Wie helpt mij.... (photoshoppen)

Discussion in 'De lounge' started by sandy25, Sep 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sandy25

sandy25 Actief lid

Jan 30, 2008
    330
    0
    0
    Wie helpt mij.... ik ga vandaag voor het eerst een poging wagen om te gaan photoshoppen... ik wil namelijk de achtergrond van een bestaande foto veranderen. Wie heeft er goeie tips hoe ik dit snel en makkelijk kan doen....en waar moet ik op letten....

dank jullie wel alvast

2. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Wat wil je precies doen, dan? Ik ben geen expert, dus kan je ws niet heel erg helpen, maar ik weet wel dat 'achtergrond veranderen' een iets te vage omschrijving is :D Als je iets preciezer kunt aangeven wat je wilt, zou het misschien zomaar kunnen dat ik je wel kan helpen....

3. sandy25

sandy25 Actief lid

Jan 30, 2008
    330
    0
    0
    hoi,

ja dat is misschien wel handig als ik erbij vermeld wat ik precies wil veranderen....

even kort samengevat: binnenkort openen wij (een vriendin en ik ) een webwinkel. Nu hebben wij fotos gemaakt van onze artikelen (kleding). Aangezien we alles uit eigen zak betalen hebben we dus niet genoeg geld (voor nu) om onze artikelen profesioneel te laten fotograveren. Nu hebben we dus zelf de fotos gemaakt maar een laminaatvloer :) is geen mooie achtergrond. Dus nu willen we zelf "even" met photoshop de achtergrond veranderen in een egale kleur...

Misschien dat je hier wat aan hebt en alvast bedankt voor je hulp

4. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Zou het niet sneller zijn als je nieuwe foto's maakt op een mooiere achtergrond (een laken of een lap mooie stof van de markt ofzo)? Want vaak ben je met photoshoppen wel ff zoet (ik wel tenminste). Ik weet niet om hoeveel producten het gaat...?

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    je kan het beste gewoon het object uitknippen... dit doe je door helemaal handmatige te selecteren. zo kan je de achtergrond wissen

je kan als je wil ook nog een kleur toevoegen naar keuze!

in mijn banner kan je het zien! ook heb ik de banner van Butterfly gemaakt! als je wil kan ik je wel helpen :)

over wat voor artikelen gaat het?

6. sandy25

sandy25 Actief lid

Jan 30, 2008
    330
    0
    0
    we hebben al heel wat dingen geprobeerd, tegen een muur aan, op bed, inderdaad met lakens maar het ziet er niet zo profesioneel uit :(. Ik weet dat het er alleen profesioneel uitziet als een echte fotograaf de foto's maakt, maar ik dacht misschien is photoshop wel wat. Niet geschoten is altijd mis..... Het gaat om bijna 25 artikelen en dan van bijna elke artikel 3 foto's dus de voor- en achterkant en als er een detail op zit dan is daar ook een foto van genomen...

Het zal vast een hele klus zijn maar wil toch een poging wagen... Misschien dat ik er wel goed in wordt ;)

7. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Hihi! Dat wordt een aardige klus, dan :)
    Mocht het nou toch niet lukken met photoshop, dan is het misschien een idee om te kijken of je ergens een heeeeel groot vel wit papier kunt vinden en dat als achter- en ondergrond te gebruiken...?
    Succes!

8. Josephine76

Josephine76 Actief lid

Aug 31, 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Hoe hebben jullie de kleding op display? Op een pop of aan een hanger?

Uitknippen is nogal een klus zeg! Dat zijn 50 à 75 foto's om uit te knippen. Misschien toch een andere manier van fotograferen bedenken, dat zou ik doen.

Als je het op een pop hebt staan, kan het juist mooi zijn om de foto wel een sfeertje te geven met een gedrapeerde lap stof of wat dan ook. Of hebben jullie alles heel clean? Als je een foto post, kan ik beter advies geven. Wil je graag helpen.

9. NatasjaM

NatasjaM Actief lid

Jan 31, 2011
    339
    0
    0
    NB
    Als de achtergrond die er nu staat redelijk egaal is kan je het geluk hebben dat je het artikel in een keer kan selecteren en dus zo de achtergrond kunt verwijderen, is dat niet het geval dan zal je het met de hand moeten selecteren en voor een of twee foto's is dat goed te doen maar de hoeveelheid jij noemt gaat er best wat tijd in zitten, mischien heb je een voorbeeld fotootje?

10. sandy25

sandy25 Actief lid

Jan 30, 2008
    330
    0
    0
    @sharon20, leuke banner.... ziet er netjes uit.

Het gaat bij ons om kinderbruidskleding.... dus niet zomaar een broekje of een shirtje en dat maakt het dus wat moeilijker....

Ook zou het makkelijker zijn als we goeie paspoppen zouden hebben maar ja, we hebben zoveel verschillende maten en om nou voor elke maat een pop te nemen dat zou het dan weer heel duur maken voor ons... aangezien het geld uit eigen zak komt en niet van een lening...

11. Josephine76

Josephine76 Actief lid

Aug 31, 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Kun je één foto als voorbeeld posten? Dan kan ik zien wat je het beste kunt doen. :) Zoals ik al zei, ik wil je wel helpen.

Welke versie van Photoshop heb je?

12. sandy25

sandy25 Actief lid

Jan 30, 2008
    330
    0
    0
    hier een voorbeeld van een jurk...

13. NatasjaM

NatasjaM Actief lid

Jan 31, 2011
    339
    0
    0
    NB
    Ja helaas is de achtergrond niet egaal genoeg om in een keer te selecteren dat word dan veel werk, eigenlijk is de foto ook iets te donker en is het van belang als je wilt gaan knippen en plakken om het zo maar te noemen dat je artikel er in zijn geheel opstaat en iets van de rand af, nu komt het jurkje links van de foto net op de rand, mischien is nieuwe foto's dan toch een betere optie in dit geval.

14. Josephine76

Josephine76 Actief lid

Aug 31, 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Kun je de kleding niet op een mooi sierlijk hangertje hangen tegen een grijze of andere neutrale kleur achtergrond? (Grote lap stof van de markt bijv., hoeft niet veel te kosten.)

De foto is wel donker, maar als ik het zo zie, makkelijk te verhelpen door één of hooguit twee ingestelde acties in Photoshop. Even testen wat beter werkt, auto contrast waarschijnlijk en misschien nog een auto color of tone. Ik weet niet hoe handig je bent met Photoshop, anders zou je het ook nog handmatig kunnen bijwerken met curves bijvoorbeeld.

15. danip

danip Niet meer actief

Nog even iets wat me opvalt aan de foto. Je hebt het jurkje vanaf onderen gefotografeerd. ik zou de camera echt pal boven het jurkje houden zodat je echt een vooraanzicht ziet. En inderdaad, let er op dat het hele jurkje er op staat. geen randjes er af.

P.s. op marktplaats staan altijd wel hobbyfotografen, of eerstejaars van de fotoacademie, die voor een laag prijsje opdrachten aannemen. Misschien ook nog wat om te checken?

16. sandy25

sandy25 Actief lid

Jan 30, 2008
    330
    0
    0
    #16 sandy25, Sep 21, 2011
    Last edited: Sep 21, 2011
    bedankt voor de tips dames... deze foto was de enige die ik op mn werk had. ik zal straks ff kijken of ik een andere kan plaatsen....

17. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Foto's zijn idd iets te donker en jammer dat ze er niet helemaal opstaan. Het is heel veel werk als je alle jurkjes op een andere achtergrond wilt hebben. Je moet alles eruit snijden en plakken op een andere achtergrond. Ik zou als ik jullie was een lappie stof halen en daar de kleding op een hanger er tegenaan hangen of op de grond leggen en van bovenaf een foto van maken. Zorg dat je genoeg licht hebt om de jurk er mooi uit te laten komen (bij een raam hangen bv).

18. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Tis eigenlijk best makkelijk, je opent een leeg scherm. Vult die met de gewenste kleur. Vervolgens open je de foto van het kledingstuk, en die sleep je over de afbeelding met kleur.

Daarna zet je daar een zwart masker overheen. Dan zie je dat de foto met de jurk verdwijnt. Je zet je brush op de kleur 'wit' en je gaat voorzichtig kleuren op de plek waar de jurk moet verschijnen. Je kunt inzoomen om de randen mooi te maken.

19. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Dan krijg je zoiets, maar ik weet niet 100 % zeker of je dat zo bedoelt..
    Het kan natuurlijk netter, dit heb ik even in 10 minuutjes gedaan zoals je ziet ;)

20. Josephine76

Josephine76 Actief lid

Aug 31, 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Het is ook niet moeilijk, maar uitknippen, op welke manier dan ook (met polygone lassotool, extract of met masker) is wel arbeidsintensief voor 50 à 75 foto's. Ik zou toch voor een andere manier van fotograferen kiezen. Dat kost nu wat extra tijd, maar dat scheelt voor later, als je collectie bijvoorbeeld groter wordt. Kun je meteen even kijken naar de belichting. :)

Share This Page