Hoi! 1 December ga ik weer aan het werk. 24 uur, ik werk onregelmatig. Eigenlijk kijk ik er wat tegenop. Niet het werk zelf, maar wel dat ik dan een hele dag, meerdere dagen achter elkaar niet bij mijn zoontje ben. Vanaf zijn geboorte ben ik bijna constant bij hem geweest. Ons zoontje zal dan naar de gastouder gaan. Daarnaast is ons zoontje geen gemakkelijke slaper. We zijn nogal zoekende geweest en zijn dat eigenlijk nog steeds wel. Overdag slapen blijft wel lastig. Regelmatig dat hij slechts halve uurtjes slaapt en 's middags is het vaak lastig in slaap te komen (of het lukt op een gegeven moment eind van de middag helemaal niet meer waarna ik hem een slaapje in de draagdoek doe) Ik ben bang dat hij bij de gastouder helemaal niet zal slapen...Of dat het huilen-huilen is als hij naar bed gaat... De gastouder heeft natuurlijk meerdere kindjes dus zal niet zo fulltime met hem bezig kunnen als ik thuis kan... En stel dat hij daar helemaal niet slaapt... Zal hij dan niet helemaal overstuur van de moeheid zijn op een gegeven moment? Wie kan mij een beetje geruststellen/ helpen relativeren? Soms lukt me dat zelf wel, maar soms vliegt het me ook een beetje aan... Ik weet dat ik me veel te druk maak, maar kan het niet zo goed stoppen. As donderdag gaat hij een paar uurtjes bij de gastouder oefenen.
Hey. Lastig he! Kwestie van loslaten en tijd geven. Het zou zomaar kunnen dat hij daar zoveel prikkels krijgt dat hij juist wel slaapt. Probeer je geen zorgen te maken over iets wat nog niet speelt. Moeilijk..i know.. maar bedoel ermee. Geef het een kans!
Het is heel moeilijk om je kindje naar de opvang te brengen. Mijn zoontje is nu bijna 15weken en gaat sinds 2 weken 2x per week erheen. Hij slaapt ook lastig en ik was dan ook bang dat ze me zouden opbellen of ik hem weer kon komen halen. Maar hij was zo onder de indruk dat hij goed geslapen heeft van alle indrukken. Hij is nog steeds erg onder de indruk van alles wat daar aan herrie is, en is af en toe wat onrustig daar, maar daar spelen ze op in hoor. En ze geven de baby ook genoeg aandacht!
Het is ook moeilijk om je kindje naar de opvang te brengen en dus het liefste wat je hebt over te dragen aan de zorg van iemand anders. Mijn zoontje is altijd makkelijk geweest dus dat is heel fijn. Onze go heeft sinds kort 2 baby's en ze gaat daar zo goed mee om. Ook eentje die thuis altijd bij mama op de arm was en nu gewoon na heel even huilen lekker in slaap valt. Loslaten is heel moeilijk en ik heb dat steeds weer als er iets nieuws is maar uiteindelijk maak ik me veel zorgen die helemaal niet nodig waren. Succes vandaag met het wennen! Het komt vast gewoon goed hoor.
Bedankt meiden... Ik hoop het maar. Ik heb hem net gebracht en ben nu aan het zenuwpezen en hopen dat hij er een slaapje doet...
Het is ook gewoon, hij is nog zo klein... Hij heeft nog zoveel slaap nodig, maar zo'n moeite die te pakken. En het enige dat hij kan om zich te uiten is huilen. Blehh... Ik vind het echt wel goed voor een kindje om ook met andere kindjes te zijn en een andere verzorger te hebben nu en dan, maar nu al...
Hij is vandaag 1,5 uur heen geweest en heeft er een slaapje gedaan. Een halfuursslaapje weliswaar, maar die doet hij hier ook veelal. Blij dat hij er wel in slaap kan vallen... Volgende week dinsdag proberen we twee slaapjes. Kijken hoe dat gaat! Het is echter wel zo dat 's ochtends meestal beter gaat dan 's middags en hij straks bijna altijd 's middags moet... Maar we zullen zien!
Fijn dat het gisteren goed is gegaan. En nu proberen vol goede moed de volgende keer aan te gaan. Kinderen blijven je verbazen, hopelijk gaat het dan met 2 slaapjes ook goed.
Dank je wel. Hoop het ook! Blijf er thuis ook aan werken. Hij mag van mij gauw wat groter worden haha, denk dat dingen dan wat gemakkelijker worden.
Hoi, Ik heb me ook enorm zorgen gemaakt vantevoren. Ons meisje gaat naar het kdv vanaf dat ze 20 weken was. Maar het gaat juist erg goed! Ze slaapt regelmatig zelfs beter en drinken heeft ze altijd goed gedaan. Ze moest een beetje wennen maar dat is begrijpelijk. Doordat zij het zo goed doet, lukt het mij om het los te laten. Een gastouder zal jouw kindje echt genoeg aandacht geven! Ook als ze meerdere kindjes heeft.
Fijn dat jouw meisje het zo goed doet! Hoop dat hij het er ook goed gaat doen, dat zou mij ook helpen het los te laten idd. Dank je wel mama40, lief van je!
Vandaag is hij een aantal uurtjes gebleven, met de bedoeling twee slaapjes te doen. Tweede slaapje is echter niet gelukt, hij was meteen overstuur toen ze 'm er in wilde leggen, dus hij is 3 uur aaneen wakker geweest. Ik heb wel een idee waar t aan lag, dus we hebben het er over gehad en proberen 't volgende week dinsdag... Hopen op het beste! En anders maar 't beste ervan maken denk ik...