parttime bv gaan geven.. of doorbikkelen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cowgirl80, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    ik kolfde ook dubbelzijdig en hield de rechter vast met mijn linkerhand en klemde de linker tussen mijn linkeronderarm en borst. Zat altijd te forummen, maar kan er ook mee in de soep roeren, een huilende baby troosten, een fles klaarmaken, bellen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar daar heb je niets aan als je veel programma's moet opstarten voor je kunt gaan werken.

Als jij denkt dat het rust geeft zou ik zeker een kdv-voeding vervangen door kv. Thuis zou ik de borst geven, of als dat niet gaat de borst met toetje kv (maar dan alleen de voeding die je kindje op het kdv ook kv krijgt en geen andere voedingen vervangen/aanvullen). Denk dat je met af en toe wat regelen echt wel een heel eind komt hoor!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik beantwoordde gewoon de telefoons en verbond door tijdens het kolven bij mijn oudste. Had gewoon een headset op.
    En ik las daarnaast altijd stukken die ik toch nog moest lezen.

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

#23 Babel44, 22 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 feb 2011
    Ik gebruik lichtgewicht kolfsetjes - van de ameda calypso - en kon die gelukkig aansluiten op mijn philips dubbele kolf. Deze klem ik gewoon min of meer achter mijn shirt/hemdje/bh en icm het vacuum blijven ze gewoon zitten.
    Ik leeg ze meestal ook even tussentijds in een bewaarpotje als ze te zwaar worden. Vond dat vasthouden zo stompzinnig... :)

Over de hoeveelheid, je hebt toch 'voorraad' en 'productie'? Bij mij is er maar weinig voorraad, en daarna moet de melk live gemaakt worden. Dit kan ik vaak nog wel een eind oprekken door even te wachten, en met korte zuigjes daarna weer verder te gaan. Ook mbv oxitocine gaat het lekker stromen, als het eigenlijk al zo goed als gestopt is. Doe ik wel eens als ik 's avonds echt niks lijk te hebben, ik kolf dan zo'n 60-80 voor de voorraad.

Deel Deze Pagina