parttime borstvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door genaio22, 17 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. genaio22

genaio22 Actief lid

15 dec 2013
    320
    189
    43
    heeft iemand ervaring met parttime borstvoeding ik werk op het moment weer en er valt gewoon niet tegen op te kolven zelfs met neusspray.

ik werk 5 uur per dag 4 dagen per week en dit is hoe het er nu ongeveer uitziet :

6:00 bv
    8:30 bv
    11:00 180 cc bv
    14:00 90 cc bv gemixt met 90 cc kv

15:30 bv (kom ik thuis en dan drinkt ze verschillend veel of weinig)
    19:00 bv
    22:00 bv

en soms om 3 uur s'nachts drinkt ze nog

het word steeds moeilijker om de voedingen bij elkaar te kolven wat resulteerd dat ik een hele dag kolf soms nog om 4 uur s'nachts om genoeg bij elkaar te sprokkelen maar het breekt me eerlijk gezegd wel.

en daarbij verslonst het huishouden en heb ik weinig tijd voor mijn meisje zo als ik de andere borst af kolf tijdens dat zij drinkt gaat ze tegen de kolf schoppen ik zat nu te denken om 1 voeding voor kv te vervangen of gaat dan heel mijn productie kelderen?

2. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Poeh, dat lijkt me inderdaad heel vermoeiend, tijdrovend en niet leuk meer! Heb je de "productieproblemen" alleen bij kolven en gaat live voeden wel goed? Ik heb hier geen ervaring mee, maar misschien toch wel wat input:

Wat als je helemaal stopt met kolven? Borsten met ongeveer 6 maanden of meer "ervaring" zijn redelijk flexibel en pakken de draad makkelijker weer op; de productie keldert minder snel. Maar: Borsten met minimaal ca. 6 maanden "ervaring" laten zich ook minder makkelijk foppen door het kille plastic van een kolf, en het komt vaker voor dat de productie bij kolven tegenvalt terwijl deze bij live voeden prima is.
    Het is het overwegen waard om gewoon live te voeden op verzoek en het hele gekolf overboord te gooien, als het het kolven is wat de problemen oplevert. En dan eventueel vast voedsel (ze is bijna 6 maanden) en/of een klein flesje kv om de tijd te overbruggen. En dan direct voor je vertrek en meteen na thuiskomst live voeden op jouw verzoek. Kun jij ook weer genieten van de voedingen zonder intussen de andere borst af te moeten kolven, en gewoon lekker slapen om 4 uur 's-nachts! :)

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    In dit geval zou ik inderdaad op je werk kolven wat je kunt kolven en dat laten geven. Ook al is het niet genoeg. Thuis niet meer extra kolven, maar KV bij laten geven. Zo heb je ook geen leven meer. Het levert alleen maar stress op.

Als er genoeg dagen zijn dat je kindje live aan de borst kan drinken en je hebt daar geen productieproblemen, dan neem ik aan dat het wel goed zit. Ik ben echter geen expert. Je zou dit nog telefonisch met een LK kunnen bespreken.

4. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    zou het niet kunnen dat je te grote flessen geeft? als ze dan ook niet vreselijk goed drinkt als je thuis komt. misschien 150cc per fles?

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.010
    6.754
    113
    zuid-holland zuid
    ja, is 180 niet gewoon veelsteveel? Ik heb bij allebei mn kindjes nooit meer dan 130 per flesje gegeven. Dan nog had ik moeite om het bijelkaar te kolven hoor... maar jij zou dan wel ongeveer uitkomen. als het te weinig is drinkt ze het wel weer bij als je weer thuis komt, gelukkig maak je geen mega-lange dagen

6. genaio22

genaio22 Actief lid

15 dec 2013
    320
    189
    43
    eerst gaf ik 150 cc per keer maar mijn vriend zegt dat ze dan nog honger heeft en ze drinkt dus alleen niet goed in de zin van vaak als ik tussen de voedingen door kolf overigens is het een behoorlijk actieve baby dus ook de live voedingen drinkt ze toch wel zo'n 15 a 20 min goed door .ik heb het nu een aantal dagen geprobeerd met 3 x kolven per dag en kv bij en dat lijkt goed te gaan ik ben alleen bang dat mijn productie keldert en ik wou toch graag min een jaar en half bv geven

7. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Het lukte mij ook nooit om voldoende voedingen bij elkaar te kolven. Ik heb tot 6 mnd fv bijgegeven alleen op de opvang dagen. Dus als ik thuis was alleen de borst aangeboden. Na die 6 mnd ging ze wat bijvoeding eten en kon er op de duur een flesje af. Na 9 mnd lengde ik de flesjes aan met 20cc water. Met 14 mnd gestopt met kolven. Geef nu nog steeds bv.

8. genaio22

genaio22 Actief lid

15 dec 2013
    320
    189
    43
    o oke gelukkig de dagen dat ik gewoon thuis ben geef ik ook gewoon alleen borstdus hoop dat het goed komt dankjewel voor de reacties

Deel Deze Pagina