Mischien heel stom, maar kunnen jullie de functie niet delen? Gewoon om en om na die vergaderingen enzo is dat niet mogelijk wat wie heeft nu die functie nu niemand of gaat die andere weg?
Om ook nog even een mening er tegenaan te gooien: heb je met je baas gedeeld dat je gelijke ambities hebt? Zo nee, dan zou ik dit onmiddelijk doen! Waarom zo bescheiden? Voor je baas speelt wellicht je aankomende korte (5-6 maanden is nog altijd kort!) afwezigheid een rol, maar uiteindelijk is een bedrijf gebaat bij de beste persoon op de functie in de lange termijn. Geef aan dat je ook i teresse in een dergelijke functie hebt. En vraag feedback hierop: hoe denkt hij erover. Waar zou je je op kunnen ontwikkelen. Hoe zou je dat aan kunnen pakken en op welke termijn voorziet hij kansen. Je hoeft niet de baan van je collega af te pakken om kansen voor jezelf te creeeren. En ala het wel zo is: ze komt er wel overheen, dat zal jij ook moeten doen als het andersom loopt. Blijft niet binnenvetten op dit punt en maak het bespreekbaar. Zelfs al zou je de komende jaren minder gaan werken, op termijn sta je denk ik open voor weer meer uren en tot die tijd kun je wellicht jezelf op punten ontwikkelen ( zichtbaar voor de baas)
Ik ben daar heel simpel in... de kindertijd vliegt zo snel voorbij. Die is onbetaalbaar. Ik zou de promotie dus laten schieten en zeker niet fulltime aan de bak gaan na mijn verlof. Ik ben thuisblijfmama geworden toen mijn zoon 4 was en heb spijt als haar op mijn hoofd dat ik dit niet meteen na zijn geboorte heb gedaan (ik ben van fulltime voor verlof toen naar 16 uur na verlof gegaan) en dat was eigenlijk echt de max. Voor mij! Maar ik snap ook dat anderen deze keuze niet zouden maken uit financiƫle overweging of omdat je gewoon heel gelukkig wordt van een hogere functie en daardoor een vrolijker mama bent.
Aaaai lastig punt... Je zou je bijna verplicht voelen te kiezen voor de kindjes... wat ook gevoelsmatig een logische keuze is. Maar kan je twijfel heel goed begrijpen. Tuurlijk zijn de kindjes nr 1. Maar je werk is ook heel belangrijk! Het is niet leuk om terug te komen van je verlof en met tegenzin aan de slag te gaan. Ik zou t zeker met je baas gaan bespreken en wat kanietslapen al zegt... houd alles bespreekbaar. Heel veel succes met je keuze. Weet je collega van je ambities?