ik heb van de vk de verklaring gehad en ze vertelde dat je ook met je baas of het uwv moet regelen dat je zwangerschapsverlof krijgt. wanneer hebben jullie dat gedaan? ik ben nu morgen 21 weken, kan ik het nu al gaan regelen of kan k nog even wachten?
Ik heb het met 27 weken gedaan.. Je kunt het nu gewoon aan je werkgever geven en die regelt het allemaal..
ik heb de zwangerschapsverklaring tijdens de 2e afspraak gekregen van de vk. Na de vakantie lever ik hem meteen in.
Ik heb m met 9 +5 van de VK gekregen en gelijk gegeven, dan was ik er maar vanaf. Ik heb namelijk een bazin die liever geen zwangere vrouwen of vrouwen met een kinderwens in haar bedrijf heeft. Dus kan ze er voorlpig aan wennen dat haar secretaresse er straks toch echt 4 maanden uitgaat.
@agnes. ja dat is er een 1 die je af en toe achter het behang wil plakken (eigenlijk altijd). En wat je zegt moet ze lekker mannen in dienst nemen. Ze vraagt zelfs bij sollicitaties of sollicitanten een kinderwens hebben haha. Toen ik werd aangenomen was er nog geen sprake van en heb nee gezegd, maar ja dingen veranderen in 2 jaar tijd haha.
@jillie1978 haha ja dat weet je met vrouwen he van een mannelijke baas kun je nog zo'n bekrompe gedachte begrijpen maar van een andere vrouw
Ik heb de zwangerschapsverklaring rond de 20 weken ingeleverd nadat ik mijn zwangerschapsverlof heb aangevraagd bij mijn werkgever. Dit gaat allemaal digitaal, alleen de zwverklaring moet ik dan nog origineel opsturen. Zij regelen alles verder met UWV.
Ik heb dat rond de 16/17 weken ofzo gedaan, tegelijkertijd met bespreken van de wensen voor mijn zwangerschapsverlof. Moet er wel bij zeggen dat er bij mijn werk wat meer speelde ivm komende reorganisatie en of ik wel zou worden vervangen. Zolang je verder niet ziek bent door je zwangerschap kun je evt wat langer wachten met die verklaring.
Bij de eerste 2 kids had ik hem als t goed is met de 2e afspraak van de verloskundige. Bij mijn 3e kindje, is het verstuurd in de week dat ik 12 weken was. Omdat mijn werk hem per direct eistte, mocht absoluut niet wachten tot de 2e afspraak!
Ik heb hem bij de 12 weken echo gekregen een ook gelijk opgestuurd naar het UWV. Is het maar vast geregeld. Ik regel Arbo en UVW zaken normaal gesproken ook voor mijn werk. Ik heb alleen dit keer maar niet mijn eigen handtekening eronder gezet maar de directeur laten tekenen.