Hallo UWV, Op dit moment ben ik 20 weken zwanger en ontvang ik een ww uitkering. Ik kamp de laatste tijd met bekkeninstabiliteit. Mijn verloskundige heeft mij geadviseerd ziek te melden bij het UWV. Mijn uitkering loopt tot 4 april 2016 en mijn uitgerekende datum is 3 juli 2016. Ik heb nu begrepen dat als ik mij ziek meld, mijn ww uitkering omgezet word in een ziektewet uitkering omdat de bekkeninstabiliteit zwangerschap gerelateerd is. Klopt dit? Als ik mij maandag ziek meld, tot wanneer heb ik dan recht op een ziektewet uitkering?
Beste kdenboer90, Wat rot voor je dat je last hebt van bekkeninstabiliteit. Ik begrijp dat je wilt weten wat er gebeurd als je jezelf ziek meldt en hoe lang je recht hebt op een Ziektewet uitkering. Wat je zelf al aangeeft klopt. Op het moment dat je ziek bent door zwangerschapsgerelateerde klachten, wordt je WW-uitkering gelijk omgezet in een Ziektewet-uitkering. De maximale duur van de Ziektewet is maximaal 104 weken, maar of je daar zo lang recht op hebt kan ik niet zeggen. Als je jezelf weer beter meldt of als de verzekeringsarts je weer hersteld verklaard zal de Ziektewet-uitkering eerder stoppen. Ik wens je veel beterschap toe. Met vriendelijke groet, Folkert [FONT="]UWV Webcare Team[/FONT]