Hi Meiden Vorige week is m'n dochtertje ziek geweest, heeft een paar dagen in t zh gelegen, maar is allemaal goed afgelopen. Echter heeft ze in die week superslecht gedronken. Ik heb geprobeerd het bij te houden met kolven, maar ik merk nu ineens enorm verschil met m'n opbrengst. 2 weken geleden had ik op m'n werk meestal tussen de 350 en 450ml per dag, nu ben ik blij als ik de 300 haal. Daarnaast lijkt m'n kleintje fulltime honger te hebben. Op het kdv krijgt ze een flesje van 125ml maar heeft daarna nog honger dus maken ze nog wat bij, waardoor ze per keer op 175 uitkomt. Afhankelijk van haar slaapjes krijgt ze dat 2 a 3 keer per dag. En 's nachts komt ze ook ineens weer elke 2 a 3 uur, terwijl ze voorheen makkelijk 7u doorsliep. Ojee, wat nu? Ik wil niet zomaar stoppen en overstappen of fv, maar dit is niet prettig. Ik krijg niet genoeg bij elkaar gekolfd voor een werkdag, gelukkig heb ik redelijk wat voorraad in m'n vriezer liggen om dat aan te vullen. Ik heb nu weekend dus ga maar extra veel aanleggen gok ik? Ik merk ook dat m'n borsten niet meer echt vol voelen, geen stuwing meer. Voorheen waren m'n zoogcompressen echt nat, nu hoef ik ze 'snachts niet eens meer in (eindelijk weer zonder bh slapen haha). Wie heeft goede tips? Ik wil graag nog een paar maandjes blijven voeden.
Bij elk hongersignaal aanleggen. Voed je op verzoek? Ik heb zelf 2 dagen geleden zo'n dip gehad, dl wilde ineens elk uur aan de borst ( regeldag) en m'n borsten waren gewoon slappe thee zakjes... Nu weer volop productie. Gewoon de boel leeg laten drinken dus, er blijft melk aangemaakt worden dus ze krijgt dan ook elke keer wat binnen, en jouw lijf krijgt een signaal om aan de bak te gaan .
Inderdaad, aanleggen aanleggen aanleggen. Eventueel nakolven. Genoeg drinken, je rust nemen. Soms zie je snel resultaat, soms heeft het even iets meer tijd nodig. Mocht je niet genoeg bij elkaar gekolfd krijgen, dan kan je voor op het kdv wat kv meegeven. Dat je geen stuwing hebt, is niet per se een teken dat je productie niet in orde is. Als je productie goed op je kindje is afgestemd, zal je op een gegeven moment juist gaan merken dat je niet meer snel op knappen staat. Dus dat is juist een natuurlijk proces! En je kindje is ook al bijna een half jaar
Ook veel drinken en goed eten dan! Heel belangrijk als je vaker gaat aanleggen en een regeldag inschakelde dan gaat je productie snel weer omhoog.. Misschien Savonds anders even clusteren? Dan heeft ze iig genoeg voor de nacht. Ik zit momenteel ook in een dip met bv, enorm onzeker word je er van.
Bedankt voor de reacties. Hongersignalen geeft ze niet, althans, ze zijn niet herkenbaar. Ze sabbelt de hele dag, ik zeg al 2 maanden 'er zullen wel tandjes komen' Dus ik voed op zich wel op verzoek, maar meestal is dat m'n eigen verzoek, dat ik denk dat ze wel honger zal hebben. Tenzij ze echt honger heeft, dan herken ik het haar huiltje wel. Ik heb momenteel nog genoeg in de vriezer, zodat ik bv mee kan geven ipv kv. 's Avonds clusteren heeft ze altijd al gedaan, dus dat doen we nog steeds. Ze ligt uiteindelijk om 22u in bed (en ik ook *gaap*) maar meldt zich dan rond 00:30, 3u, 5:30 en 7u weer. Ik ben zelf dus intussen ook redelijk moe Nouja, zoals bedacht, aanleggen aanleggen aanleggen dus Gelukkig vandaag vrij en m'n oudste heeft vanmiddag een feestje, dus wij kruipen lekker op de bank haha
huilen is in principe een laat signaal. Heb je wel eens geprobeerd of het sabbelen minder wordt als je haar vaker aanlegt? En sabbelt ze dan ook na een voeding? Weet niet of het per baby kan verschillen, maar ons kleine meisje sabbelt ook door als ze honger heeft. Als ik haar aanleg is het daarna wel weg.
Ja dat sabbelen is de hele dag door, zodra ze de borst los laat stopt ze alweer wat in dr mond. Vandaar dat ik aan tandjes dacht, maarja, nog niks in zicht. Als klein babytje was het al zoeken naar de hongersignalen, zelfs de kraamhulp vond t lastig. Pas als ze gaat huilen is t duidelijk, maar ja, das een beetje laat