Hallo allemaal, Ik ben in blijde verwachting en ben bijna uitgerekend. Mijn partner heeft een grote dochter uit eerdere relatie. Voor mij is dit mijn 1e kindje. We willen de dochter graag vermelden op geboortekaartje maar dan wel zo dat duidelijk is dat ik niet haar moeder ben. We hebben nu een proefdruk ontvangen Naam partner& naam van mij Naam dochter Adres Qua layout ben ik niet helemaal tevreden. De naam van de dochter in het midden onder onze namen vind ik geen optie omdat het dan net lijkt of ze ook mijn dochter is. Heeft iemand tips? Gr. Lisa
Waarom zo duidelijk? Ze hoort er toch gewoon bij? Ik zou daar geen onderscheid in maken is ook niet leuk voor het meisje. Als ze het later terug leest kan ze zich echt onwelkom voelen. Zou ikzelf wel hebben
Het is het volle kind van je man/vriend, dus waarom niet vermelden? Zou dat heel duidelijk wel doen en so what, als mensen denken dat het jouw dochter is? Ik neem aan dat de meeste mensen die je een kaart stuurt gewoon weten dat dat niet zo is.
Waarom niet gewoon haar naam erbij? Iedereen in je omgeving weet dat heus wel dat jij de moeder niet bent, en wat dan nog? het is toch haar broertje/zusje en ze is toch niet minder omdat jij de moeder niet bent?
Edelweiss Snap wat je bedoelt. Tuurlijk hoort ze bij ons maar ik wil ook naar ex vrouw toe niet voor verwarring zorgen door het zo op te schrijven dat het lijkt of ze mijn dochter is. vandaar mijn dilemma
O maar dat snap ik dan weer wel. kun je er niet ergens een zinnetje maken dat grote zus ook heel trots is en dan bij naam en adres alleen de namen van jou en je man?
Oh nu is het wat duidelijker, mijn 1e reactie is wel een beetje bot, sorry. Kan je misschien haar moeder niet opbellen om te vragen of ze bezwaar heeft als jullie gewoon zo haar naam erbij zetten? Of hebben jullie geen goed contact?
Ik zou, als dat mogelijk is, dit even aankaarten bij de biomoeder van je stiefdochter. Als zij het van tevoren weet en er oke mee is, is het probleem denk ik opgelost.
Dit hadden wij ook en dit hebben wij heel simpel opgelost: (h)ex heeft geen kaartje gekregen. Wij hadden "broer/zus van ......." En dan onze namen. Maar gewoon geen kaart sturen, ook geen problemen.
Ik zou het zo doen. Hebben jullie dezelfde achternaam, anders is het helemaal simpel op te lossen Jip Jansen en Janneke de Groot Truus Jansen
Meerdere vrienden van me hebben deze situatie ook gehad en gewoon zonder onderscheid alle kinderen erbij genoemd. Iedereen die het aangaat weet wel hoe het zit.
Dat vind ik juist zo afstandelijk staan. En ik heb de naam van mijn man niet en onze kinderen wel, dus het zegt eigenlijk nog niets Het kan nog steeds het kind van ts zijn dus.
Mijn vader had op het geboortekaartje van m'n broertje een gedichtje namens mij en mijn zusje, iets in de trant van; Ow wat heb ik toch een schik want papa's oudste dat blijf ik. Die van m'n zusje was ow wat heb ik een plezier (iets er tussen wat ik niet meer weet) want ik ben papa's jongste niet meer. Zoiets zou je ook kunnen doen.
Ik neem aan dat de mensen die jullie een kaartje sturen WETEN dat ze niet jou dochter is? Ik zou haar gewoon erbij zetten als "zusje van ....."
Het is toch ook zijn kind? Niet alleen van biomama. Meisje hoort er gewoon bij toch? Succes. snap wel heel goed je dilemma.
Wat zou je doen als het jou volle dochter zou zijn en stiefdochter van je partner?? Ik zou het heel erg vinden als ik mijn dochter apart zou moeten vermelden wanneer ik ooit nog een kindje zou krijgen.... Misschien de rollen omdraaien, maar ik zou er zoiezo niet te moeilijk over doen. Dat werkt alleen maar frustrerend