd , waarop ze antwoorden dat we het er vooral niet bij moesten laten zitten ook omdat ik zwanger ben. Dus niet alleen mijn toekomst gaat eraan maar ook die van mijn kind. Blijkt dus dat mijn stagebegeleidster( Jacquelien) tegen mijn school had verteld dat de stekker er al uit was getrokken omdat ik niet aanwezig zou zijn geweest op mijn toets! Dat is dus totaal niet waar , mijn teamleiding heeft mij nog zien leren een half uur van te voren! Ik ben de volgende dag weer naar het ziekenhuis toe gegaan, waarop de hoofd van de teamleiding( Linda) mij vertelde dat er een gesprek kon komen maar dan niet mijn stagebegeleidsters en school. Wat ik dus zeer duidelijk WEL wil, omdat hun er ook zeer duidelijk mee te maken hebben! Tot nu toe heb ik dus nog steeds niets gehoord, en ik baal ontzettend. En heb ik het gevoel dat ik gewoon totaal in mijn recht sta! Iemand enig idee wat mijn rechten zijn aangezien ik nergens geen stap verder kom? Sorry voor het hele lange verhaal het ligt gewoon erg ingewikkeld
Je verhaal is me niet helemaal duidelijk, maar ik begrijp dus dat er door wat misverstanden over wanneer je wel of niet aanwezig zou zijn bij hun onvrede lijkt te zijn ontstaan over je functioneren. Naja erg lullig allemaal natuurlijk maar ik denk dat je alleen kunt hopen op een gesprek om t eea duidelijk uit te praten in de hoop dat je je stage daar nog mag uitzitten. Wat je rechten zijn weet ik niet, klinkt mischien vervelend, maar als er onduidelijkheid is ontstaan is er mischien toch een gebrek in de communicatie geweest (van beiden kanten) en kun je t beter proberen op te lossen dan uit te zoeken wat je rechten zijn.