Parttime vermelden in sollicitatiebrief?

Discussie in 'De lounge' gestart door 078mama, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik ga solliciteren en nu vroeg ik me af of ik beter in mijn brief al kan vermelden dat ik voor 3 dagen beschikbaar ben. Ik zie namelijk ook functies die eigenlijk FT zijn maar die ik wel in 3 dagen zou kunnen. Maar krijg ik dan nog wel een kans? Anderzijds is het ook zonde van mijn tijd als parttime echt geen optie is. Lastig lastig lastig...

Wat zouden jullie doen?

2. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ja ik zou het zeker vermelden. Stel dat ze echt per se full-time zoeken, dan is het zonde van jou en ook van hun tijd om in gesprek te gaan. Wil je ze echter in het gesprek er van overtuigen dat het wel in minder uren kan, dan is het handiger om het nog niet te vermelden.

3. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Voor hoeveel dagen is de vacature dan? Als het een vacature is voor 3 dagen is het toch geen probleem?

4. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    ja ken het..zie veel vacatures voor fulltime of 32u maar wil ook graag 24u aan de slag. Ik zou het niet meteen vermelden denk ik. Gewoon reageren en als je uitgenodigd wordt voor een gesprek dit pas bespreken of evt voordat je op gesprek komt dit telefonisch bespreken..dan weet je wel meteen ofdat ze in je geinteresseerd zijn.

5. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik heb er meerdere gezien maar de meeste zijn voor 5 dagen. Ik ben alleen van mening dat ik het ook wel in 3 dagen kan mede doordat het niveau dan iets lager is dan ik nu heb.

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik zou het wel vermelden.
    Fulltime (40 uur) of 3 dagen (24 uur) is toch wel een erg groot verschil om te overbruggen lijkt me. Ik denk niet dat een werkgever dan zijn tijd wil 'verdoen' met een gesprek met iemand die maar 3 dagen wil werken.
    Je zou uiteraard wel in je brief al kunnen vermelden dat jij hetzelfde werk graag in 3 dagen wilt doen.

7. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Dit lijkt mij dan ook de beste oplossing inderdaad. Maar ja je mist dan wel 16 uur, vind ik wel een heel verschil.

8. 078mama

078mama Niet meer actief

Oke, dan ga ik even nadenken hoe ik dit in mijn brief kan verwerken...

9. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Het lijkt mij niet slim om het al te vermelden in je sollicitatiebrief. Als zij echt meer uur in hun hoofd hebben dan jij wil werken, dan val je zoiezo af. Ik zou bellen voor informatie over de vacature en dan proberen te achterhalen of er te praten valt over het aantal uren. Als die onderhandelingsruimte er lijkt te zijn. Dan zou ik als het zover komt gaan onderhandelen tijdens een gesprek. Ze zullen toegeeflijker zijn als blijkt dat jij heel erg goed bij functie past en qua persoon bij de organisatie ;).

10. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik zou het wel vermelden, gewoon zeggen waar het op staat.

Iets als: mij is opgevallen dat jullie veel vacatures hebben voor 1,0 fte. Nu ben ik van mening dat ik, ondanks dat ik graag 24 uur wil werken toch een geschikte kandidaat ben omdat.......

Ennuh, als tip. Ik heb na mijn opleiding maar één keer gesolliciteerd, (bij verschillende scholen) maar door mijn opening bij allemaal uitgenodigd door mijn briefopening. Ik had een kort gedichtje cursief boven mijn brief gezet. Ik ging dus iets met kinderen doen, vandaar dat de creativiteit werd gewaardeerd. Ik weet niet waar jij op wil solliciteren?!

11. tulip

tulip Niet meer actief

ik weet natuurlijk niet wat voor soort werk het is, maar misschien willen zij echt per se dat er iemand 5 dagen is... Dus ik zou het dan wel vermelden, is anders toch zonde van jouw en hun tijd.

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik zou het zeker vermelden. Ik ben nu ook bezig met sollicitatie procedure, maar als ik een kandidaat zou uitnodigen en tijdens het gesprek blijkt die persoon maar 3dagen beschikbaar te zijn, zou ik wel balen dat ik dat niet eerder wist. Het kost een hoop tijd en moeite om de juiste kandidaten te selecteren en afspraken te plannen etc. Dus zonde van de tijd als die persoon dan toch niet geschikt lijkt te zijn. (in ons geval is de functie dus écht voor fulltime en is parttime niet bespreekbaar)

13. 078mama

078mama Niet meer actief

Een gedicht is zeker leuk! Mijn sollicitaties zijn voor Communicatieadviseur en/of Tekstschrijver dus mijn brief is sowieso niet echt standaard. Hij is iets te uitdagend voor een gedicht maar voor een niet commerciele functie vind ik het wel heel leuk.

14. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Of even bellen voor je een brief schrijft? En alvast één en ander uitleggen. Dan weet je of het de 'moeite' waard is om te schrijven.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik bel eerst :D
    Mijn vorige baan was eerst ft. maar sloot perfect aan op mijn cv. Dit heb ik dus telefonisch gemeld, en gevraagd in hoeverre het mogelijk was op pt te werken.
    Schrijf maar een sollicitatiebrief, was het antwoord. En ik ben toen aangenomen voor 3 dagen in de week!
    Ook handig, ze hadden mijn naam al dus eens gehoord en ik heb dan het idee dat je toch wat beter blijft 'hangen'.

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dit is wel een heel goede tip! Ik doe veel sollicitatieprocedures voor mijn werk en baal er dus echt van als je er tijd en geld in steekt en dan komt er iemand opdagen die doodleuk zegt dat hij/zij minder dagen beschikbaar dan we vroegen. Eerst bellen en overleggen is een goede optie.

Deel Deze Pagina