Hallo, Ik werk twee avonden als docente zwangerschapsgym met een variabel contract. Dat betekend dat ik een contract heb voor minimaal 4,5 uur en maximaal 9 uur. In principe komt het erop neer dat ik per week minimaal 7,5 uur werk en maximaal 9 uur. Hoeveel uur krijg ik uitgekeerd tijdens mijn verlof? Op basis van wat rekenen ze dat uit? Het is namelijk niet elke maand hetzelfde. Weet iemand dit? Heeft iemand ervaring hiermee? Thanks! Groetjes Golfola
Als ik het goed op, gaat het zelfde principe op als bij ziekte: het gemiddelde aantal uren over het afgelopen jaar / half jaar of 3 maanden (die termijn weet ik niet meer). Je uitkeringsinstantie kan je hier alles over vertellen. In jouw geval lijkt het er dus op dat je mag rekenen op ongeveer 7 uur (tenminste als je dat al een tijdje werkt)
ElleNY: Dank je! Ik hoef pas in januari 2009 met verlof dus tegen die tijd werk ik er al bijna een jaar. Maar als ik de ene week 7,5 uur werk en de andere week 9 uur dan is het gemiddelde toch hoger dan 7? Dan is het bijvoorbeeld 8 uur of zo? Ik zal het inderdaad ook een vragen aan de uitkeringsinstantie!