Migraine zonder hoofdpijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door singa, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. singa

singa Niet meer actief

Al een hele tijd heb ik af en toe vlekken voor mijn ogen. Daardoor zie ik aan de rechterkant een heel stuk niet. Dit heb ik ook eigenlijk voornamelijk met mijn rechteroog. De stukjes die ik lees op internet hierover verwijzen eigenlijk allemaal naar migraine.
    Maar ik heb er meestal geen hoofdpijn bij. De vlekken verdwijnen vanzelf weer. Het is alleen lastig want je moet veel meer moeite doen om alles goed te zien. Hiervoor moet je je meer inspannen waardoor de hoofdpijn die er af en toe is ook te verklaren zou zijn.
    Kan dit wel migraine zijn?

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik denk het niet...migraine is namelijk hoofdpijn, met bepaalde kenmerken. Zou eens naar de huisarts gaan...

3. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.908
    2.067
    113
    Ik heb dit ook wel eens, maar bij mij is het wel altijd een voorbode van hoofdpijn die er dan aan zit te komen. Maar als ik dan meteen pijnstillers slik, kan ik de hoofdpijn onderdrukken en verdwijnen ook de vklekken.

4. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Klinkt eerder als bloedarmoede...idd ff langs de ha gaan.

5. Lindanails

Lindanails Niet meer actief

Het klinkt als oogmigraine.

Ik heb hetzelfde nl. Het lijkt op watervlekken voor mn ogen en altijd voor mn gevoel aan 1 oog. Ik kan dan niets meer lezen en het duurt ongeveer een half uur. Dan zakt het af

Ik heb daarna geen hoofdpijn, maar voel me wel wat vermoeider en suffer.

Volgens de huisarts is het oogmigraine, en ik heb het al jaren. In het begin had ik het 3 a 4 x per week, nu nog maar 2 x per jaar gelukkig.

6. singa

singa Niet meer actief

Wow das wel heel vaak. Ik heb het gelukkig maar zelden. Het is alleen lastig als ik het tijdens het autorijden krijg.
    Vandaag heb ik wel hoofdpijn er aan over gehouden maar normaal gebeurd dat niet.
    Maar het is dus wel een soort migraine. Volgens mij helpt er verder ook niet zo veel behalve wachten tot het over is.

7. Lindanails

Lindanails Niet meer actief

maar zou voor de zekerheid toch maar even naar de huisarts gaan! Hij kan beter zeggen of je oogmigraine hebt dan ik natuurlijk ;)

Zekere voor het onzekere!

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Klinkt inderdaad als oogmigraine, heb dit zelf ook ooit een hele dag gehad. Werd toen met spoed naar de oogarts verwezen en die vertelde mij de zelfde dag nog dat het oogmigraine was, had helemaal geen hoofdpijn maar wel vlekjes voor mn rechteroog, een soort zwarte cilinders die ik constant zag ronddraaien, een deel zucht ontbrak en ik zag geen diepte.
    Maar die klachten komen ook wel eens voor bij een kleine tia dus vandaan dat ik gelijk naar de oogarts moest om te checken.
    Sterkte in elk geval en hopelijk ben je er snel weer vanaf!

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.627
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb dit ook regelmatig.De laatste keer was de dag waarop ik ging bevallen.Je ziet idd een 1/2 uur vlekken voor je ogen en mist een deel van je gezichtsveld.Ik krijg wel iets hoofdpijn daarna maar niet bijzonder heftig.Eerder een heel moe en uitgeput gevoel.Mijn eerste aanval was toen ik 20 jaar was en ben nu 38 jaar.Ik heb het nu ongeveer 2-3x per jaar maar er zijn periodes geweest dat ik het wel om de maand had.Als ik die vlekken ga zien neem ik wel altijd direct 2 paracetamolletjes in om de hele erge hoofdpijn te voorkomen.Ik heb het weleens in de auto gehad maar toen heb ik de auto aan de kant gezet.Zat met 2 kinderen in de auto en vond het wel gevaarlijk worden om door te rijden met een minimaal zicht.
    Komt mij heel bekend voor.

10. singa

singa Niet meer actief

Ik ben dus niet de enige gelukkig.
    Ik vind het ook gevaarlijk als ik rijden moet maar het is me tot nu toe maar 1 x gebeurd tijdens het rijden gelukkig. Was toen bijna thuis dus ben wel doorgereden.

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik heb het ook soms, vind het wel eng maar het gaat vanzelf weg, soms krijg ik dan wel lichte hoofdpijn, ik heb het nog nooit in de auto gehad maar als ik het dan zou krijgen zou ik onmiddelijk stoppen met rijden, ik heb het ook niet vaak

ik vind het echt eng omdat er een oogziekte in de familie zit maar dat is het niet, er is niks mis met mn ogen en die ziekte kan ik pas krijgen vanaf 40 jaar

12. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Oogmigraine!

13. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Dit is niet waar.